اخبار داغ

تولید 97 درصد زعفران دنیا در ایران

تولید 97 درصد زعفران دنیا در ایران
معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 97 درصد زعفران دنیا در کشور تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 97 درصد زعفران دنیا در کشور تولید می‌شود.

مهندس «محمدرضا مودودی» در همایش ملی روز صادرات اظهار کرد: در دنیا بسیار تلاش شده که برند ایران خراب و امید نسبت به بهبود وضعیت کاهش یابد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان گفت محرومیت تنها به یک منطقه خاص اختصاص دارد و این موضوع فراتر از مرزهاست.

مودودی ادامه داد: هم‌اکنون بیشترین تکیه ما روی محصولات صادراتی و ذخایری است که داریم اما روی برند آن‌ها کار نشده است.

معاون توسعه صادرات، کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این‌که 97 درصد زعفران دنیا در کشور تولید می‌شود، گفت: متأسفانه در قیمت و بازار این محصول دخالتی نداریم.

وی بیشترین ظرفیت استان را مربوط به بحث گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه کسی توجهی ندارد و باید پرسید چرا نمی‌توانیم خارج از مرزها خوب عمل کنیم.

مودودی با اشاره به برگزاری جشنواره برند افزود: باید برندهای کشور را تقویت کنیم و به توسعه آن‌ها بپردازیم. هم‌اکنون در بحث GDP رتبه ایران میان کشورهای دنیا 28 است و نوزدهمین بازار بزرگ دنیا را داریم اما ارزش صادرات ما 166 است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این‌که رتبه در صادرات به نیروی نظامی، قدرت، جامعه، فرهنگ و... بستگی دارد، ادامه داد: در بحث نظامی نوزدهمین قدرت نظامی دنیا هستیم اما سهم دارایی‌ها و فرهنگ در رابطه با ارزش صادراتی 30 درصد است.

وی یادآور شد: در لرستان باید بررسی شود چه مزیتی دارد که می‌تواند برند شود و بیش از هر استانی در اینجا به همگرایی نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه