اخبار داغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

صادرات 200 هزار تن آرد در سال جاری به خارج از کشور

صادرات 200 هزار تن آرد در سال جاری به خارج از کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات 200 هزار تن آرد در سال جاری به خارج از کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ یزدان سیف عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد با اشاره به اینکه میزان تجارت آرد در دنیا 12 میلیون تن در سال است، گفت: هفت میلون تن از این میزان مربوط به منطقه خاورمیانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


وی ادادمه داد: سهم ایران از این میزان صادرات تا پارسال صفر بوده، ولی در نیمه نخست سال جاری توانستیم سهم 200 هزار تنی در صادرات آرد به خود اختصاص دهیم که با این میزان صادرات چهار هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

,
,


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این موضوع که اشتغال و تولید از شاخص های مورد توجه این وزارتخانه است، تصریح کرد: علاوه بر تامین امنیت غذایی قصد از بین بردن فقر در روستاها را داریم به همین دلیل می کوشیم با حمایت از تولید گندم و حمایت از کشاورزان اقتصاد روستا را شکوفا کنیم.

,
,


سیف  در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه 70 درصد کشت کنونی گندم در کشور دیم است، عنوان کرد: ولی برخی در داخل کشور به جای ترغیب به تولید گندم می خواهند واردات گندم را نهادینه کنند که امری ناشایست است.

,
,


وی اضافه کرد: رویکرد ما صادرات گندم نیست، ولی به اندازه نیاز داخل باید تولید کنیم، هم اکنون 23 میلیون تن ظرفیت در کارخانجات تولید آرد داریم، بنابراین می توانیم بازار صادرات آرد را در منطقه داشته باشیم که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

,
,


سیف درباره پروژه های نیمه تمام استان ها در بخش سیلو نیز افزود: به استانها تکلیف شده تمام پروژه های نیمه تمام عمرانی را تا پایان سال جاری به اتمام برسانند، از نظر وزارتخانه هیچ کمبود منابع در این زمینه نداریم و باید با تزریق منابع استانی و ملی پروژه های نیمه تمام تکمیل شوند.

,
,


وی با اعلام این خبر که خرید تضمینی گندم برای سال 97 به مسئولان ذیربط در خراسان رضوی ابلاغ شد، گفت: کمیته خرید تضمینی از همین امروز باید کار خود را آغاز کند و مراکز خرید نیز باید از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه