اخبار داغ

همزمان با هفته پزوهش صورت گرفته است

برپایی نمایشگاه کتاب و آثار دستی طلاب حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم+عکس

برپایی نمایشگاه کتاب و آثار دستی طلاب حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم+عکس
مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم گفت: همزمان با هفته پژوهش به منظور گرامیداشت این مناسبت و همچنین توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و تولیدگرایی، نمایشگاه کتاب و آثار دستی طلاب حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم در این حوزه برپا شده و دانشجویان و طلاب خواهر می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وارد سالن که می‌شوی 10 میز تقریبا بزرگ در دو طرف سالن می‌بینی که روی آن‌ها با کتاب‌های چاپ جدید و متنوع داستانی، دینی، علمی، حوزوی، تاریخی و ... پوشانده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

حد فاصل میزها را تابلوهای چوبی پر کرده است که روی هر کدام از تابلوها متنی در باب ضرورت روی آوری و توجه بیشتر به بحث کتابخوانی نوشته شده است.

,

در قسمت ورودی هم تابلویی بزرگ به طول دو متر قرار داده شده است که روی این تابلو کتاب داستان‌هایی با طراحی جلد بسیار جذاب پیرامون زندگی چهارده معصوم(ع) نصب شده است تا کودکانی که به همراه مادر خود به این نمایشگاه سر می‌زنند نیز بی‌نصیب از این نمایشگاه نمانند.

,

تعدادی غرفه هم در گوشه و کنار سالن به چشم می‌خورد که محل عرضه «آثار و کالاهای تولیدی توسط طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت آمنه(س)» است؛ جعبه‌های کادو، گردن‌آویزهای زیبا، گل‌های مصنوعی زینتی، کالاهایی که برای تزیینات آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، محصولات حجاب و عفاف مانند گیره‌های روسری و روسری‌های طرح‌های اسلامی، پارچه‌های رومیزی که طرح‌های زیبای روی آن‎ها جلوه‌گری می‌کند از جمله کاهالایی هستند که در این بخش‌ها با تخفیف ویژه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

,

امسال سومین سالی است که نمایشگاه «کتاب وآثار و کالاهای تولیدی توسط طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم» در این حوزه بر پا می‌شود و طلاب و دانشجویان خواهر قمی برای بازدید از آن به این نمایشگاه می‌آیند.

,

سلیمه سایری، مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) خواهران قم و مدیر برپایی نمایشگاه «کتاب وآثار و کالاهای تولیدی توسط طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) قم» در گفتگو با خبرنگاه پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابراز داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش، بر اساس رسم هر ساله نمایشگاه کتاب در حوزه علمیه حضرت آمنه(س) خواهران برپا شده است.

,

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه فاز اجرایی الگوی اقتصاد مقاومتی اضافه داشت: با عرضه کالاهای تولیدی توسط طلاب خواهری که در این حوزه مشغول به تحصیل هستند دو هدف دنبال می‌شود، نخست بحث پررنگ کردن اقتصادی مقاومتی و توجه به تولیدگرایی هر چند در ابعاد محدود است، دوم جذابیت بخشی به فضای نمایشگاه کتاب.

,

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) خواهران با بیان اینکه نمایشگاه اصلی صنایع دستی طلاب خواهر این حوزه هر ساله در ایام مبارک دهه فجر بر پا می‌شود افزود: هر ساله پیش از برگزاری نمایشگاه طی فراخوانی از طلاب درخواست می‌شود آثار دستی و کالاهایی که بر اساس هنرهای خلاقیتی خود در بخش‌های مختلف مانند آشپزی، گلدوزی، خیاطی و ... قادر به تولید آن هستند را تهیه و در نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه کنند.

,

سایری عنوان داشت: اقدام جدیدی که در روند برگزاری نمایشگاه در سال جدید صورت گرفته است تعامل با مراکز آموزشی و دانشگاه‌های قم از جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه قم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و ... است؛ بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های قم قرار است نشست‌های مشترکی بین حوزویان و دانشگاهیان در بحث پاسخگویی به شبهادت با هدف اثبات جایگاه حوزه‌های علمیه در راستای پاسخگویی به نیازهای فکری دانشگاه‌ها برگزار شود.

,

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مشترک به میزبانی حوزه علمیه و با حضور حوزویان و دانشگاهیان و همچنین اساتید مجرب حوزه‌های علمیه از دیگر مصوباتی است که طی رایزنی با مسؤولان دانشگاه‌های مختلف قم تصمیم به برگزاری آن گرفته شده است و تلاش بر این است که طی هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شود.

,

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) خواهران اضافه داشت: توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و همچنین توسعه موج مخرب شبهات از دیگر اهداف برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی به صورت مشترک بین حوزه علمیه و دانشگاه‌ها است.

,

سایری افزود: تمام طلاب و دانشجویان خواهر می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه حوزه علمیه حضرت آمنه(س) در موعد مقرر در این حوزه حضور به هم رسانند؛ به برخی از دانشگاه‌ها نیز دعوتنامه رسمی برای بازدید از نمایشگاه‌های این حوزه ارسال می‌شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه