اخبار داغ

فرماندار شبستر:

شبستر در خط مقدم بحران خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد

شبستر در خط مقدم بحران خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد
فرماندار شبستر گفت:این شهرستان در خط مقدم بحران و خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد و با توجه به دورنمای آینده بخش کشاورزی بایستی تغییرات اساسی در الگوهای معیشتی روستاها داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبسترنیوز منصور طالب پور صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر با بیان اینکه این شهرستان در خط مقدم بحران و خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد گفت:با توجه به دورنمای آینده بخش کشاورزی بایستی تغییرات اساسی در الگوهای معیشتی روستاها داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبسترنیوز ,

وی اظهار کرد:بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات جهت راه اندازی مشاغل خانگی در سال 96 به شهرستان شبستر تخصیص داده شده و علی رغم مشکلات و تنگناهای بودجه ای بسته های تسهیلاتی متنوع جهت کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته شده است و امیدواریم با عنایت به ظرفیت بالای اقتصادی در شهرستان بتوانیم به نحو احسن از این تسهیلات در جهت اشتغالزایی بهره ببریم.

,

فرماندار شبستر افزود: مبلغ ٨٧٣٣ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه و مبلغ ٤٣٢٠ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر به استان بدون برش شهرستانی تخصیص داده شده است.

,

طالب پور عنوان کرد:با توجه به مزیت های نسبی شهرها و روستا های شهرستان بر اساس سند تدبیر توسعه یکی از شاخصه های توفیق در اشتغال پایدار است ، برای مثال در شهر کوزه کنان با تزریق این تسهیلات می توان ارزش افزوده تولیدات سفال را بالا برده و اقتصاد خانوارها را تقویت نمود.

,

وی ادامه داد:تمامی دستگاههای اجرایی و دولتی جهت تحقق نهضت اشتغال در شهرستان بسیج شده اند و در کمترین زمان ممکن پرونده متقاضیان تکمیل و در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تصویب خواهد شد.

,


فرماندار شبستر با بیان اینکه دانشگاه ها ، شوراهای اسلامی ، دهیاران و... نقش مهمی در شناسایی سرمایه گذار و کارآفرینان علاقمند دارند تاکید کرد:ادارات و دستگاهای اجرایی باید فرایند صدور مجوز ها را کوتاه و اسان کنند.

,
,

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر ابراز کرد:روسای بانکهای عامل با توسل به دستورالعمل های بانک مرکزی ، ضمن اخذ مدارک قانونی فرآیند پرداخت تسهیلات با استفاده از تضامین متنوع را تسهیل خواهند نمود.

,


فرماندار شبستر در پایان با اشاره به روند تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر خاطرنشان کرد:مراحل نهایی تاسیس را با عضویت حداقل 650 نفر طی می کند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه