اخبار داغ

رییس شبکه بهداشت تفت خبر داد:

شرکت بیش از 12 هزار نفر از مردم تفت در طرح غربالگری بیماری های قلبی

شرکت بیش از 12 هزار نفر از مردم تفت در طرح غربالگری بیماری های قلبی
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: 12هزار و 200 نفر از مردم تفت در طرح غربالگری بالای 30 سال بیماری ها قلبی و عروقی شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار صبح تفت،  از اجرای طرح «ایراپل» در شهرستان تفت خبر داد و گفت: در این طرح افراد بالای 30 سال سن از لحاظ شاخص های علائم خطر بیماری های قلبی، عروقی غربالگری می شود و احتمال بیماری قلبی وی تا 10 سال آبنده تخمین زده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

دکتر میرجلیلی، با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح حذف فاکتورهای بیماری های قلبی وغروقی به موقع و کاهش سکته های قلبی است، ادامه داد: افراد بالای 30 سال بر اساس فاکتورهای فشارخون، دیابت، سیگاری، مصرف الکل، بیماری اعصاب و روان، سابقه خانوادگی بیماری ها قلبی و عروقی غربالگری شده در 4 دسته سبز، نارنجی، قرمز و زرد قرار می گیرند.

,

وی در تشریح دسته بندی های این طرح گفت: اگر فردی در دسته بندی سبز قرار گرفت یعنی در 10 سال آینده کمتر از 10 درصد در معرض بیماری های قلبی وعروقی قرار دارد، اگر احتمال بیماری بین 10 تا 20 درصد باشد در دسته زرد، بین 20 تا 30 درصد باشد دسته نارنجی و بالای 40 درصد دسته بندی قرمز قرار خواهد گرفت.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت افزود: هرکس بر طبق دسته بندی که در آن قرار می گیرد از خدمات مراکز درمانی  بهره مند می شود بدین گونه که اگر شخصی در دسته بندی سبز قرار گرفت باید سال آینده مراجعه کند و مورد آزمایش قرار گیرد و اگر دسته بندی زرد قرار گرفت باید شش ماه یکبار مراجعه کند.

,

وی از رتبه اول شهرستان تفت در اجرای طرح ایراپل خبرداد و گفت: طبق ابلاغیه مرکز استان همه شهرستان باید تا پایان سال 1396 ، 30 درصد از جمعیت جامعه هدف خود را مورد غربالگری قرار دهند  که تا پایان مهر ماه 9/31 درصد جمعیت شهرستان غربالگری شدند که تفت رتبه اول استان را تاکنون کسب کرده است.

,

میرجلیلی تصریح کرد: 12هزار و 200 نفر از مردم تفت در این طرح غربالگری شدند که 3/77 درصد جمعیت غربالگری شده تاکنون در دسته سبز، 7/13 درصد در دسته قرمز، 6/7 در دسته نارنجی و 4/1 در دسته بندی نارنجی قرار گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه