اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان؛

شهروندان از خرید طیور زنده خودداری کنند

شهروندان از خرید طیور زنده خودداری کنند
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی مشترک بین انسان و طیور از خرید و مصرف مرغ زنده خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ار نهبندان خبر، محمد زاده رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی مشترک بین انسان و طیور از خرید و مصرف مرغ زنده خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر,

وی افزود: توزیع مرغ زنده باعث ماندگاری عوامل بیماری زا در محیط، گسترش و انتشار بیماری ها و اختلال در کنترل بیماری های طیور می شود.

,

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ نظارت و بازرسی برروی لاشه مرغ های زنده عرضه شده صورت نمی گیرد امکان انتقال بیماری به انسان وجود دارد، این درحالی است که برروی تمامی مرغ های کشتارشده در کشتارگاه بازرسی صورت می گیرد و مرغ های بیمار و فاقد کیفیت از زنجیره مصرف خارج می شوند.

,

راه انجام ادامه داد: فروشندگان مرغ زنده ازاعتماد مردم سوءاستفاده کرده و با تبلیغ مرغ های زنده به نام مرغ محلی و ارگانیک سلامت شهروندان را به خطر می اندازند در حالی که این مرغ ها در موارد زیادی از واحدهای صنعتی غیرمجاز که استانداردهای پرورش را رعایت نمی کنند، تامین می شوند.

,

وی در خاتمه با اشاره به این نکته که همکاری مناسب صاحبان مشاغل مرتبط با طیور نتایج موفقیت آمیزی را در پی داشته، ازعموم مردم خواست با رعایت هرچه بیشتر توصیه های دامپزشکی که منتج به ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه می شود، شبکه دامپزشکی را در جهت نیل به اهداف خود در این زمینه هر چه بیشتر یاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف درباره فرآورده های خام دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی گردد.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه