اخبار داغ

مسئول کمیته اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام درگز خبر داد:

1500 عضو پاک ثمره تلاش بی وقفه

1500 عضو پاک ثمره تلاش بی وقفه
مسئول کمیته اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام درگز تصریح کرد: به صورت تقریبی بین 1200 تا 1500 عضو پاک شده و در حال بهبودی از بیماری اعتیاد در این جلسات شرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از درگز خبر، امروزه یکی از پدیده‌ های اجتماعی تشکیل انجمنی با عنوان انجمن معتادان گمنام بوده که امروزه در داخل کشور مشغول فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر, .,

از انجمن معتادان گمنام به سازمانی مردم نهاد نیز یاد می‌ شود و در واقع یک تشکل بین ‌المللی غیر انتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی ‌شان بوده و در حال بهبودی به سر می ‌برند و به ‌طور مرتب گرد هم می ‌آیند تا به کمک هم پاکی خود را از مواد مخدر حفظ کنند.

, .,

حسین. غ در گفتگو با درگز خبر در پاسخ به تاریخچه و نحوه شکل گیری انجمن معتادان گمنام تشریح کرد: این انجمن برای اولین بار در سال 1953 میلادی توسط فردی به نام جیمی کی راه اندازی شده و شروع به کار نمود

, درگز خبر,

وی ادامه داد: دو برادر ایرانی مقیم خارج از کشور پس از عضویت در انجمن معتادان گمنام و رهایی از دام اعتیاد، این انجمن را در سال 1369 در قرچک ورامین و برای اولین بار در ایران پایه گذاری کردند.

,

مسئول روابط عمومی انجمن معتادن گمنام تبیین کرد: در سال 1377 انجمن NA فعالیت خود را در خراسان بزرگ آغاز کرد که در این میان شهرستان درگز به عنوان اولین شهر استان پیام انجمن را دریافت نموده و جلسات انجمن معتادان گمنام در سال 1381 در آن شروع به کار نمود

, NA,

حسین. غ گفت: این انجمن در ابتدا تنها یک گروه از مردان را شامل می شد که برای رهایی از اعتیاد گرد هم آمده بودند ولی بعد از گذشت چند ماه و با تبلیغات صورت گرفته در روستاها و شهرهای اطراف، رفته رفته بر تعداد اعضا افزوده شد به طوری که امروز بعد از گذشت 15 سال، تعداد گروه های تشکیل شده به 24 گروه افزایش یافته که 3 گروه مختص بانوان می باشد

,

وی افزود: اکنون انجمن معتادان گمنام در طول هفته اقدام به برگزاری 107 جلسه می نماید و به صورت تقریبی بین 1200 تا 1500 عضو پاک شده و در حال بهبودی از بیماری اعتیاد در این جلسات شرکت می کنند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه انجمن معتادان گمنام یک مجموعه غیر انتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که مشکل اصلی آن ها مواد مخدر است تصریح کرد: تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است و افراد صرف نظر از شرایط سنی، مذهب، نژاد، وضعیت مالی و حتی نوع مواد مخدر مصرفی میتوانند عضو انجمن شوند.

,

محمدعلی. ح مسئول کمیته اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام تاکید کرد: انجمن NA تحت نظر هیچ سازمانی نیست و به طور خودکفا عمل میکند، از لحاظ مالی نیز از بیرون تامین نمیشود و تامین هزینه ها از طریق کمک های داوطلبانه اعضای گروهها انجام می شود. کلینیک درمانی، کمپ ترک اعتیاد، پزشک و روانپزشک در استخدام نداشته و در چگونگی قطع مصرف دخالتی نمی نماید

, NA,

وی با بیان اینکه: معتاد یک بیمار است و هر معتاد پاک شده یک معجزه الهی، اظهار داشت: افراد در انجمن با قطع مصرف مواد، بیماری را متوقف ساخته و پس از آن به کمک قدم های 12گانه بهبودی از بیماری اعتیاد را تجربه می کنند.

,

محمدعلی. ح اضافه کرد: در جلسات بهبودی مسائل سیاسی، اجتماعی، علمی و روانشناسی مورد بحث نبوده و تنها تجربه بازیابی از بیماری اعتیاد و احساسات روزانه اعضای جلسه در اختیار سایرین قرار می گیرد.

,

این مسئول اشاره کرد: تمام معتادان در حال مصرف می توانند برای آشنایی با نحوه عملکرد این انجمن و برنامه هایی که در آن انجام می شود در جلسات شرکت کنند و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

,

وی با اشاره به برگزاری همایش پانزدهمین سالگرد انجمن معتادان گمنام در شهرستان تبیین کرد: هر ساله در سالروز تاسیس این انجمن و به شکرانه پاکی و رهایی از دام اعتیاد همایش بزرگی با حضور روحانیت شهرستان، مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده ها در سالن اجتماعات شهرستان برگزار می شود.

,

مسئول کمیته اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام در پایان ضمن تشکر از مسئولان شهرستان به جهت همکاری های خالصانه و بی دریغ با این انجمن در راستای برگزاری هر چه بهتر جلسات بهبودی اظهار داشت: انجمن معتادان گمنام در تلاش است تا پیام بهبودی را به تمام افرادی که از بیماری اعتیاد رنج می برند برساند و پاکی، این نعمت بزرگ الهی را در سر تا سر کشور ترویج نماید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه