اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است/ کسری گندم در خراسان رضوی از گندم باکیفیت گلستان و خوزستان جبران می‌شود

دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است/ کسری گندم در خراسان رضوی از گندم باکیفیت گلستان و خوزستان جبران می‌شود
معاون جهاد کشاورزی با تاکید بر این نکته که دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است، گفت: تنها به دلیل آنکه نان در سه سال گذشته افزایش قیمتی نداشته و از طرفی هزینه‌های نانوایی‌ها بالا رفته، این بحث در کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یزدان سیف در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به این نکته که بیش از 80 درصد گندم فعلی از خرده کشاورزانی خریداری شده است که زیر پنج تن محصول برداشت داشته‌اند، گفت: این نکته به آن معنی است که دولت 116 هزار میلیارد ریال پول بین خانواده‌های کشاورزان خرد کشور توزیع کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رویکرد تولید گندم در کشورهای جهان نشان می‌دهد تولید غذا در داخل مورد توجه دیگر کشورهای جهان نیز قرار دارد و ما هم باید بتوانیم امنیت غذایی را در داخل رقم بزنیم در غیر این صورت ممکن است وضع ذخیره گندم کشور مانند سال 91 یا 92 شود که تا 10 روز بیشتر گندم در کشور ذخیره نداشتیم.

,

 

,

سیف با اشاره به اینکه باید نسبت به مساله تولید، نگاه عالمانه و بلندمدت داشت، تصریح کرد: چراکه چنانچه در آینده میزان تولید گندم روسیه به هر دلیلی 10 میلیون تن کاهش پیدا کند، قیمت جهانی گندم بالا خواهد رفت.

,

 

,

وی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص پایین بودن کیفیت گندم تولید داخل، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی کیفیت گندم براساس میزان پروتئین آن از یک تا سه درجه بندی می‌شود که بر این اساس در سال 95 درجات مزبور به ترتیب 42، 25 و 33 درصد از گندم خریداری شده این شرکت از کشاورزان را شامل می‌شده است.

,

 

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی این نسبت را مطابق با استانداردهای تولید گندم در دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: عمده گندم تولیدی استان‌های گلستان، خوزستان، فارس و اردبیل درجه یک هستند.

,

 

,

سیف عنوان کرد: برای تولید نان با کیفیت به روش نان تخت که در کشور مرسوم است، کیفیت گندم داخلی برای این نوع نان مناسب است.

,

 

,

وی افزود: از طرفی در سال 91 حدود 7.5 میلیون تن گندم وارد کشور شد؛ اما در کیفیت نان تولیدی تفاوتی حاصل نشد لذا به نظر می‌رسد اظهارات صورت گرفته در خصوص کیفیت گندم داخلی بدون پایه و مبتنی بر فرضیات ذهنی است و شاید هم بیان این اظهارات منافعی را برای برخی ایجاد می‌کند.

,

 

,

دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است

, دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده, است,

 

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده است، بیان داشت: تنها به دلیل آنکه نان در سه سال گذشته افزایش قیمتی نداشته و از طرفی هزینه‌های نانوایی‌ها بالا رفته، این بحث در کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است.

,

 

,

سیف با بیان این مطلب که این کارگروه مقرر کرد در صورت لزوم قیمت نان تا 15 درصد رشد یابد، خاطرنشان کرد: البته ممکن است این بررسی به افزایش قیمت نان منجر نشود.

,

 

,

وی در خصوص تامین کسری گندم مورد نیاز خراسان رضوی هم، تصریح کرد: این استان سال گذشته گندم مصرفی 20 ماهه خود را ذخیره کرده بود، ولی امسال تنها به اندازه مصرف 9 ماه گندم در انبار دارد، بنابراین این کسری گندم مورد نیاز خراسان رضوی، از گندم با کیفیت استان‌های خوزستان و گلستان جبران می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه