اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی مهدیشهر خبر داد:

کاشت 120 اصله نهال اُرس در شهمیرزاد/ اجرای 48 طرح جنگلانه در شهرستان مهدیشهر

کاشت 120 اصله نهال اُرس در شهمیرزاد/ اجرای 48 طرح جنگلانه در شهرستان مهدیشهر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از کاشت 120 اصله نهال اُرس در شهمیرزاد در راستای طرح جنگلانه خبر داد و گفت: از سال 93 تاکنون 48 طرح جنگلانه در شهرستان اجرا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی کوهستان و طرح ملی جنگلانه، 120 اصله نهال اُرس در پارک امیر کبیر شهمیرزاد و با حضور غیبی مدیرکل جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مسئولین شهرستان کاشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی کاشت این نهال ها را در وسعت 5 هکتار از پارک امیر کبیر شهمیرزاد بیان کرد و افزود: فاز اول این پارک 18 هکتار می باشد و تاکنون نیز با همکاری شهرداری شهمیرزاد، 10 هکتار طرح جنگلانه در پارک امیر کبیر اجرا شده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه در راستای طرح جنگلانه کاشت نهال اُرس برای اولین بار در شهرستان مهدیشهر انجام شد، تصریح کرد: پیش از این گونه های دیگری چون بذر بلوط و افرا و گل های وحشیدر طرح جنگلانه در شهرستان کاشته می شد.

,

عبدوس گفت: اُرس گونه بسیار ارزشمند و مقاوم در مناطق کوهستانی می باشد که شرایط سخت محیطی را تحمل می کند و از طرفی نیز درخت اُرس نماد منابع طبیعی می باشد.  

,

وی با اشاره به اینکه با کاشت نهال اُرس در پارک امیر کبیر شهمیرزاد هشتمین طرح جنگلانه در سال 96 اجرا شد، اضافه کرد: از ابتدای سال 93 که طرح جنگلانه در شهرستان مهدیشهر آغاز شده تا کنون 48 طرح اجرا شده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ادامه داد: با اجرای این 48 طرح جنگلانه، در مجموع 800 هکتار به وسعت جنگل های شهرستان افزوده شده است.

,

عبدوس وسعت کل عرصه جنگل های شهرستان مهدیشهر را 49 هزار هکتار دانست که 24 هزار هکتار جنگل های پهن برگ و خزری و  25 هزار هکتار نیز جنگل های سوزنی برگ و اُرس می باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: در راستای ادامه اجرای طرح جنگلانه، با کاشت بذرهای بلوط و گل های وحشی و افرا، 50 هکتار دیگر به جنگل های پهن برگ و 30 هکتار نیز به جنگل های سوزنی برگ تا پایان سال جاری اضافه خواهد شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه