اخبار داغ

جولان لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌اصالت در بازار/ لوازم بهداشتی قاچاق بلای جان مردم هستند

جولان لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌اصالت در بازار/ لوازم بهداشتی قاچاق بلای جان مردم هستند
وقتی تقاضای لوازم آرایشی بیش از حد نرمال عرضه آن شود، ورود و جولان لوازم آرایشی قاچاق دور از تصور نخواهد بودبسا که این مواد آرایشی قاچاق و بی اصالت بلای جان مصرف کنندگان نیز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جولان و بازار گرم لوازم آرایشی اعم از اصل و تقلبی در ایران موضوع جدیدی نیست، شاید بارها در خبرهای گوناگون در خصوص واردات لوازم آرایش غیر مجاز و قاچاق آن و یا حتی در خصوص مضرات این لوازم شنیده و خوانده باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اما به راستی علت داشتن رتبه برتر ایران در خاورمیانه و رتبه هفتم در دنیا در خصوص مصرف لوازم آرایشی زنان چیست؟و این گرایشات شدید و عمیق از کجا نشات می گیرد؟

,

شاید بتوان عواملی چون عدم وجود اعتماد به نفس،توهم خود زشت انگاری و کمبود مسائل عاطفی را دال بر این حقیقت دانست،حقیقتی که این روزها عضو جدایی ناپذیر زندگی بانوان ایرانی شده است.

,

اما متاسفانه این مسئله درد آور تنها به همین جا ختم نمی شود! وقتی تقاضا برای لوازم آرایشی به اوج خود می رسد نتیجه آن واردات غیرمجاز و قاچاق کالا خواهد بود،قاچاق کالایی که شاید مضرات آن به حدی برسد که بیش از هر کالای دیگری تاثیرات منفی به همراه داشته باشد،کافیست در نظر داشته باشید که قشر وسیعی از افراد جامعه درآمد متوسط و رو به پایینی دارند و همین امر مسبب فروش بالا و در ادامه سود بالای دلالان لوازم آرایش تقلبی خواهد بود.

,

شاید این حقیقت که بدانید بیش از ۹۰ درصد لوازم آرایش موجود در بازار تقلبی است در لحظه اول شوک آور باشد ولی باید دانست که دقیقا به همین صورت است!

,

اکثر لوازم آرایشی که مارک های مشهور و برچسب ساخت کشور های اروپایی را دارا هستند در کشورهایی همچون چین،هند،امارات ساخته و پرداخته می شوند و متاسفانه آثار جبران ناپذیری را نه در لحظه اول بلکه در طول سالیان به همراه خواهند دارد.

,

پیری زودرس،سرطان پوست،هپاتیت،الودگی خون و نارسایی کبدی تنها بخشی از آسیب های پنهان مصرف بالای لوازم آرایش است که متاسفانه تنها به دلیل قیمت پایین توسط قشر عظیمی از بانوان به طور مداوم مصرف می شوند.

,

ماده ای که با مرور مصرف آن همچون مواد مخدر از مقدار کم آغاز و با پیشرفت به قول امروزی ها مد آرایش ها وسیع تر و پررنگ تر می شود و لوازم آرایشی مورد استفاده دیروزی پذیرای لازمه امروز نمی شود.

,

با نگاهی گذرا به هر کدام از مغازه های لوازم آرایشی متوجه نبود برچسب های تاریخ اقضا برروی آن ها می شود کهع همین موضوع اوج فاجعه را وخیم تر می کند و یا اگر وجود داشته باشد برچسب های تقلبی هستند که هر فردی به راحتی می تواند ان هارا بر وری تک تک مواد تعبیه کند.

,

از سوی دیگر برچسب اصالت که یکی از مهم ترین فاکتور های سلامت سنجی لوازم آرایشی می باشد را از دید مشتریان پنهان می سازند تا جایی که بسیاری از بانوان حتی از وجود چنین فاکتوری بی خبرند!

,

اما آنچه که این روزها بیشتر از هرچی چشم و روحمان را آزار می دهد وجود دست فروشانی است که در گوشه کنار شهر مشغول فروش لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و شاید تاریخ مصرف گذشته هستند تا بتوانند به این طریق به مقابله با امر بیکاری برخواسته  درصدد تامین مایحتاج زندگی خود برآیند!

,

اما این مقابله به قیمت جان چند نفر از مصرف کنندگان لوازم آرایشی تمام می شود؟

,

در این خصوص حتی فروشندگان  لوازم آرایشی و بهداشت نیز توجیهی برای ارزان  بودن لوازم آرایشی واصل یا بدل بودن آن ها ندارند و هر کدام برای یک جنس مشابه در اذهان خود تعبیراتی را نمود داده اند و آن را تحویل خریداران می کنند تا اجناس خود را به مشتریان ساده لوح خود قالب کنند.

,

خروج از وضعیت بحرانی فعلی و مقابله با ورود کالاهای آرایشی قاچاق به کشور نیازمنده همتی همگانی است تا در مقابل مصرف مواد آرایشی گرفته شده و سلامت جان مصرف کنندگان بیش از پیش تضمین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه