اخبار داغ

معاون سازمان استاندارد خبر داد:

عضویت ایران در مرکز استاندارد کشورهای اسلامی

عضویت ایران در مرکز استاندارد کشورهای اسلامی
معاون نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به عضویت ایران در مرکز استاندارد و اندازه شناسی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی «اسمیک» گفت: یکی از سیاستهای این سازمان در سال های اخیر تعیین استاندارد واحد برای غذای حلال بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، وحید مرندی در نخستین همایش بین المللی فراورده های حلال با اشاره به اهمیت موضوع حلال بویژه در بعد اقتصادی آن در دنیای امروز گفت: با توجه به گستردگی مسافرت ها و مهاجرت ها و حضور مسلمان در کشورهای مختلف جهان، تامین غذای حلال همواره به عنوان یک دغدغه مهم برای آنان به شمار رفته و این نیاز تا بدان حد احساس شده که کشورهای  غیر اسلامی هم در صدد رفع آن بر آمدند؛ البته این امر بیش از همه  ناشی از جاذبه های اقتصادی است که حوزه تجارت حلال از آن برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

معاون نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به عضویت ایران در مرکز استاندارد و اندازه شناسی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی " اسمیک"  گفت: یکی از سیاستهای این سازمان در سال های اخیر تعیین استاندارد واحد برای غذای حلال بود که در نهایت با بالاترین سطح توافق و با انطباق بیش از ۹۸ درصد فقه شیعه در " اسمیک" به تصویب رسید.

,

وی با بیان اینکه پتانسیل های قابل توجهی در کشور برای ورود به عرصه تجارت جهانی فراورده های حلال وجود دارد تاکید کرد: این قابلیت ها بگونه ای است که چنانچه در جهت درست و هدفمند بکار گرفته شود می تواند جایگزین تجارت فراورده های نفتی شود.

,

مرندی همچنین به پیشنهاد  تشکیل شورای سیاستگذاری حلال و تاسیس آن در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در این شورا ۴ کمیته علمی، فقهی، تجارت و استاندارد سازی فعالیت دارند که امور مربوط به موضوع حلال را پیگیری می کنند.

,

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد هم اکنون تنها مرجع مشخص کننده لگوی حلال است و امیدواریم اقدامات این مرکز در جهت تقویت و اشاعه فرهنگ حلال کمک کننده باشد.

,

گفتنی است: نخستین کنگره بین المللی فرآورده های حلال، با حضور شخصیت های برجسته ای از جهان اسلام به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

,

این همایش در محورهای ویژگی و معیار غذای حلال و طیب،اشتراک و افتراق ادیان در معیار حلال،معیار حلیت گوشت و فرآورده های آن،قواعد فقهی مرتبط با فرآورده های حلال،طهارت و نجاست در فرآورده های حلال و مسائل مستحدثه در فرآورده های حلال طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه