اخبار داغ

۱۰ سال جریان آرام هدررفت آب شرب و بی‌توجهی مسئولان/تعمیر شبکه در پیچ و خم تامین اعتبارات

۱۰ سال جریان آرام هدررفت آب شرب و بی‌توجهی مسئولان/تعمیر شبکه در پیچ و خم تامین اعتبارات
حدود۱۰سالی از هدررفت آب شرب منبع آب روستای امام درویشان از توابع شهرستان فراهان، می گذرد و مسئولان تنها نظاره‌گر این مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ بارها شاهد قصه تکراری هدررفت آب از گوشه و کنار فراهان در این پایگاه خبری بودیم، روایت تلخی که به کمبود اعتبارات و بی تدبیری مسئولان ختم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

فرسودگی شبکه آب برخی از روستاها دغدغه مردم شده است و تنها انتظار مردم از مسئولین جلوگیری از هدررفت نعمت آب است.

,

کم‌ آبی یکی از چالش های پیش‌ روی این شهرستان است و مشکل کمبود آب شرب در برخی از روستاهای فراهان محسوس‌ تر شده و روز‌ به‌ روز این مسئله بیشتر نمود پیدا می‌کند.

,

اما ظاهرا مسئولان آبفای فراهان آن چنان که انتظار می رود در زمینه بهبود، بهسازی، توسعه و رفع نواقص شبکه توزیع آب این شهر حرکت نمی کنند و این مسئله دغدغه و گله مندی مردم را به دنبال داشته است؛ طوری که با شکسته شدن گاه و بیگاه لوله های انتقال آب شرب شهر و روستا و عدم توجه آنی این سازمان به تعمیر و جلوگیری از هدررفت، سیل تصاویر و انتقادات از عملکرد آبفا روانه شبکه های اجتماعی می شود.

,

این بار روایت تاسف بار هدررفت آب مربوطه به منبع آب روستای امام درویشان از بخش خنجین است که آب آشامیدنی با طمأنینه در اطراف منبع سرازیر می شود و آب گوارایی که با مشقت فراوان بدست می آید، مانند رودی کوچک در جریان است.

,

اما نکته قابل تأمل اینکه علیرغم گزارش ساکنین منطقه به اداره آب و فاضلاب روستایی فراهان مبنی بر هدررفت آب، اقدامی اساسی مبنی بر رفع مشکل صورت نمی گیرد.

,

, ,

تعمیر رفع تکلیفی و چندباره منبع آب شرب روستا

, تعمیر رفع تکلیفی و چندباره منبع آب شرب روستا, تعمیر رفع تکلیفی و چندباره منبع آب شرب روستا,

علامه، عضو شورای اسلامی روستای امام درویشان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به هدررفت آب روستا گفت: آب یکی از نیازهای حیاتی برای زندگی است و این روستا در فصل تابستان با افت سطح آب های زیرزمینی با مشکل کم آبی مواجه است.

, فراهان خبر,

وی افزود: روستای امام درویشان در ۱۰ کیلومتری شهر خنجین با ۳۴۰ نفر جمعیت، باوجود مشکلات کم آبی در فصول گرم سال، متاسفانه با مشکل هدررفت آب دست و پنجه نرم می کند.

,

علامه اظهار کرد: هدررفت آب از محل منبع آب و شکستن لوله آب و روان شدن سیلاب در کوچه ها از مشکلات این روستا است.

,

عضو شورای اسلامی روستا بیان کرد: از محل منبع آب روستاها حدود چند سالی است که شاهد هدررفت آب هستیم، ماموران سازمان آب هر بار صرفا جهت رفع تکلیف، آب را بند آورده اما پس از چند روز دوباره این سریال هدر رفت آب ادامه دارد.

,

وی افزود: هدررفت آب از منبع روستا ۵ لیتر بر ثانیه است، بارها این موضوع به مسئولین شهرستان گزارش شده است، چند بار هم برای ترمیم اقدام شده است اما ترمیم و تعمیرات منبع بی نتیجه بوده است.

,

علامه بیان کرد: امسال ۶۰۰ متر از شبکه آبرسانی روستا تعویض شده است اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

وی ادامه داد: مسئولین برای جابجایی منبع آب روستا تصمیماتی گرفته اند که طرح مطالعاتی و جانمایی بنابر اعلام مسئولان انجام شده است اما نتیجه این اقدام به مسئولان محلی روستا اعلام نشده است.

,

, ,

هدر رفت ۱۰ ساله آب در سایه بی‌توجهی مسئولان 

, هدر رفت ۱۰ ساله آب در سایه بی‌توجهی مسئولان  ,

حکمت، دهیار امام درویشان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: منبع آب این روستا حدود ۴۰ سال پیش احداث شده است و به دلیل فرسودگی منبع، شاهد هدررفت آب هستیم.

, فراهان خبر,

وی افزود: این منبع آب در خارج روستا و در ارتفاع ۱.۶۰ متری از سطح روستا قرار دارد، جانمایی غیرکارشناسی منبع  در گذشته سبب بروز مشکلات شده است.

,

حکمت بیان کرد: مصالح به کار رفته در ساخت این منبع آب، از نوع آجر است که در حال حاضر تخریب شده است.

,

دهیار روستا تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر مشکلات ۱۰ ساله منبع آب روستا، شبکه فرسوده آبرسانی هم سبب هدررفت آب در این روستا می شود.

,

وی گفت: به دلیل اجرای آسفالت خیابان اصلی روستا، با پیگیری مسئولان روستا و با حمایت فرمانداری شهرستان فراهان، شبکه آب رسانی این خیابان به طول ۶۰۰ متر و با اعتبار ۷۰ میلیون تعویض شده است.

,

حکمت بیان کرد: این شبکه تعویض شده به دلیل عدم پرداخت اعتبار پروژه به پیمانکار هنوز تحویل داده نشده است و پیمانکار اعلام کرده تا پرداخت اعتبار پروژه کنتور شبکه جدید را وصل نمی کند و پروژه را تحویل نمی دهد.

,

, ,

در فصل گرما این روستا مشکل کم آبی دارد

, در فصل گرما این روستا مشکل کم آبی دارد,

دهیار روستا گفت: این روستا حدود ۱۰۰ نفر جمعیت مهاجر دارد و در فصل تابستان با کاهش افت سطح آب، در ساعاتی از روز مشکل کم آبی در روستا داریم.

,

وی گفت: طرح مطالعاتی جانمایی برای ایجاد منبع جدید صورت گرفته است و حدود ۶۰ میلیون تومان اعتبارات نیاز دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

حال با توجه به بحران آب و رهنمود و شعارهایی که برمبنای صرفه جویی در مصرف آب ارائه می شود، به نظر می رسد مسئولان اداره آبفار فراهان باید نسبت به ترمیم لوله های فرسوده آب و توسعه و تجهیز مناسب شبکه توزیع آب به خصوص در روستاهایی که با مشکل کم آبی مواجه هستند، توجه بیشتری داشته باشند و تنها به جوابیه مبنی بر نبود اعتبارت اکتفا نکنند.

,

پایگاه خبری فراهان خبر با جدیت پیگیر تلاش مسئولان در جهت رفع این مشکلات است.

,

وقتی که مایه حیات، مایه شرمندگی می‌شود/شبکه آب فرسوده روستای هفته خانک نیازمند تعمیر اساسی است+عکس

, وقتی که مایه حیات، مایه شرمندگی می‌شود/شبکه آب فرسوده روستای هفته خانک نیازمند تعمیر اساسی است+عکس,

روایت تاسف‌بار هدر رفت آب آشامیدنی در روستای «عزیزآباد»فراهان

, روایت تاسف‌بار هدر رفت آب آشامیدنی در روستای «عزیزآباد»فراهان ,

مایه حیات بازهم در سایه بی‌تدبیری مسئولان هدر می‌رود

, مایه حیات بازهم در سایه بی‌تدبیری مسئولان هدر می‌رود,

هدر رفت میلیون‌ها تومان سرمایه ملی از مخزن آب شرب خنجین/ بحران آب یا بحران مدیریت!؟ 

, هدر رفت میلیون‌ها تومان سرمایه ملی از مخزن آب شرب خنجین/ بحران آب یا بحران مدیریت!؟ ,

هدر رفت ۶۷ درصدی آب شرب بر اثر فرسودگی شبکه انتقال

, هدر رفت ۶۷ درصدی آب شرب بر اثر فرسودگی شبکه انتقال,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه