اخبار داغ

به بهانه هفتمین روز پرواز سیزدهمین شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری:

بازگشت رزمنده بازنشسته!/ منصور, عباسی دیگر برای زینب(س)/ موج خدایی زندگی او را دریایی کرد!

بازگشت رزمنده بازنشسته!/ منصور, عباسی دیگر برای زینب(س)/ موج خدایی زندگی او را دریایی کرد!
فاطمه عباسی فرزند شهید مدافع حرم حاج منصور عباسی هفشجانی اظهار کرد: شهادت پدرم مصادف با ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) بود که از نظر من این مسئله اتفاقی نبوده و از طرف خداوند برنامه ریزی شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه عباسی فرزند شهید مدافع حرم حاج منصور عباسی هفشجانی در گفت‌وگو با بام ایران خبر؛ به خصوصیات اخلاقی پدر شهیدش ازجمله منصف بودن ایشان در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت: پدرم در شغل های مختلف و متفاوتی فعالیت داشتند و همه جا انصاف را رعایت می کردند.

عباسی با بیان اینکه پدرم مشاوره املاکی نیز داشتند اظهار کرد: او همیشه می گفت اگر می خواستم یک مقدار بی انصافی کنم تا الان می توانستم صاحب کارخانه نیز باشم.

وی با بیان اینکه ایشان به آدم های محتاج و نیازمند کمک می کرد اذعان داشت: بعد از شهادت پدرم فردی به منزل ما آمد و گفت من مشکل مالی داشتم و حتی در دادن کرایه منزل خود عاجز بودم اما پدر شما به مدت یک سال و نیم کرایه خانه ما را پرداخت می‌کرد.

عباسی ادامه داد: پدرم همیشه سعی می کرد از حق خودش به مردم ببخشد اما هیچگاه حق کسی را نخورد و ضایع نکند.

دختر شهید عباسی گفت: پدرم همیشه می گفت مواظب هستم که نون حلال بر سر سفره خودم و زن و بچه ام آورده شود و اجازه نمی دهم مالی حرام وارد خانه ما شود.

عباسی با اشاره به اینکه مشاورین املاک همیشه یک مقدار از معامله خانه را برای خود برمی دارند اذعان داشت: پدرم به این قانون نگاه نمی کرد و از کسانی که نیازمند و وضعیت مالی خوبی نداشتند پولی نمی گرفت.

وی با اذعان بر اینکه پدرم در مسائل مالی بسیار بر خدا توکل داشتند عنوان کرد: ایشان همیشه می گفت رزق و روزی دست خداوند است و هرچه بیشتر بتوانی به مردم کمک کنی خداوند چندین برابر آن مال را به تو پس می دهد.

عباسی با بیان اینکه پدرم به خانواده های ضعیف کمک بسیاری می کرد بیان داشت: ایشان خانواده هایی را که می دانست بچه دارند سعی می کرد از اقلام غذایی برای آن ها بسته بندی کند و مواد خوراکی به آن ها بدهد که کودکانشان دچار سوءتغذیه نشوند.

وی افزود: پدرم به همراه چند نفر دیگر از اقوام پول جمع آوری کرده و دو بار در سال سبد کالا تهیه می کرد و به خانواده های نیازمند می داد.

پدرم روی ناموس حساس بود/ خداوند هر کسی را لایق مدافع از ناموس حضرت علی (ع) نمی دادند

دختر شهید مدافع حرم منصور عباسی گفت: پدرم خیلی روی ناموس حساس بودند و کسانی که مدافع حرم می شوند انتخاب شده هستند خدا ناموس حضرت علی (ع) را دست هر کسی نمی دهد و آن ها را حمایت می کند که مدافع حضرت زینب شوند.

عباسی یکی از خاطرات تاثیرگذار پدرش را تعریف کرد و ادامه داد: ساعت ۱۲ شب بود که حال بدی داشتم و با پدرم به دکتر مراجعه کرده بودیم که هنگام خروج از مطب دختری دانشجو و سردرگم را دیدیم که در حال گریه بود پدرم علت را از او جویا شد و او گفت کیفم را دزد زده و الان حتی پولی برای برگشت به منزل ندارم پدرم کارت پاسداری خود را به ان دختر نشان داد و از او خواست که با ما به منزل آید و همین بهانه ای شد که با خانواده آن دختر نیز ما آشنا شویم و رفت و آمد خانوادگی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پدرم ناموس خیلی مهم بود و فرقی نمی کرد آن دختر، فرزند خودش، همسایه و یا فرد غریبه ای باشد.

عباسی با اذعان بر اینکه پدرم غریب نواز بود عنوان کرد: پسر دانشجویی را پیش خود آورده بود و به او کار یاد می داد تا بتواند هزینه های خودش را درآورد و الان که پدرم شهید شده است این پسر خیلی گریه و بی تابی می کند و می گوید دیگر با چه انگیزه ای به شهرکرد آیم.

وی ادامه داد: پدرم مهمان نواز نیز بود و محبوب کلیه فامیل، دوست و آشنایان بود طوری که همیشه خانه ما مهمان در حال رفت و آمد بوده و است.

عباسی با بیان اینکه پدرم شدیدا معتقد بود که مهمان حبیب خداست و با خود برکت می آورد عنوان کرد: پدرم معتقد بود مهمان وقتی به خانه می آید قضا و بلا را از خانه دور می کند.

وی با اشاره به اینکه پدرم روی تحصیلات فرزندانش خیلی حساس بود بیان داشت: هر سه فرزند شهید عباسی تحصیلات عالیه دارند.

شهدا وقتی می آیند دل ها منقلب می شوند

عباسی با اشاره به اینکه شهدا وقتی می آیند دلها منقلب می شوند یادآور شد: قبل از شهادت پدرم خبر شهادت علیرضا جیلان را داده بودند و وقتی دیدم برای شهید جیلان چقدر عزت گذاشته شد دعا میکردم خداوند به پدر من نیز عزت دهد با وجود اینکه دلم نمی آمد بگوییم شهید شود اما مدام با خودم می گفتم خدایا به پدر من هم همچین عزتی را نصیب کن.

مادرم همیشه می گفت پدرت باید شهید شود و اگر شهادت نصیب او نشود من به به عدالت خدا شک خواهم کرد

وی یادآور شد: مادرم همیشه دعا می کرد که پدر تو حیف است که به مرگ طبیعی از دنیا برود او باید شهید شود و اگر شهید نشود من به عدالت خدا شک خواهم کرد.

عباسی اظهار کرد: وقتی خبر شهادت پدرم را شنیدم بیش از هرکسی نگران عمه آمنه و خواهرم نرگس بودم چراکه هر دوی آن ها وابستگی شدیدی به پدرم داشتند اما حضرت زینب (س) به همه ما صبر داد و توانستیم بر این مصیبت صبر پیشه کنیم و با آن کنار بیایم.

مصیبت ما در راه حضرت زینب (س) است و از این بابت خدا رو شکر می کنم

فرزند شهید عباسی گفت: پدرم ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶ شهید شد و خبر شهادت ایشان را ۱۲ آذر ماه درست بعد از تمام شدن امتحاناتم و پیان مقطع دکتری شنیدم.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه خبر شهادت را بفهمم شوهرم را دیدیم که خیلی مشغول گوشی خود بود در مسیر تهران بودیم که به او گفتم دلشوره عجیبی دارم برای پدرم اتفاقی افتاده و او خبر شهادت پدرم را به من داد.

عباسی با اشاره به اینکه درس و تحصیلات ما برای پدرم خیلی مهم بود عنوان کرد: من حس میکنم پدرم طوری برنامه ریزی کرد و خداوند طوری خواست که من درسم را تمام کرده باشم و نگرانی دیگری نداشته بعد خبر شهادت را بشنوم.

وی به جوانان و دختران پیامی را داد و اذعان داشت: خیلی از شهدا سختی های زیادی کشیدند آن ها خالصانه در راه خدا جنگیدند و حیف است که خون آن ها را هدر دهیم بیایم با رعایت کردن حجاب خود آن ها را از خودمان نرنجانیم و خون آن ها را پایمال نکنیم

عباسی افزود: بنده آدم خشکه مذهبی نیستم ولی خیلی دلم می سوزد که خانم ها با حداقل کاری که می توانند برای شهدا انجام دهند و آن رعایت کردن حجابشان است که متاسفانه بعضی ها آن را دریغ می کنند.

وی یادآور شد: خیلی ها بعد از شهادت پدرم از ما پرسیدند که الان به شما چقدر پول می دهند و من الان دلم می خواهد به همه آن ها بگویم ما از نظر مالی وضعیت بسیار عالی داریم و از لحاظ تحصیلات نیز خودم و برادرم در مقطع دکتری و خواهرم نیز در مقطع کارشناسی ارشد هستند پدرم هیچگاه به خاطر پول به سوریه نرفت بلکه عشق به حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) بود که او را تا شهادت کشاند.

عباسی خاطرنشان کرد: بعضی ها فقط می گویند و عمل نمی کنند و بعضی ها مانند پدرم هم می گویند و هم عمل می کنند و ظلم است اگر مردم بگویند مدافعان حرم به خاطر سهمیه یا پول رفته اند.

وی تایکید کرد: پدرم نمونه کسی است که می گوید یا حضرت زینب(س) خودم، مالم، همسرم، فرزندانم همگی فدای تو باشد.

عباسی با بیان اینکه پدرم شدیدا بر روی بیت المال حساس بودند اذعان داشت: ایشان به مادرم گفته بود بعد از من کارهایی که انجام داده ام را خواهید شنید.

وی ادامه داد: پدرم خیلی بی ادعا بود، او با مهریه زیاد مخالف و مهریه خیلی پایین هم مخالف بود، ایشان مهریه من و خواهرم را ۳۱۳ سکه بیشتر ننوشت، نماز جمعه هایش هیچگاه ترک نمی شد، بی ریا بود، عاشق اهل بیت، حامی یتیمان، یاری رسان به خانواده های نیازمند، پدری مهربان و همسری فداکار و دلسوز و... .


ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پدرم روی ناموس حساس بود/ خداوند هر کسی را لایق مدافع از ناموس حضرت علی (ع) نمی دادند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شهدا وقتی می آیند دل ها منقلب می شوند,
,
,
,
, مادرم همیشه می گفت پدرت باید شهید شود و اگر شهادت نصیب او نشود من به به عدالت خدا شک خواهم کرد ,
,
,
,
,
,
, مصیبت ما در راه حضرت زینب (س) است و از این بابت خدا رو شکر می کنم ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​
,
,
, ما مدعیانِ صفِ اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه