اخبار داغ

گزارشی از نگرانی سپرده گذاران موسسه اعتباری افضل توس در نهبندان:

مردم نگران سرمایه های خود هستند

مردم نگران سرمایه های خود هستند
بروز شایعاتی پیرامون ورشکستگی موسسه اعتباری افضل توس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شد سپرده گذاران در شهرستان نهبندان خواهان دریافت پول خود و یا روشن شدن تکلیف سپرده های خود باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر، در عصر حاضر نقش موسسه های مالی و بانک ها در تامین اعتبار و منابع مالی طرح های عمرانی و اقتصادی و هم چنین در تامین نیازهای اقتصادی شهروندان گسترده و موثر است و به همین جهت،موسسه های مالی و بانک ها در قالب عنوان ها و شعب مختلف در سرتاسر کشور به ارائه خدمات مورد نیاز اقشار مختلف اجتماعی تحت نظارت بانک مرکزی می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر,

متاسفانه در طول سال های اخیر علیرغم نقش و تاثیر گسترده بانک ها و موسسه های مالی غیر بانکی در تامین تسهیلات اقتصادی کشور، شاهد نابه سامانی های گسترده در این زمینه و اعتراضات گسترده شهروندان نسبت به عدم انجام خدمات وعده داده شده این بانک ها و موسسه های مالی غیر بانکی در شهرهای مختلف کشور هستیم.

,

یکی از این موسسه ها که در طول هفته گذشته در شهرستان نهبندان خبر ساز شد موسسه مالی و اعتباری افضل توس بود و سرمایه گذاران آن از عدم ارائه خدمات بانکی و باز پرداخت وجوه خود گلایه کرده و خواستار برطرف شدن مشکلات خود را داشتند.

,

گویا پس ز ادغام موسسه اعتباری افضل توس با بانک آینده به دستور بانک مرکزی در راستای قانون بانکداری و یکپارچه سازی شبکه مالی و بانکی کشور انتظار می رفت که دغدغه های سپرده گذاران موسسات اعتباری رفع شده باشند و آن ها بتوانند شب را با خیالی آسوده بر بالین نهند.

,

اما اوضاع آنگونه که مطلوب سپرده گذاران بخت برگشته باشد نبود و بروز شایعاتی پیرامون ورشکستگی موسسه اعتباری افضل توس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شد سپرده گذاران در شهرستان نهبندان خواهان دریافت پول خود و یا روشن شدن تکلیف سپرده های خود باشند.

,

لطیفی شهروند نهبندانی در گفتگو با خبرنگار نهبندان خبر اظهار داشت:من بیش از 30 میلیون تومان سپرده در موسسه اعتباری افضل توس سپرده گذاری کرده ام و فعلا امکان برداشت وجوه خود را نداشته که هیچ بلکه سود حاصل از دریافت این سپرده گذاری از حساب من خارج شده است.

,

وی در ادامه افزود: کارکنان موسسه پاسخگوی سپرده گذاران نمی باشند و به بهانه و دلایل واهی اظهار می کنند که سود بالائی دریافت نموده اید و بانک مرکزی مبلغ سود را کسر نموده است.

,

پیرمرد روستائی که با هزاران امید و آرزو در این موسسه اقدام به سپرده گذاری نموده است اظهار کرد: 3 میلیون تومان، تمام دارائی من در این موسسه موجود بوده است حال که درخواست موجودی داده ام ، فقط نصف مبلغ موجود که آن هم قابل برداشت نیست.

,

این اقدام سبب خیانت در امانت شده است و سلامت روحی و روانی سپرده گذاران را به خطر انداخته است.

,

حال سوال این است: جوانی تحصیلکرده و دارای انگیزه که اقدام به گشایش مغازه ای جهت ارتزاق می نماید،روزانه بیش از 10 نفر بازرس و کارشناس به سراغ او آمده و نظارت می کنند اما برای موسسات مالی و اعتباری شرایط اینگونه نیست نظارت ضعیف انجام می شود.

,

انتظار است نظارت ها بالا گرفته و مشکل نقدینگی این موسسه رفع و نگرانی از سپرده گذاران دور شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه