اخبار داغ

چوب اجبار مخابرات بر سر مشترکان

چوب اجبار مخابرات بر سر مشترکان
یکی از مسائلی که موجبات گلایه و ناراحتی مشترکان تلفن ثابت را فراهم کرده، اقدام بی‌سروصدای مخابرات در واگذاری و مصادره خط تلفن است که تدبیر شایسته مسئولان را می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با افزایش قیمت خطوط تلفن ثابت مسئله قطع شدن این خطوط و واگذاری آن، دغدغه‌ای برای مشترکین شده به خصوص آن‌هایی که مدت طولانی از خط تلفن خود استفاده نکرده‌ و تلفنشان نیز بدهی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

بر طبق قانون اپراتورها مجاز هستند با مشترکان بدهکار، برخورد کرده و خط آنها را قطع کنند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این رابطه دستور العملی دارد که بر اساس آن اگر کارکرد مشترکان به میزان سقف بدهی برسد، اپراتور ارائه دهنده خدمات موظف است ابتدا اطلاع رسانی کرده و زمانی را برای پرداخت کارکرد تعیین کند. پس از انجام این کار و در صورت عدم تسویه بدهی توسط کاربر، شرکت مخابراتی می‌تواند خط تلفن مذکور را قطع کند.

, ., .,

 

,

اما مسئله‌ای که موجب گلایه مشترکان شده است عدم اطلاع از بدهی قبلی و قطع ناگهانی و واگذاری خط تلفن از سوی مخابرات است. اقدامی که مشترکان آن را مصادره اموال می‌دانند.

,

 

,

چوب اجبار مخابرات بر سر مشترکان

, چوب اجبار مخابرات بر سر مشترکان ,

 

,

یکی از مشترکین تلفن ثابت که خط وی توسط شرکت مخابرات واگذار شده است، در تماس با صبح توس، اظهار می‌کند: در خانه‌ام مستاجر داشتم که زمان تخلیه خانه از بدهی به مخابرات چیزی نگفت و من نیز در جریان این بدهی نبودم. مستاجر بعدی آمد و گفت: من نیازی به خط تلفن ثابت ندارم و از آن استفاده نمی‌کنم.

,

 

,

وی ادامه می‌دهد: لذا بدهی مستاجر اول و عدم استفاده مستاجر دوم از تلفن موجب شد من از بدهی به مخابرات بی اطلاع باشم. مدتی پس از رفتن مستاجر دوم من متوجه شدم تلفن کلا قطع شده است.

,

 

,

راه حل عجیب کارکنان

, راه حل عجیب کارکنان,

 

,

این مشترک اضافه می‌کند: برای پیگیری به مخابرات رفتم. در آنجا با کمال تعجب متوجه شدم مخابرات خطم را مصادره کرده است!

,

 

,

, ,

 

,

یکی از کارکنان مخابرات به من گفت: خط شما واگذار شده است. با کمال تعجب علت را پرسیدم؛ گفت بدهی داشتی که آن را پرداخت نکردی لذا خط شما به نفر بعدی واگذار شده است.

,

 

,

هر چه اعتراض کردم فایده نداشت. گفتم حالا چه کنم؟ در کمال خونسردی گفت: خط جدید بخر. پیشنهاد کارمند مخابرات برایم بسیار تعجب آور بود زیرا ثبت نام خط جدید مبلغ 200 هزار تومان است در حالی که خط قبلی بنده تقریبا 70 هزار تومان بود.

,

 

,

مصادره بی‌سروصدا!

, مصادره بی‌سروصدا! ,

 

,

وی یادآور می‌شود: متاسفانه مخابرات بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی خط تلفنم را قطع و واگذار کرده است و بنده هیچ گونه اخطاریه‌ای از مخابرات نداشته‌ام.

,

 

,

یکی دیگر از مشترکین تلفن ثابت نیز با انتقاد از این اقدام مخابرات، اظهار می‌کند: چرا مخابرات اخطاریه را به مستاجر می‌دهد؟ مستاجر ممکن است به دلایل بسیار صاحب‌خانه را از آمدن اخطاریه مطلع نکند. بر فرض اگر کسی هم بدهی داشته باشد تلفن او را قطع کنند؛ اما فروش حق امتیاز و واگذاری آن به مشتری دیگر حق الناس است و مصادره دارایی‌ فرد محسوب می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان می‌کند: مخابرات اگر مدعی است به منافع مشتری هم فکر می‌کند لااقل پس از واگذاری خط قبلی، خط جدید را با نرخ خط قبلی خودمان به ما بفروشد.

,

 

,

مشترک دیگر با بیان اینکه در دنیایی که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند دیگر نیازی به صحبت با تلفن همراه نیست؛ بیان می‌کند: برنامه‌های مکالمه اینترنتی حجم اینترنت کمی استفاده می‌کنند، بنابراین به صرفه‌تر است که تلفن ثابت را به طور کل فراموش کنیم.

,

 

,

آیا پاسخ مخابرات قانع کننده است؟

, آیا پاسخ مخابرات قانع کننده است؟,

 

,

علی کارگزار، مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون واگذاری خطوط تلفن‌، اظهار می‌کند: اگر مبالغ کارکرد تلفن بنابر صورتحسابی که صادر می‌شود ظرف مدتی که مشخص شده پرداخت نشود تلفن یک طرفه شده و سپس اخطارهای لازم به صاحب خط  داده می‌شود که اگر مدتی بعد اقدام نشود، تلفن قطع شده و دوطرفه می‌شود.

,

 

,

وی اضافه می‌کند: بعد از یک مدت زمانی که چندین اخطار داده شد اگر باز هم نسبت به پرداخت بدهی اقدام نشود تلفن جمع آوری می‌شود زیرا ما احتمال می‌دهیم دیگر کسی در محل نیست و از تلفن استفاده نمی‌کند، لذا برای اینکه سوءاستفاده ای از تلفن نشده و مشکلاتی بین مشترکان ایجاد نشود این خط جمع آوری شده و بعد از مدتی به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

,

 

,

, ,

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما مراعات حال مشتری را می‌کنیم، تصریح می‌کند: ممکن است آن خانه خالی از سکنه باشد و استفاده‌ای از آن نشود؛ لذا این مسئله ممکن است سبب سوءاستفاده های دیگری شود، بنابراین ما ناچار هستیم خط تلفن را جمع‌آوری کنیم.

,

 

,

کارگزار بیان می‌کند: خطوط تلفن جزء منابع ما محسوب می‌شود و منابع را نمی‌شود بلااستفاده گذاشت لذا این عامل نیز سبب واگذاری آن به مشترکان جدید می‌شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه قبوضی که به در منازل می‌رود خود نوعی اطلاع رسانی است که اخطار لازم را می‌دهد، اضافه می‌کند: ما همچنین افرادی را در مخابرات مسئول می‌کنیم که مرتب با صاحبان خطوط بدهکار تماس گیرند و آنان را نسبت به هشدارهای داده شده، مطلع کنند.

,

 

,

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی ادامه می‌دهد: ما حتی در پرونده مشترکین شماره تلفن همراه آنان را گرفته و از راه‌های مختلفی از جمله ارسال پیامک آنان را مطلع می‌کنیم.

,

 

,

کارگزار خاطرنشان می‌کند: همه تلاش خود را کرده و تمام این راه‌ها را طی می‌کنیم زیرا برای خود ما نیز مقرون به صرفه نیست که خط  تلفن کار نکند.

,

 

,

وی می‌افزاید:  تلفن اگر قطع شود به ضرر ما نیز تمام می‌شود زیرا درآمد ما هم کم می‌شود؛ اما وقتی امکان سوءاستفاده باشد چاره‌ای جز تخلیه خط نیست.

,

 

,

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در پایان یادآور می‌شود: چنانچه آن شماره واگذار شده باشد ما یک شماره نزدیک به شماره خودشان به آنان به عنوان مشتری جدید واگذار می‌کنیم.

,

 

,

گزارش: سارا آویشی

, گزارش: سارا آویشی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه