اخبار داغ

داغ دل کشاورزان از سرمای نابهنگام هرمزگان؛

تلاش های چهار ماهه ای که یک شبه برباد می رود/ خبری از حمایت نیست

تلاش های چهار ماهه ای که یک شبه برباد می رود/ خبری از حمایت نیست
سرمای ناگهانی هوا در هرمزگان موجب نابودی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی استان شد و خسارات هنگفتی را پشت دست کشاورزانی نهاد که در برابر قوانین و مقررات دستگاههای متولی هیچ حمایتی را دریافت نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، طی روزهای گذشته کاهش دمای هوا در شهرستان میناب باعث شد تا سرمای شدیدی بر جو شهرستان حاکم شود و این سردی هوا خسارت میلیاردی به محصولات زراعی کشاورزان مینابی وارد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

سرمای شدیدی که در یک غافلگیری محصولات زراعی این شهرستان را خشکاند وسبب شد تا تلاش چندین ماهه کشاورزان  بکلی از بین برود، این در حالی است که برخی محصول این کشاورزان گویا بیمه هم نبوده است.

,

منطقه هشتبندی به عنوان قطب کشاورزی شرق هرمزگان در 60 کیلومتری شهرستان میناب که کشاورزان آن در روزهای اخیر بیشتر خسارات ناشی از سرما زدگی محصولات را متحمل شده اند.

,

عباس سالاری یکی از کشاورزان جوان منطقه که تنها امیدش پس از ماهها تلاش شبانه روزی صبح روز برداشت محصول در یک تغییر دمای هوا به یاس مبدل شد و بدهی میلیونی برایش برجای گذاشته شود.

,

, ,

5 هکتار زمین کشاورزی اجاره کرده بودم

, 5 هکتار زمین کشاورزی اجاره کرده بودم,

عباس سالاری اظهار کرد: به امید کسب درآمد  پنج هکتار زمین زراعی هر هکتاری 2 میلیون و چهارصد هزار تومان اجاره گرفتم.

,

وی افزود: در این مدت 15 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کردم، هیچ وامی هم نگرفتم تا بعد از فروش محصول بدهی ام را به طلبکاران بپردازم.

,

بیمه جوابگوی خسارت متحمل شده به کشاورزان نیست

, بیمه جوابگوی خسارت متحمل شده به کشاورزان نیست, بیمه جوابگوی خسارت متحمل شده به کشاورزان نیست,

وی افزود: پس از کاشت محصول ، گوجه فرنگی، فلفل ،بادمجان و پیاز برای بیمه کردن آنها به اداره بیمه مراجعه کردم تا محصولم را بیمه کنم اما گفتند که فقط محصول پیاز، گوجه فرنگی و هندوانه شامل بیمه می شود و محصول دیگر بنده را بیمه نکردند.

,

سالاری ادامه داد: در فاصله 4 ماه تلاش شبانه روزی، صبح زود برای برداشت محصول به دست آمده به همراه کارگرها به سر زمین کشاورزی رفتم اما سرمای هوا ما را غافلگیر کرد و هکتار از محصولات صیفی بنده بکلی از بین رفت.

,

, ,

 

,

40میلیون تومان بدهکار اجاره زمین کشاورزی هستم

, 40میلیون تومان بدهکار اجاره زمین کشاورزی هستم, 40میلیون تومان بدهکار اجاره زمین کشاورزی هستم,

این کشاورز مینابی گفت: پول کارگر هم دیگر ندارم که پرداخت کنم گذشته از اینکه 40 میلیون فقط بدهکار اجاره زمین، سم، کود و بذر فروشی هستم.

,

سالاری  خواستار رسیدگی به وضعیت خسارت واره به کشاورزان این منطقه همراه با عمل شد و افزود: چرا باید یک کشاورز خسارت ببیند تا مسئولین به فکر کشاورزان باشند.

,

وی ادامه داد: محصولی که یک کشاورز ماهها تلاش می کند تا به بازار عرضه کند یا قبل از فروش تلف می شود یا با قیمت ناچیزی توسط دلالان از کشاورز خریداری می کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه