اخبار داغ

سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به چابهار

سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به چابهار
نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به همراه تیمی از وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی و بیماری‌های منتقله از طریق ناقلان به ویژه پشه آئدس در سیستان و بلوچستان، وارد چابهار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: رمان ولایودهان نماینده WHO و هیات همراه در این سفر وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی شهرستان چابهار و سایر شهر‌های استان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

 مهدی طباطبایی بر اهمیت بیماری‌های نوپدید و بازپدید، خطر ورود و گسترش بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و لزوم تشدید نظام مراقبت این بیماری‌ها به ویژه در مناطق مرزی و مبادی ورودی استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: نظام مراقبت حشره شناسی آئدس بر اساس دستورالعمل‌های کشوری در استان اجرا می‌شود.

 هماهنگ کننده واحد مدیریت و اکولوژی ناقلین سازمان جهانی بهداشت نیز در ابتدای ورود به چابهار گفت: در این سفر وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی و بیماری‌های منتقله از طریق ناقلان به ویژه پشه آئدس در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 رمان ولایودهان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان بهداشتی درگیر بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و استفاده از متدولوژی‌های بومی در برنامه مراقبت آئدس، مراقبت ویژه در مناطق مرزی و مبادی ورودی کشور نظیر فرودگاه، بندر، بازارچه‌های مرزی، تشریح و تفکیک خصوصیات بیونومی آئدس‌ها و آنوفل‌ها و اشاره به تفاوت‌های موجود در برنامه مراقبت و کنترلی آن‌ها در رفع چالش‌های پیش رو در نظام مراقبت حشره شناسی آئدس نقش موثری خواهد داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه