اخبار داغ

درد دل وزیر سابق صنعت با آذربایجانی‌‌ها؛

در تهران کسی پیگیر کارهای تبریزی‌‌ها نیست/ شکر خدا مجلس‌‌مان به فکر تولید و کار است و تعطیلات را افزایش می‌‌دهد!

در تهران کسی پیگیر کارهای تبریزی‌‌ها نیست/ شکر خدا مجلس‌‌مان به فکر تولید و کار است و تعطیلات را افزایش می‌‌دهد!
نعمت‌‌زاده گفت: تبریزی‌‌ها خود باید پیگیر کارهایشان باشند چراکه در تهران کسی دنبال کارهای شما نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  محمدرضا نعمت زاده صبح امروز در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که در محل سالن همایش‌‌های پتروشیمی تبریز برگزار می‌‌شد، با بیان اینکه ایران از جنگ جهانی دوم به بعد واردات‌‌محور بوده و کمتر به صادرات اهمیت داده است، ابراز داشت: البته آذربایجان‌‌شرقی به دلیل شرایط کشاورزی و اقلیمی صادرات و واردات داشته ولی در مجموع ایران همیشه از صادرات مغفول مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ولی خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر تلاش‌‌هایی برای بهبود وضعیت صادرات صورت گرفت اما کافی نبود؛ ارائه منابع ارزان قیمت غیرقابل وصول است، هرچند که ماهم دوست داریم صورت بگیرد اما باید تولیدکنندگان از خود شروع کنند.

,

وزیر صنعت و معدن در دولت یازدهم با بیان اینکه ما هر صنعتی را در مقیاس داخلی در نظر می‌گیریم و به بازار جهانی فکر نمی‌کنیم، اذعان داشت: واحدی که نخواهد صادرات کند نمی‌تواند باقی بماند، صنعتگران ما اگر کاری به صرفه باشد انجام می‌دهند و نمی‌شود به وسیله وزارت و وزیر اجباری ایجاد کرد.

,

وی توضیح داد: کارخانجات ما ماشین می‌خرند و یک شیفت کار می‌کنند و بقیه روزها هم تعطیل هستیم، خدا را شکر این روزها مجلس هم به جای کاهش تعطیلات آن را افزایش می‌دهد و ما باید به این مساله فکر کنیم نه ارائه منابع مالی ارزان قیمت!

,

نعمت‌‌زاده با بیان اینکه بایستی برای خودمان بازار هدف تعیین کنیم و از مرزها بیرون برویم، تصریح کرد: ارزش برند شرکت‌‌ها از ارزش سهام‌‌ها آنان بیشتر است و باید برندسازی هم در دست باشد، البته آذربایجان‌‌شرقی در این عرصه موفق بوده است برند و نام برای صادرات این روزها ضروری است.

,

وی ادامه داد: امروز به طور مثال نشان سه ستاره برای مرسدس بنز است و مثلا اگر می‌گوییم امام خمینی در هر‌کجای دنیا او را می‌شناسند، باید وقتی نام شرکت‌‌هایمان را هم جهانی کنیم. 

,

وزیر سابق صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دوستان فکر کردند که بنده کاری ندارم و مرا مدیر افتخاری تبریز ۲۰۱۸ کرده‌اند، آن زمانی که نه شهردار و استانداری بود پس از تحویل وزارت به بنده گفتند این مسئولیت را بپذیرم.

,

وی عنوان کرد: امروز وقتی از فرودگاه می‌‌آمدم چند تابلوی تبلیغاتی درباره تبریز 2018 در این شهر نصب شده بود، چون در شهرهای تهران، مشهد و اهواز خبری نیست و متاسفانه اطلاع رسانی وجود ندارد؛ وقت را از دست داده‌‌ایم و مردم ایران نمی‌دانند در تبریز چه خبر است، چه برسد به مردم جهان! وظیفه شهرداری اطلاع رسانی نیست و باید یک آدم حرفه‌‌ای این مساله را بر عهده بگیرد و ذائقه مردم را بشناسد.

,

نعمت‌‌زاده با بیان اینکه تبریزی‌‌ها خود باید پیگیر کارهایشان باشند چون در تهران کسی دنبال کارهای شما نیست، گفت: مشکل دیگری که تقصیر ما دولتی‌‌ها می‌‌باشد این است که بخش خصوصی را درگیر نکرده‌‌ایم؛ صنایع آذربایجان و تبریز توانمند است و ما ظرفیت زیادی در تاریخ و صنعت و مسائل دیگر داریم اما مردم هیچ چیز را نمی‌دانند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه