اخبار داغ

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی:

متاسفانه افرادی که باید حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می زنند

متاسفانه افرادی که باید حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می زنند
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: باید این ادب و فرهنگ در خراسان جنوبی در مقابل ناتو و غارت فرهنگی دفاع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کلمه فرهنگ یک کلمه ترکیبی است از دو واژه فر به معنای جلوه و شکوه و هنگ به معنای جمع تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: از مجموع آنچه در مسائل اعتقادی، احساسی، اخلاقی و ارزشها در یک جامعه نهادینه شده و آنچه در حوزه دینی نهادینه شده است یک بروز و ظهوری است که خودش را در رفتار و کردار نشان می‌دهد که اینها همان فرهنگ است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه ذخایر مختلفی از زوایایی گوناکون در خودش جمع می‌کند و آن چیزیی که نشان می‌دهد همان فرهنگ است خوب و بد به رفتار ما بستگی دارد.

,

 

,

*جامعه غارت زده جامعه ای است که فرهنگش غارت شود

,

آیت الله عبادی گفت: فرهنگ هویت جامعه است؛ جامعه غارت زده جامعه ای نیست که اموالش غارت شود چراکه اموال غارت شده قابل جبران است اگر فرهنگ جامعه ای غارت شود قابل جبران نیست و یعنی همه چیز آن جامعه از بین رفته است.

,

 

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: دلیل تاکیدات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب از سالها قبل درباره تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و بعد غارت فرهنگی که در کشور ما عنوان می‌شود این است که هوشیار باشید که همه چیز کشور شما را دارند می‌برند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، خطاب به افرادی که در جامعه مسئولیت دارند، گفت: شماهایی که مسئولیت در جامعه پذیرفته اید به یاد داشته باشید که مسئولیت شما امانت عام در دست شما است و جوامع همه یک نوع ذخایر و معادنی دارند که باید از این معادن به نحو مطلوب استفاده شود.

,

 

,

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از شهر بیرجند به نام شهر دین و دانش نام برده اند و شهر بیرجند به شهر علم و ادب شناخته می‌شود باید این ادب را با چنگ و دندان در مقابل غارت و ناتوی فرهنگی حفظ کرد.

,

 

,

آیت الله عبادی اظهار کرد: ممکن است برخی افرادی که به ظاهر ادب درستی نداشته باشند با حضور در شهر بیرجند و خراسان جنوبی به واسطه علم و ادب موجود در این استان تحت تاثیر قرار گرفته و شئونات را رعایت کنند و ما باید این را در خراسان جنوبی قدر بدانیم و توجه کنیم که این رفتارها به راحتی به دست نیامده است.

,

 

,

*باید از ادب خراسان جنوبی در مقابل غارت فرهنگی دفاع کرد

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیرجند شهر ادب است اما اخیرا به وسیله برخی افراد ، حرکت ها  و حضور رسانه ها ادب استان تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب دیده است اما باز هم وضعیت ادبی و فرهنگی خراسان جنوبی خوب است و باید این ادب و فرهنگ در خراسان جنوبی در مقابل ناتو و غارت فرهنگی دفاع شود.

,

 

,

*متاسفانه افرادی که باید حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می زنند

,

آیت الله عبادی بیان کرد: گاهی اوقات فرهنگ توسط خود مسئولان آسیب می‌بیند و آنهایی که باید خود حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می‌زنند؛ عهد کنید که امانت خود را به درستی انجام دهید.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از شهرستانهای خراسان جنوبی در زمینه فرهنگی از مرکز استان جلوتر هستند.

,

 

,

* باید برای کار فرهنگی ابرها باور شوند تا باران معنوی ببارد

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: همانگونه که هواشناسی وضعیت هوا را پیش بینی می‌کند؛ برای کارهای فرهنگی باید پیش بینی هایی خوبی بشود و ابرها بارور شود که باران معنوی ببارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه