اخبار داغ

پس از سالها؛

آغاز فعالیت کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تایباد

آغاز فعالیت کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تایباد
کمیسیون پزشکی بیمه های خاص تامین اجتماعی شهرستان تایباد از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، کمیسیون پزشکی بیمه های خاص تامین اجتماعی شهرستان تایباد پس از سالیان دراز از امروز 23 آذرماه 96 فعالیت خود را آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

محمد حسین پاسبان، رییس تامین اجتماعی شهرستان تایباد در گفتگو با خبرنگارما ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: تامین اجتماعی شعبه تایباد 12000 بیمه شده اصلی دارد که با احتساب افراد تبعی حدود 40 هزارنفر زیر پوشش تامین اجتماعی شهرستان قرار گرفته اند و از خدمات سازمان استفاده می کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: ترکیب این بیمه شدگان بدین شکل است که 60درصد آنها بیمه شده کارگاهی و عادی هستند و 40 درصد آنها نیز بیمه شدگان خاص هستند.

,

 

,

پاسبان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان کارگاهی برابر ماده 90 وظیفه کارفرماست که قبل از عقد قرارداد آنها را به مراکز معاینات طب کار بفرستند. این افراد اگر کارفرما در کمیسیون پزشکی آنها تعللی یا کم کاری داشته باشد و پس از استخدام مشخص شود که این افراد توانایی جسمی انجام آن کار را نداشته اند، یا دچار حادثه شود و یا بعلت داشتن بیماری قبلی و شدت گرفتن آن از کارافتاده شوند، تامین اجتماعی تعهدات کامل خود را برابر مقررات به این بیمه شده پرداخت می کند ولی خسارت آنرا از کارفرما خواهدگرفت.

,

 

,

وی ادامه داد: در مورد بیمه شدگان خاص(مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، خادمین مساجد، رانندگان، باربران و ...)، چون آنها کارفرما ندارند، این افراد باید خودشان قبل از عقد قرارداد در کمیسیون های پزشکی شرکت کنند و معاینه شوند تا اگر مشکلی قبل از بیمه شدن داشته باشند و یا اگر از کار افتاده هستند، قبل از عقد قرارداد مشخص شود.

,

 

,

رییس تامین اجتماعی شهرستان تایباد تصریح کرد: تا به امروز چون تامین اجتماعی شعبه تایباد کمیسیون پزشکی نداشت، ما مجبور بودیم بیمه شدگان را به شهرستانهای تربت جام و مشهد بفرستیم.

,

 

,

پاسبان افزود: باتوجه به مشکلاتی که بیمه شدگان در تردد به شهرستانهای تربت جام و مشهد داشتند و یا اتلاف وقت و مشکلات اداری که برای این عزیزان در آن شهرها بوجود می آمد، بسیار گلایه مند بودند و شکایت داشتند.

,

 

,

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام دادیم و مساعدتهایی که اداره کل و مدیریت درمان استان انجام دادند، مجوز تشکیل کمیسیون پزشکی در شعبه تایباد صادر شد و امروز اولین جلسه کمیسیون پزشکی باحضور دکتررفیع زاد مسئول کمیسیون پزشکی و جمشیدی کارشناس ارشد و مشاور فنی سازمان تامین اجتماعی خراسان و خانم دکتر علوی بعنوان پزشک معتمد تامین اجتماعی تایباد برگزارشد.

,

 

,

گفتنی است سالها مردم شهرستان تایباد از نبود کمیسیون پزشکی در تامین اجتماعی و فرستاده شدن به شهرستانهای تربت جام و مشهد رنج بردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه