اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی:

کمیته امداد طرح‌های اشتغالزا را به سمت بازار سوغات مشهد سوق دهد/ افغانستان بازار بکری برای تولیدکنندگان خراسانی است

کمیته امداد طرح‌های اشتغالزا را به سمت بازار سوغات مشهد سوق دهد/ افغانستان بازار بکری برای تولیدکنندگان خراسانی است
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به بالا بودن گردش مالی در بازار سوغات مشهد، کمیته امداد می‌تواند طرح‌های اشتغالزای مددجویان را به این سمت سوق دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا رشیدیان امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد به بررسی بازار سوغات استان اشاره کرد و گفت: ابتدا باید بازار سوغات استان بررسی، سنجش و مشخص شود مردم چه میزان پوشاک یا اسباب بازی و دیگر محصولات خریداری می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

استاندار خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گردش مالی بازار سوغات مشهد را دو هزار و 700 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند در قالب طرحهای اشتغالزای مددجویان وارد این بازار بزرگ شود.

,

 

,

رشیدیان به سهم قابل توجه چین از بازار سوغات مشهد اشاره و تصریح کرد: باید آنچنان که خارجی‌ها بازار ما را تحلیل می‌کنند ما نیز بررسی‌های کارشناسی در خصوص این بازار انجام دهیم تا تولیدکنندگان داخلی از جمله شاغلان و کارآفرینان مددجوی کمیته امداد بتوانند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

,

 

,

وی درادامه سخنان خود به بازارهای اطراف استان و کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: افغانستان بازار بکری برای تولیدکنندگان خراسانی است.

,

 

,

رشیدیان ضمن بیان این مطلب که مجوز واردات چند قلم محصولات کشاورزی افغانستان از جمله دانه‌های روغنی فراهم شده است، گفت: تولیدکنندگان می‌توانند با تهاتر برخی اقلام با این مواد مساله فقدان بودجه خرید در افغانستان را رفع کرده و نسبت به تهاتر و صادرات کالای تولیدی خود به آن کشور اقدام کنند.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی  ورود دانه های روغنی به کشور و تبدیل، بسته بندی و صادرات و یا مصرف محصول نهایی آن در بازار داخل را زمینه‌ای برای اشتغالزایی دانست و اضافه کرد: خراسان رضوی برای اشتغالزایی برش‌هایی را در دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و کشاورزی ایجاد کرده و برای اشتغال بیکاران استان مطابق برنامه ششم توسعه این دستگاه‌ها موظف به برنامه ریزی سالانه و اقدام شده‌اند.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اعطای تسهیلات اشتغالزای بانکی به مددجویان کمیته امداد، خاطرنشان کرد: بانک‌های خراسان رضوی از لحاظ وضعیت مانده قابل پرداخت تسهیلات، موجودی کمی ندارند و استان آمادگی دارد تا نسبت به تخصیص 100 درصدی سهم استان از اعتبارات کشوری این بخش اقدام کند.

,

 

,

رشیدیان ابراز داشت: البته با دادن تسهیلات به مددجویانی که طرح اقتصادی ندارند مخالفیم و معتقدیم بزرگترین مشکل مددجویانی که اشتغال ایجاد می کنند مرحله فروش، بازاریابی و ورود محصول به بازار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه