اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) :

نگاهی کوتاه به خدماتی بزرگ؛ تا ساخت مسکن دائم و به آسایش رسیدن مردم از کرمانشاه خارج نمی‌شویم

نگاهی کوتاه به خدماتی بزرگ؛ تا ساخت مسکن دائم و به آسایش رسیدن مردم از کرمانشاه خارج نمی‌شویم
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: زلزله‌زدگان امروز جنگ‌زدگان دیروز هستند، بسیاری از زلزله‌زدگان جزو جانبازان دفاع مقدس هستند و بسیاری از خانواده‌ها هم فرزندانشان را در راه انقلاب فدا کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، سرهنگ عبدالله اصغری مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در جمع خبرنگاران اعزامی به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: ما دور پس از وقوع زلزله در منطقه حضور پیدا کردیم، میزان خرابی روستاها بسیار زیاد است و اکثر روستاها بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, سرهنگ عبدالله اصغری ,

اصغری افزود: برای حادثه‌ای به این بزرگی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گرفت، سپاه‌های 31 استان کشور پای کار آمدند و در نهایت، ۷ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۷۰۰ نفر به سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) محول شد.

,

وی تصریح کرد: زلزله‌زدگان امروز جنگ‌زدگان دیروز هستند، بسیاری از زلزله‌زدگان جزو جانبازان دفاع مقدس هستند و بسیاری از خانواده‌ها هم فرزندانشان را در راه انقلاب فدا کرده‌اند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرد: نخستین مرحله کمک‌رسانی ما شامل توزیع چادرهای مردمی، گرمایش و آب‌رسانی بود؛ ما حتی برای باران و حفاظت از احشام نیز برنامه‌ریزی داشتیم و مواد غذایی را هم به طور کامل توزیع کرده بودیم.

,

اصغری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم امدادرسانی بحث اسکان موقت را در دستور کار قرار دادیم، کانکس‌های ۱۶ متری که عایق‌بندی بسیار خوبی دارد، به خانواده‌ها اهدا شد. ظرف ۱۰ روز آینده همه عزیزان زلزله‌زده این ۷ روستا در کانکس‌ها مستقر می‌شوند‌.

,

او می‌گوید: ساخت اسکان دائم نیز ماموریت پایانی ماست، بهزیستی کشور با بسیج سازندگی کشور توافق کردند که ساخت خانه‌های افراد تحت پوشش بهزیستی برعهده نیروهای جهادی بسیج سازندگی باشد. ۵۰ باب منزل مسکونی به مجموعه بسیج سازندگی تهران محول شد که در حال بررسی نقشه‌های آن هستیم.

,

اصغری عنوان کرد: هموطنان زلزله‌زده مشکلات زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به از بین رفتن احشام و دام اشاره کرد. شیوع بیماری در دام‌ها و عدم توانایی در پرداخت وام‌های دریافت شده از دیگر مشکلات هموطنان کرمانشاهی است.

,

وی بیان کرد: ماموریت آواربرداری برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. بنیاد مسکن وضعیت خانه‌ها را مشخص کرد. خانه‌هایی که علامت قرمز داشتند یعنی باید تخریب شوند و خانه‌هایی هم علامت آبی دارند یعنی نیازمند مقاوم‌سازی هستند و نیازی به تخریب ندارند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه