اخبار داغ

مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران مطرح کرد:

بر نیروهای مسلح تکلیف شد تا به امداد زلزله‌زدگان بشتابند / جهادی که تا آخر ادامه دارد

بر نیروهای مسلح تکلیف شد تا به امداد زلزله‌زدگان بشتابند / جهادی که تا آخر ادامه دارد
مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: پس از زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد و پس از حضور رهبر معظم انقلاب، به نیروهای مسلح تکلیف شد تا به امداد زلزله‌زدگان بشتابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، سرهنگ سعید ادیبی مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در جمع خبرنگاران اعزامی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: مسئولیت شما از مسئولت ما سنگین‌تر است چرا که اگر زحمات شما نباشد، انعکاس خبری آن فراتر از روستا نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

ادیبی گفت: پس از زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد و پس از حضور رهبر معظم انقلاب، به نیروهای مسلح تکلیف شد تا به امداد زلزله‌زدگان بشتابند.

,

وی افزود: دو روز پس از زلزله، عزیزان سپاه سیدالهشدا در قالب قرارگاه خدمات‌رسانی و سازندگی به همراهی گروه‌های جهادی در منطقه حضور پیدا کردند و به امدادرسانی اولیه به مردم پرداختند.

,

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه سیدالشهدا(ع) در مناطق زلزله‌زده بیان کرد: بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار، درمان مجروحان حادثه، جمع‌آوری احشام زیر آوار مانده و تدفین آن‌ها با هماهنگی دامپزشکی و اسکان اضطراری به هموطنان از جمله خدماتی بود که ارائه شد.

,

ادیبی تصریح کرد: ما باید نسبت به راه‌اندازی آشپزخانه تهیه غذای گرم نیز اقدام می‌کردیم؛ بنابراین نیروهایی که در کربلا حضور داشتند، به کرمانشاه اعزام شدند و روزانه بالغ بر ۳ هزار غذای گرم طبخ و تحویل چادرهای خانواده‌های زلزله‌زده شد.

,

مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اذعان کرد: تصمیم گرفتیم تا موادغذایی را به صورت خام به خانواده‌ها تحویل بدهیم تا غذا را باب میل خودشان اسکان موقت دو بخش داشت که بخش نخست آن شامل کانکس‌های خیرین و مردم اهدا کرده بودند، اولویت توزیع کانکس‌ها را دهیار و ماموستا مشخص می‌کردند چرا که شناخت بهتری داشتند.

,

وی بیان  کرد: ۷ روستا که در مجموع شامل ۴۲۶ خانوار می‌شود را سپاه سیدالشهدا تحت پوشش گرفته است. ما ابتدا باید این خانواده‌ها را ساماندهی می‌کردیم که سرشماری و آمارگیری از خانواده‌ها را به قسمت دانشجویی محول کردیم.

,

او با بیان اینکه برای اسکان موقت نیز توافق موقتی بین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) صورت گرفته است اذعان داشت:  نیروهای ما به قرارگاه خاتم اعزام شدند و دوره‌های اولیه را برای ساخت اسکان موقت .

,

ادیبی گفت: بالغ بر ۱۲۵ سکو برای نصب کانکس‌ها آماده شده است. بالغ بر ۲۵۰ کانکس نیز آماده شده که عمده آن‌ها به خانواده‌ها تحویل داده شده است. تاکنون نیز بالغ بر ۱۵۰ کانکس اهدایی از مردم به دست ما رسیده است.

,

مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی و مدارس جزو اساسی‌ترین مشکل‌های ما بودند که پیش‌بینی کانکس برای آغاز مجدد مدارس را در اولویت قرار دادیم. برای افتتاح مدارس نیز آیین باشکوهی برگزار کردیم و در بدو ورود، یک جلد کلام‌الله قرآن مجید و لوازم التحریر مورد نیاز برای تحصیل به دانش‌آموزان اهدا شد.

,

وی خاطرنشان کرد: در چند نقطه که نقطه پرتردد بوده سرویس بهداشتی و پمپ آب نصب کردیم، توقع مردم این است که برای هر خانواده یک سرویس بهداشتی داشته باشیم که ما به فکر تحقق این امر هستیم.

,

ادیبی توضیح داد: مسئولیت آواربرداری برعهده بنیاد مسکن است، ۶ روستای ما تعیین تکلیف شدند و وضعیت بازسازی و یا آواربرداری آن‌ها مشخص شد، میزان تخریب اکثر روستاهای تحت پوشش ما ۱۰۰ درصد است. فقط یک روستا مانده که بنیاد مسکن باید تعیین تکلیف کند تا آواربرداری شروع شود و ما نیز در این امر به آن‌ها کمک خواهیم کرد‌.

,

مسئول اجرایی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران می‌گوید: خیرین و مسئولان شهرستان‌های استان تهران همت خوبی کردند و ادوات مهندسی، بیل مکانیکی، جرثقیل، لودر و کامیون را ارسال کردند. هنوز آواربرداری به طور کامل انجام نشده است و گروه‌های جهادی همچنان مشغول فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه