اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

متاسفانه برای مسائل فرهنگی برنامه نداریم

متاسفانه برای مسائل فرهنگی برنامه نداریم
استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه ما برای مسائل فرهنگی و اخلاقی برنامه نداریم و هر کسی به هر روش و منشی برای ما تعیین تکلیف می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، محمد مهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون وقت آن رسیده که در بعضی از روشها، گویشها، مرام، آداب و رسوم، نحوه مناسبات و ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی به صورت عمیق و جدی بازنگری کنیم چون این روشهای موجود قابل تداوم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در سه مقطع مختلف از سه نوع واژه متفاوت درباره فرهنگ هشدار داده اند.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در گزارشی که از اوضاع فرهنگی و اخلاقی کشور خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است حاوی نکات هشدار دهنده و مهمی بوده است دیگر الان نمی‌توان در حوزه هایی مختلف کشور و استان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت بود.

,

 

,

مروج الشریعه عنوان کرد: چند نکته مهم که باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد نظر قرار بگیرد اولین نکته مجموعه رفتارهای ما است که در جامعه بازتاب هایی پیدا می‌کند.

,

 

,

وی اذعان کرد: جوانی که هیچ تجربه ای از سالهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ندارد آنچه در جامعه می‌بیند و در تاریخ خوانده است را تجزیه و تحلیل می‌کند؛ از این رو فعال بودن و پیشگام بودن در جامعه بسیار مهم است.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل اجتماعی هم فرهنگ ساز بوده و هم متاثر از مسائل فرهنگی است.

,

 

,

مروج الشریعه اظهار کرد: با همین امکانات فعلی و موجود در جامعه می‌توان خیلی بهتر از این بود و پیشرفتهای زیادی داشت.

,

 

,

وی به حضور خودش در مساجد شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: با حضور در مساجد و مشاهده امکانات فرهنگی مساجد از جمله کتابخانه ها، کتابها و کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌توان کارهای فرهنگی مهمی انجام داد تنها کافی است برنامه های مناسب همراه با حمایت در این بستر ها باشد.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: امروزه تکنولوژی و اطلاعات تاثیرات زیادی در جامعه و خانواده های گذاشته است؛ اگر این فرصت در زمینه های خوب استفاه نشود قطعا دشمن در جهت نفی آرمانهای ما و از همه مهمتر اسلام قدم بر خواهد داشت و دشمن ما به کمتر از  نابود کردن دین و اسلام راضی نیست.

,

 

,

مروج الشریعه خاطر نشان کرد: متاسفانه ما برای مسائل فرهنگی و اخلاقی برنامه نداریم و هر کسی به هر روش و منشی برای ما تعیین تکلیف می‌کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم از بستر تکنولوژی و ارتباطات استفاده درست کنیم دیگران بر اساس شاخص های خود در مسیر منفی استفاده خواهند کرد.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز در خراسان جنوبی با پیشرفته ترین ابزار های اطلاعات و تکنولوژی اتفاقات خوبی برای آبهای ژرف در شرق کشور در حال انجام است و تاکنون بیش از یک هزار و 500 نقطه شناسایی شده است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد اتفاقات شگرفی خواهیم بود.

,

 

,

مروج الشریعه خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصادی و اخلاقیات همه تحت تاثیر فضای مجازی است.

,

 

,

وی تاکید کرد: بدون تعارف باید بگویم که تکنولوژی اطلاعات با سرعت همه شئونات زندگی ما را در بر خواهد گرفت.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه مسائل فرهنگی مشارکت مردم مهم است که باید در حل مشکلات و معضلات فرهنگی از مردم استفاده شود اینکه چند دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات اجتماعی بتوانند کاری انجام دهند امکان ندارد و و تاثیر گذار نخواهد بود.

,

 

,

مروج الشریعه بیان کرد: دغدغه هایی که در بحث راهبردی دولت، سالم سازی، فرهنگ سازی و مولفه های اجتماعی است جز با مشارکت مردم برد موثر بالایی نخواهد داشت.

,

 

,

وی با اشاره به کانون های فرهنگی هنری در مساجد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند به عنوان یکی از بهترین پایگاه ها در مشارکت مردم نقش داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه