اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

معرفی قدس به عنوان پایتخت یک رژیم جعلی اقدامی نسنجیده بود

معرفی قدس به عنوان پایتخت یک رژیم جعلی اقدامی نسنجیده بود
غفوری گفت: ترامپ در ادامه اقدامات نسنجیده اولین قبله مسلمانان را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد در حالی که بر اساس قوانین ومقرارت حقوق بین الملل برای تشکیل یک دولت حداقل چهارعنصر جمعیت، سرزمین، حکومت و حاکمیت نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، گفت: درظاهر آمریکا ازدو حزب باعنوان حزب دموکرات و جمهوری خواه پیروی می کند که دراین دوحزب تاکتیک های گوناگونی وجود دارد. به طوری که آنچه که مرسوم است تاکتیک های دموکرات ها رنگ و بوی صلح آمیز و مسالمت آمیزوتاکتیک جمهوری خواهان رنگ و بوی نظامی دارد ولی استراتژیک و راهبرد آمریکا از سوی هر دو حزب یکی است و آن درواقع اعمال سلطه غیر مشروط بر کشور های جهان، تصرف منابع و معادن کشورها و در یک کلام استثمارو استعمار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

غفوری ادامه داد: بیشترین تحریم ها در طول تاریخ آمریکا در دوره اوباما همان فردی که برخی مسئولین ما او را مودب و باهوش می دانستند، بر ایران تحمیل شد و به قول مسئولین آمریکایی که می گویند آمریکا توانست بدون شلیک حتی یک گلوله، تاسیسات هسته ای ایران را از بین ببرد. لذا می بینیم استراتژی همه قدرت ها در آمریکا یکی است اما شیوه وروش ها تفاوت دارد. در ادامه وقتی ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده میگیرد دامنه تحریم وتهدید ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشترمی شود.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دوره اوباما هرگز ادعا نمی شد که آمریکا خواستار تغیر نظام سیاسی در ایران است اما در دوره ترامپ شخص او ودیگر مسئولان آمریکایی صراحتا بیان می کنند که هدف کشور آمریکا نه تنها تغییر رفتار ایران بلکه تغیر نظام سیاسی درایران است.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ترامپ در ادامه اقدامات نسنجیده بیت المقدس را که اولین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اسلام است را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد در حالی که بر اساس قوانین ومقرارت حقوق بین الملل برای تشکیل یک دولت حداقل چهارعنصر جمعیت، سرزمین، حکومت و حاکمیت نیازاست. لذا آنچه که در مورد رژیم اشغالگراسرائیل از دیدگاه همه دانشمندان رشته حقوق بین المللی مسجل است، رژیم اشغالگر اسرائیل یک رژیم غصبی است چرا که سرزمینی که در آن حضور دارند وجمعیتی که در این کشورساکن هستند متعلق به آنها نیست.

,

وی با بیان اینکه حتی کارشناسان خود اسرائیل رژیم صهیونستی را یک رژیم غصبی می دانند گفت: اگر رژیمی غصبی باشد پایتخت داشتن آن معنی و مفهومی ندارد و از آن بدترجای تاسف و تاثر است که آمریکا برای اسرائیل پایتخت معرفی می کند.

,

 وی با بیان اینکه که اقدام ترامپ منجر به عکس العمل های گسترده و شدید نه تنها درکشور های اسلامی بلکه کشور های غیر اسلامی شده است گفت: حتی در کشورهای اروپایی که به ظاهر طرف دار امریکا هستند اعتراضات بسیاری از سوی مسئولین و حتی مردم کشورهای اروپایی صورت گرفته است و به تعبیر یکی ازمسئولین اگر آمریکا این بار دچار اشتباه و خطا شود این موضوع میتواند باعث آخرین نزاع  میان جبهه مقاومت با رهبری جمهوری اسلامی ایران و نظام سلطه که درراس آن آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل است باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه