اخبار داغ

رئیسی در قم:

روشنفکر واقعی به دنبال چاره جویی برای آسیب های جامعه است/ جامعه بی توجه به ارزش های دینی، جامعه مُرده ای است

روشنفکر واقعی به دنبال چاره جویی برای آسیب های جامعه است/ جامعه بی توجه به ارزش های دینی، جامعه مُرده ای است
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که روشنفکر واقعی کسی است که حقیقتاً به دنبال چاره جویی برای آسیب های جامعه اش باشد، گفت: جامعه بی توجه به ارزش های دینی و الهی، جامعه ای مُرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای حقوقدان استان قم که با موضوع محوری تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه در مرکز آموزش قوه قضاییه واقع در قم برگزار شد، اظهار داشت: جریان روشنفکری در بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه دارای ویژگی ها و شاخصه های ضدغربی می باشد و این در حالی است که متاسفانه در ایران تعریف مناسبی از روشنفکری صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: حقیقتاً روشنفکر واقعی فردی است که بیش از دیگران متوجه آسیب‌ها در همه ابعادش می‌شود و به جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری می‌رود و دغدغه مردم دارد.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خاطرنشان کرد: به منظور آن که پشیمانی در جامعه ایجاد نشود لازمه‌اش این  بوده که افراد روشنفکر مردم را به راه درست هدایت کنند و البته در این میان حقوقدانان نیز نقش بسیار مهمی بر عهده داشته اند.

,

وی با بیان این که اگر جامعه ای نسبت به ارزش های دینی و الهی خود بی تفاوت باشد، آن جامعه دیگر یک جامعه زنده و پویا نیست، گفت: از این منظر چنانچه در جامعه‌ای، مشکلات زیاد شد و در عین حال اخلاق، آزادی، رفاه اجتماعی و عدالت مورد تهدید قرار گرفت، در چنین وضعی بی شک، بیش از هر فرد و قشر دیگری، فرهیختگان و روشنفکران مورد سؤال قرار می گیرند که چرا اجازه داده اند جامعه به این سمت و سو حرکت کند.

,

وی افزود: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در آن همه افراد و اقشار جامعه می بایست در زمینه دست یابی به به اندیشه حق، اخلاق حق، عمل به حق و نیز پاسداشت و احترام به حقوق فردی و اجتماعی تلاش کنند و طبعاً برای رسیدن به این جامعه باید به ارزش‌های الهی توجه لازم را داشته باشیم و به خصوص این که اقدامات خویش را مستند به کتاب و سنت نماییم.

,

عضو خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تاسیس بسیج، از برکات ماندگار امام راحل بوده است، گفت: در مقطع حساس کنونی نیز به لطف الهی و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و بصیرت بالای بسیجیان، این شجره طیبه در تحولات ملی و حتی بین المللی جایگاه و اهمیت خاصی پیدا کرده است.

,

وی اضافه کرد: برخلاف تشکل‌های سیاسی که برای قدرت ایجاد شده‌اند، بسیج حقیقتاً برای آرمان‌گرایی، عدالت طلبی و حق خواهی تاسیس شده و انصافاً سازمان بسیج حقوقدانان نیز با رویکرد تخصصی خود در همین مسیر قرار دارد.

,

وی یادآور شد: حقوقدانان می بایست مفهوم حق را برای مردم جامعه تبیین کرده و آن‌ها را با حقوق خود آشنا کنند و در این بین حقوقدان بسیجی با روحیه انقلابی و تکیه بر ارزش های الهی هم مردم را با حقوق آشنا می کند و هم خواستار احیای حقوق آنها در جامعه است.

,

رییسی گفت: حقوقدانان روشنفکرانی هستند که بیش از سایر افراد، جامعه را رصد کنند و اجازه نمی‌دهند که حقوق مردم در جامعه ضایع گردد و بر این منوال بسیح حقوقدانان باید به دنبال حفظ و ایجاد جامعه‌ای باشد که در آن رفاه، عدالت، استقلال اجتماعی و توجه به حقوق اجتماعی در اولویت قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه