اخبار داغ

نماینده وزیر کشور در حوزه حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی:

افزایش حامل‌های انرژی، معیشت مردم را با سختی بیشتری مواجه می‌سازد

افزایش حامل‌های انرژی، معیشت مردم را  با سختی بیشتری مواجه می‌سازد
نماینده وزیر کشور در حوزه حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: حامل‌های انرژی به صورت غیر مستقیم بر همه چیز اثر دارند و افزایش آن‌ها معیشت مردم را با سختی مواجه می‌سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی فلاح در گفتگو با طرقبه نیوز؛ در مورد افزایش احتمالی قیمت حامل های انرژی، اظهار کرد: در این تصمیم آیتم های مختلفی دخیل است و حتما در این مورد نظر مجلس شورای اسلامی اخذ می شود چراکه اصلا در اختیار وزارت نفت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه در آمدهای حاصل از فروش نفت وارد صندوق خزانه می شود، افزود: در گذشته دور این طور نبود؛ اما امروز وزارت نفت اجازه دخل و تصرف در فروش محصولات نفتی را ندارد و دریافتی ها بر اساس قانون خواهد بود.

,

 

,

نماینده وزیر کشور در حوزه حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: هر عقل سلیمی می پذیرد افزایش حامل های انرژی خواسته یا ناخواسته اثر سوء بر موارد اقتصادی مختلف از جمله کرایه حمل و نقل عمومی تا سایر موارد دیگر خواهد داشت.

,

 

,

وی افزود: بیشتر افزایش های ناشی از این موارد غیر معقول است که نیاز به فرهنگسازی دارد و مردم باید به طرف عدالت عمومی پیش بروند و سیستم های نظارتی باید کنترل بیشتری داشته باشد تا قواعد رعایت شود.

,

 

,

, ,

 

,

فلاح تصریح کرد: حامل های انرژی به صورت غیر مستقیم روی همه چیز اثر خواهند داشت و قطعا موضوع معیشت مردم با سختی بیشتری مواجه می شود مگر اینکه تدبیر و درایتی شود تا از اثرات این افزایش افرادی که آسیب پذیر هستند، ویژه مورد توجه قرار گیرند.

,

,

, ,

افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت غیر مستقیم بر همه چیز اثر خواهد داشت

, افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت غیر مستقیم بر همه چیز اثر خواهد داشت,

 

,

وی با بیان اینکه اگر فعالیت های هدفمند سازی یارانه ها به صورت صحیح رعایت می شد وضعیت با امروز تفاوت داشت، افزود: این یارانه ها نباید یکنواخت بین 90 درصد مردم توزیع می شد؛ چراکه قطعا اثرات مطلوب ندارد و اگر امسال هدفمند شود و افراد مخاطب و افراد آسیب پذیر تحت پوشش قرار گیرند و خود مردم هم به سمت نگرفتن یارانه ها بروند تا سهم مردم آسیب پذیر بهتر دیده شود اثرات سوء کمتری خواهد داشت.

,

 

,

نماینده وزیر کشور در حوزه حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: تعیین محل درآمد افزایش حامل های انرژی بر اساس قانون با مجلس و دولت است و اموری که دولت یارانه می دهد علی الاصول باید جایی هزینه شود تا کف مردم جامعه اثرات و بهره اش را ببینند، البته قرار بود این هزینه ها به طرف تولید بازگردد تا معضل بیکاری حل شود.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این مطلب که قبل از گران شدن حامل ها پیش نیازهایی لازم است، افزود: افزایش پله ای دارای تبعات خاصی است که برخی عقیده دارند به اندازه 40 درصد در اقتصاد اثر دارد و برخی هم قائل به افزایش یکباره هستند.

,

 

,

فلاح گفت: زمان افزایش حامل های انرژی به دلیل اینکه فاکتورهای متعددی برای تصمیم وجود دارد هنوز مشخص نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه