اخبار داغ

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد؛

لزوم بازنگری پژوهش‌ها به اقتضای نیاز روز جامعه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی

لزوم بازنگری پژوهش‌ها به اقتضای نیاز روز جامعه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، بر لزوم بازنگری در برخی سرفصل‌ها، روش‌های فعالیت و پژوهش‌ها، به اقتضای نیاز روز جامعه و گروه مخاطبان به ویژه جوانان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، به برنامه‌های پیش‌رو و رویکردهای جدید بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: با توجه به گذشت بیش از سه دهه تلاش فرهنگی و علمی- پژوهشی این مرکز، در حال حاضر مشغول ارزیابی‌های علمی- تخصصی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز,

 

,

وی به ضرورت بازنگری در برخی سر فصل‌ها همچون، مسائل کشور، نیازهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا باز تعریفی از نظام موضوعات و شبکه مسائل خودمان داشته باشیم.

,


مرویان حسینی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید بتوانیم با نخبگان، فرهیختگان، پژوهشگران، محققان، اساتید حوزوی و دانشگاهی و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتباط علمی-پژوهشی در عرصه‌های مختلفی همچون رساله، پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی و کتاب‌ها و مقالات داشته باشیم.

,
,


مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، همچنین تصریح کرد: امیدواریم با نواندیشی‌ها، مشورت با نخبگان و کارشناسان و همچنین تلاش پژوهشگران و اساتید دانشگاهی و حوزوی بتوانیم به مسئله‌یابی‌ها و عرصه‌های جدید و نوینی در موضوعاتی با محورهای فقه، حدیث، تفسیر کلام، سیره رضوی و غیره برسیم.

,
,


گفتنی است؛ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، توانسته است تاکنون دو هزار عنوان اثر را در قالب چهار هزار عنوان کتاب که در مجموع به 14 میلیون جلد کتاب رسیده است، با موضوعات مختلفی همچون فقه و اصول، قرآن و حدیث، سیر معصومین و سرگذشتنامه‎ها، اخلاق اسلامی، عقاید، کلام، فلسفه و عرفان، اخلاق اسلامی و علوم تربیتی و غیره به چاپ برساند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه