اخبار داغ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران مطرح کرد

لزوم تجاری‌سازی محتوا در حوزه IT مازندران/ ایجاد اشتغال برای 800 نفر در حوزه کسب‌وکار اینترنتی

لزوم تجاری‌سازی محتوا در حوزه IT مازندران/ ایجاد اشتغال برای 800 نفر در حوزه کسب‌وکار اینترنتی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت کشوری برای کسب درآمد برای فعالان این حوزه هستیم، گفت: تجاری‌سازی محتوا بسیار مهم است و نظام صنفی رایانه‌ای مازندران می‌تواند در این بخش با ورود به تولید اپلیکیشن به ما کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، یدالله طهماسبی در سیزدهمین مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های استان، همه باید با وضعیت موجود حرکت کنیم و حرکت ما هم باید با توجه به زیرساخت‌ها تنظیم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: تاکنون یک‌میلیارد و 160 میلیون تومان هزینه زیرساختی در استان داشتیم که از این حیث، رتبه دوم کشور را پس از تهران داریم و به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در استان مازندران 7 میلیون و 700 هزار سیم‌کارت موجود تحت پوشش قرار دارد که بیش از 4 میلیون آن فعال است که در مقایسه با جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری استان یعنی همه مردم مازندران صاحب موبایل هستند و حتی سیم‌کارت اضافه نیز دارند.

طهماسبی اضافه کرد: از این میزان، بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در استان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که طی تحقیقی، بیش از 70 درصد آنان را جوانان مازندران به‌خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای مازندران سیم‌کارت‌های نسل 3 راه‌اندازی شد و در صدد هستیم تا پایان سال‌جاری، نسل چهار را نیز در استان پوشش دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه در حال توسعه زیرساخت‌های استان هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 68 سایت آماده داریم که به‌دلیل عدم همکاری و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها، قادر به راه‌اندازی نیستیم و ما با تمام این مشکلات، دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و تمام تلاشمان در توسعه این بخش است.

طهماسبی با بیان اینکه برنامه بعدی ما توسعه ارتباطی روستایی است، عنوان کرد: تعداد 3 هزار و 621 روستا در مازندران داریم که یک‌هزار و 600 روستا، وای‌فای دارند. وضعیت ما بد نیست اما از این ظرفیت هم مطلوب استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما دنبال اینترنت همراه هستند، بیان کرد: ما سعی داریم اینترنت نسل 3 و 4 را وارد سیستم روستایی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به اینکه طی 6 ماهه سال‌جاری 28 درصد کسب‌وکار اینترنتی در مازندران به‌وجود آمده است، اذعان کرد: اگر هر کسب‌وکار اینترنتی برای 5 نفر ایجاد اشتغال کرده باشد، حاکی از اشتغال برای 800 نفر است که با توجه به رکود در سایر بخش‌های کشاورزی، صنعت و غیره، آمار قابل توجهی است که جا برای کار وجود دارد.

طهماسبی با بیان اینکه به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت کشوری برای کسب درآمد برای فعالان این حوزه هستیم، تصریح کرد: تجاری‌سازی محتوا بسیار مهم است و نظام صنفی رایانه‌ای مازندران می‌تواند در این بخش به ما کمک کند. شما می‌توانید در بخش‌های اپلیکیشن، آپ و محتوا فعالیت کنید و ما هم تولیدات این‌چنینی را حمایت و آن را تبدیل به سرمایه و درآمد کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استانداری با 18 شرکت تهران در حوزه IT اشاره کرد و متذکر شد: سعی ما بر این است که در بحث اجرایی از نیروهای بومی استان بهره ببریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه اسنپ و دیجی‌کالا به مازندران رسیده است، یادآور شد: این حوزه مرز ندارد و بازار خود را نیز پیدا می‌کنند.

طهماسبی در پایان با اشاره به فعالیت جدی و شاخص بخش خصوصی در حوزه صنعت و کشاورزی اذعان کرد: باید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران نیز همین‌گونه عمل کند. باید با استاندار جلساتی را به‌طور منظم برگزار کند و ما کمک می‌کنیم تا جلسه فعالان حوزه‌ IT  با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه