اخبار داغ

یک تحلیلگر مسائل سیاسی:

حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی تنها بغضی بود که از اصولگرایان داشتند

حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی تنها بغضی بود که از اصولگرایان داشتند
یک تحلیلگر مسائل سیاسی حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی در جریان انتخابات به این دلیل دانست که اگر آن‌ها از او حمایت نمی‌کردند و دولت روحانی ساقط می‌شد، اصولگرایان روی کار می‌آمدند و فضای مناسبی دست می‌آمد که آنان دیگر از گردونه قدرت حذف شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا هوشنگ نادری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ در خصوص ارتباط اصلاحات و اعتدال و احتمال کنارگیری جهانگیری و شهردار شدن او، با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان با تصور اینکه دولت بهره‌برداری لازم را از آنها کرده است، از این دولت فاصله می‌گیرند، اظهار کرد: در این چند عامل را می‌توان ذکر کرد که از جمله آنها تغییر بدنه اجتماعی و نرسیدن به سهم خواهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در این مقطع، کوتاه بیایند، چیزی به وجود می‌آید که نه اصولگرایی است و نه اصلاح‌طلبی، و این وسط آقای روحانی موفق می‌شود بنیاد محافظه‌کاری را به روی کار آورد که این بنیاد اسلام غیر انقلابی است و البته این مهم را بارها در سخنرانی خود گفته که دوران انقلاب دیگر سرآمده است.

,

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بنابراین اصلاح‌طلبان دنبال این هستند که چیزی را مستقر کنند که حمایت اجتماعی از عوامل انقلابی صورت نگیرد و کسانی به اینها نزدیک شوند و از این‌رو انقلاب را بی‌خاصیت می‌کند و مطلوب اصلاح‌طلبان هم هست، ولی چون همچنان پوسته ای اسلام را حفظ خواهد کرد و باز اصلاح طلبانی هستند که به این قانع نیستند؛ بنابراین می‌گویند از هم اکنون با جناح‌گیری خط خود را جلو ببریم.

,

وی حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی را در جریان ایام انتخابات به این دلیل دانست که اگر آن‌ها از او حمایت نمی‌کردند و دولت روحانی ساقط می‌شد، اصولگرایان روی کار می‌آمدند و فضای مناسبی دست می‌آمد که دیگر آنان از گردونه قدرت حذف شوند؛ بنابراین از روی حب و اشتیاقی که به دولت روحانی داشتند، نبود که به دولت رأی دادند و دولت محبوب آن‌ها نبود بلکه به خاطر بغضی که از اصولگرایان واقعی داشتند، این حمایت صورت گرفت.

,

نادری با بیان اینکه دولت آقای روحانی به طرفی می‌رود که این صندلی به کسی مانند آقای علی لاریجانی تحویل گردد، گفت: یک زمانی در کشور وقتی آقای احمدی نژاد می‌خواست رفتار کند، معاون اول خود را آقای مشایی معرفی کرد تا بتواند 4 سال فرصت خود یعنی از 88 تا 92 را برجسته کند تا 8 سال بعدی را در اختیار خودش قرار بگیرد که این مدل با ورود رهبر انقلاب با شکست مواجه شد.

,

وی تصریح کرد: البته جو سیاسی جامعه ما مدلی دیگری هم داشت که بنای آن را آقای هاشمی گذاشت و ایشان از سال 75 به بعد وقتی دید که همه  یارانش خواسنتند قانون اساسی را دور بزنند و دولت مدام العمر هاشمی را ایجاد کنند که رهبر انقلاب در این زمینه ورود کردند و همه راه‌ها به روی ایشان بسته شد و با بسته بودن این راه آقای هاشمی روشی را انتخاب کرد تا آقای ناطق بدیل وی معرفی شود که تمام بدی‌های دولت بود و اعتراض مردم نسبت به عملکرد کارگزاران داشتند را در دامن ناطق نوری انداخت یعنی طوری برنامه‌ریزی کردند و با مشاوره‌هایی که از خارج و درون به او می‌شد و خود هم یلی در سیاست و طراحی بود کاری در انزار عمومی کرد که مردم ناطق را بدیل هاشمی گرفتند  و او ر‌ا استمرار دهنده مسیری کارگزارانی و دولت هاشمی دانستند.

,

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نه هاشمی یا نه به ناطق در واقع آری به خاتمی شد ولیکن خاتمی عملا" بدیل هاشمی بود پس بنابراین هاشمی به خصوص در عرصه اقتصادی موفق شد چون تماما" تیم اقتصادی هاشمی به دولت خاتمی انتقال پیدا کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیری که آقای روحانی با استفاده از الگوگیری آقای هاشمی انتخاب کرد، عملا" آمده است وام داری خود را نسبت به کسی مانند جهانگیری و تیم کارگزاران با فرصتی‌دهی به آنها ادا کند و البته هزینه مربوط به  ناکارآمدی و ضعف‌های دولت هم برگردن تیم موجود می‌افتد.

,

نادری گفت: به نظر بنده این تیم با عملکرد پنج سال گذشته و دست روی دست گذاشتن دوست دارد که نظام ناکارآمد  معرفی شود و این ناکار آمدی به فرد و تیم برنگردد و بلکه به اصول و مبانی انقلابی و اسلام برگردد یعنی هزینه به سمت انقلاب و اسلام بیفتد.

,

وی تصریح کرد: همچنین اصلاح‌طلبان هم افرادشان و گفتمان آنها هزینه شود که اینجا ققنوس دولت روحانی یک ققنوس تحت عنوان آقای علی لاریجانی بیرون بیایید و گفتمان مورد نظر روحانی را استمرار ببخشد که اگر این اندیشه روحانی را ردیابی کنیم به همان اندیشه لیبرال‌های غربی مانند دولت بازرگان و بنی صدر و میرحسین برمی‌گردد.

,

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه این استمرار اندیشه‌ای می‌آید و و هزینه هم دارد، گفت: در این زمینه آقای روحانی همانطور که می‌آمد دین خود را با فرصت دهی که به جهانگیری می‌دهد، ادا می‌کند واما تمایل این را ندارد که جهانگیری بیایید و رئیس جمهور بعدی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه