اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ظرفیت نماز همانند قرآن بی‌منتها است/اقامه نماز باعث کم شدن معضلات اجتماعی می شود

ظرفیت نماز همانند قرآن بی‌منتها است/اقامه نماز باعث کم شدن معضلات اجتماعی می شود
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نماز ظرفیت های بسیاری دارد که باید از این ظرفیت ها برای تعالی جامعه استفاده کرد و همه دستگاه های اجرایی باید در مسیر ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبرنگار زنگ خبر اجلاسیه نماز شهرستان بن با موضوع نماز و فضای مجازی صبح امروز در حسینیه مسجد جامع شهر بن با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از فعالان در حوزه نماز و مسئولین برگزار شد.
در این آیین حجت الاسلام محمدعلی نکونام  نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت نماز و نمازخوانی گفت: باور کنیم نماز خالصانه تنها راه رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه است و زنده نگه داشتن نماز در جلوگیری از فساد و فحشا موثر است.

وی تاکید کرد: نماز ظرفیت های بسیاری دارد که باید از این ظرفیت ها برای تعالی جامعه استفاده کرد و همه دستگاه های اجرایی باید در مسیر ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.

نکونام نقش نماز در کاهش مشکلات اجتماعی را برشمرد و تأکید کرد: اقامه نماز سبب کم شدن فشار و معضلات اجتماعی و در جامعه می‌شود.

وی گفت: در مورد نماز، اهمیت و برکات آن در آموزه های دین اسلام بسیار گفته شده که ضروری است به این توصیه ها توجه ویژه شود تا گرفتاری ها و مشکلات جامعه برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه  همه کمک کنیم و موانع برگزاری نماز را برطرف کرده و در راستای تشویق اقشار  مختلف و بویژه جوانان برای حضور تلاش کنیم، قطعاً با مشکلات و معضلات کمتری  در جامعه همراه خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز سپر و مانع از ورود منکرات در جامعه است، تصریح کرد: اگر اقامه نماز و ارتباط گیری با خداوند به درستی و کامل انجام گیرد و خالصانه باشد بی شک برکات و نتایج آن شامل حال فرد و جامعه می شود.

وی همچنین نماز را بهترین ابزار خودسازی دانست و بیان داشت: بی‌گمان نماز تأثیرات فراوانی را در ساختن فرد و اجتماع دین‌مداری و اخلاق، اقتصاد و سیاست دارد اگر نماز برپا شود نیکی‌های دیگر نیز به دنبال خواهد داشت چراکه نماز آورنده نیکی‌ها و زائل کننده بدی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تنها نماز با توجه انسان را به درجات والا می‌رساند گفت: ظرفیت نماز مانند قرآن بی‌منتها است و رسیدن به عمق این ظرفیت تلاش، جدیت و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارد و اگر بتوانیم با خداوند ارتباط درستی برقرار کنیم در نهایت شاهد ایجاد نظم، امنیت، انضباط، وحدت و آرامش در جامعه خواهیم بود، در غیراینصورت جامعه به خطر می افتد.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر در این آیین فعالان حوزه نمازاز سراسر شهرستان معرفی و تقدیر شدند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر , .,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, زنگ خبر, .,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه