اخبار داغ

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

تاکنون 50 درصد تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد جذب شده است

تاکنون 50 درصد تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد جذب شده است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه تاکنون 50 درصد حجم بودجه تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور جذب و دریافت شده است، گفت: خراسان رضوی با سهم هزار و440 میلیارد ریالی از این تسهیلات اشتغالزایی تاکنون توانسته 38 درصد را جذب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پرویز فتاح امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت: انصافا رویکرد دولت در لایحه بودجه سال 1397 نسبت به مساله محرومیت زدایی و رفع فقر خوب و نسبت به سال‌های قبل بهتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: بر این اساس از محل تبصره 14 و محل دریافت یارانه ها حدود 70 هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌های رفع فقر و محرومیت زدایی به صورت مشترک در اختیار سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته که در صورت تحقق این بودجه آنچه اهمیت دارد جذب آن توسط دستگاهها و استانهای کشور است، تصریح کرد: امسال تسهیلات مصوب در بودجه کل کشور برای ایجاد اشتغال مددجویان حدود 30 هزار میلیارد ریال شامل 21 هزار میلیارد سهم کمیته امداد و 9 هزار میلیارد ریال سهم سازمان بهزیستی بوده است.

,

 

,

فتاح ضمن بیان این موضوع که تاکنون 50 درصد این حجم بودجه توسط مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور جذب و دریافت شده است، اضافه کرد: خراسان رضوی با سهم هزار و440 میلیارد ریالی از این تسهیلات اشتغالزا تا کنون توانسته 38 درصد آن را جذب کند.

,

 

,

وی علت جذب 50 درصدی این بودجه را اعطای وامهای قرض الحسنه توسط بانکها ذکر و بیان کرد: اعطای این وام‌ها از جمله در اولویت قرار گرفتن وام ازدواج موجب شده منابع به سمت اعتبارات مدنظر کمیته امداد هدایت نشود.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حجم بودجه‌ای که امسال دولت به طرح‌های اشتغال آفرینی مددجویان اختصاص داده نسبت به سال گذشته دو برابر شده و هم اکنون در حال تلاش برای جذب حداکثری این منابع هستیم.

,

 

,

فتاح به دو برابرشدن سهم خراسان رضوی از این اعتبارات در مقایسه با پارسال اشاره و بیان کرد: مشکل این است که پرونده‌های مددجویان این استان هم اکنون تکمیل است؛ اما یکی از بانک‌ها به دلیل برخی معوقات و بانکی دیگر بواسطه ضوابط اجرایی داخلی معطلی هایی برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان خراسانی ایجاد کرده اند لذا از استاندار می خواهیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  در پایان گفت: خراسان رضوی سال گذشته همه اعتبارات اشتغال مددجویان استان را جذب کرد؛ اما امسال تاکنون جذب 62 درصد این اعتبارات باقی مانده که با همکاری استاندار و همراهی دیگر مسئولان جذب خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه