اخبار داغ

موسوی لاری در هفتمین کنگره حزب اسلامی:

مسئولی که به رای مردم تکیه دارد باید با مردم شفاف باشد

مسئولی که به رای مردم تکیه دارد باید با مردم شفاف باشد
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: احزاب و خانه احزاب باید در بازنگری و اصلاح قانون احزاب اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین کنگره حزب اسلامی کار با طرح این پرسش که چرا فسادها در جامعه در حال نهادینه شدن است، اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه این نوع هنجارشکنی ها در جامعه به وجود می آید نبود شفافیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین کنگره حزب اسلامی کار با طرح این پرسش که چرا فسادها در جامعه در حال نهادینه شدن است، اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه این نوع هنجارشکنی ها در جامعه به وجود می آید نبود شفافیت است.,

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات آزاد به شفافیت کمک می کنند، گفت: وقتی موضوع روشن شد دیگر دهلیز و قانون شکنی بی معنا است.

, وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات آزاد به شفافیت کمک می کنند، گفت: وقتی موضوع روشن شد دیگر دهلیز و قانون شکنی بی معنا است.,

موسوی لاری افزود: اگر رسانه ها محدود شوند آنها از لحاظ اخلاقی گرفتار می شوند و به حدس و گمان گلاویز می شوند اما اگر رسانه ها روشن گری کنند هم جلو فساد گرفته می شود و جامعه به سمت پویایی پیش می رود.

, موسوی لاری افزود: اگر رسانه ها محدود شوند آنها از لحاظ اخلاقی گرفتار می شوند و به حدس و گمان گلاویز می شوند اما اگر رسانه ها روشن گری کنند هم جلو فساد گرفته می شود و جامعه به سمت پویایی پیش می رود.,

موسوی لاری معتقد است که احزاب ما نباید فصلی حرکت کنند بلکه باید سیر مستمر داشته و به مسائل به عنوان یک فرایند نگاه کنند.

, موسوی لاری معتقد است که احزاب ما نباید فصلی حرکت کنند بلکه باید سیر مستمر داشته و به مسائل به عنوان یک فرایند نگاه کنند.,

به باور وزیر کشور دولت اصلاحات، اگر حزب نباشد با قحط الرجال مواجه خواهیم شد اگر حزب باشد افراد پویا و برنامه محور جایگزین نیروهای فعلی خواهد داشت.

, به باور وزیر کشور دولت اصلاحات، اگر حزب نباشد با قحط الرجال مواجه خواهیم شد اگر حزب باشد افراد پویا و برنامه محور جایگزین نیروهای فعلی خواهد داشت.,

وی افزود: به نظر من نظام مردم سالار و مشارکت جو بدون حضور احزاب مقتدر امکان شکل گیری ندارد.

, وی افزود: به نظر من نظام مردم سالار و مشارکت جو بدون حضور احزاب مقتدر امکان شکل گیری ندارد.,

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر ارتقا پایه ها و بنیان های حرکت حزبی را یکی از اهداف زمین مانده عنوان کرد: اگر از قانون احزاب گله مندیم کمی هم احزاب به خودشان نگاه کنند چرا که اگر احزاب خود را بازنگری می کردند قانون احزاب توسط ضد حزب ها نوشته نمی شد.

, عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر ارتقا پایه ها و بنیان های حرکت حزبی را یکی از اهداف زمین مانده عنوان کرد: اگر از قانون احزاب گله مندیم کمی هم احزاب به خودشان نگاه کنند چرا که اگر احزاب خود را بازنگری می کردند قانون احزاب توسط ضد حزب ها نوشته نمی شد.,

موسوی لاری همچنین خاطرنشان کرد: احزاب و خانه احزاب باید در بازنگری و اصلاح قانون احزاب اقدام کنند.

, موسوی لاری همچنین خاطرنشان کرد: احزاب و خانه احزاب باید در بازنگری و اصلاح قانون احزاب اقدام کنند.,

موسوی لاری گفت: بیم داریم که قانون توسط قانون‌گذار رعایت نشود. اگر مسئولان و کسانی که اجراکننده قانون هستند و مجلس درست عمل نکنند مردم هم از قانون گریزان می‌شوند. نمی‌شود چند نفر بنشینند و بگویند فرد زرتشتی حق شرکت در شورای شهر را ندارد. به انگیزه‌ها کار ندارم اما قانونی بوده که چهار سال اجرا شده اما اینکه  جمعی بنشینند بگویند از امروز تصمیم اینگونه است، درست نیست. در این نوع نگاه به قانون فقط فرد رای آورده متضرر نمی‌شود بلکه کسانی که به او رای دادند هم متضرر می‌شوند.

, موسوی لاری گفت: بیم داریم که قانون توسط قانون‌گذار رعایت نشود. اگر مسئولان و کسانی که اجراکننده قانون هستند و مجلس درست عمل نکنند مردم هم از قانون گریزان می‌شوند. نمی‌شود چند نفر بنشینند و بگویند فرد زرتشتی حق شرکت در شورای شهر را ندارد. به انگیزه‌ها کار ندارم اما قانونی بوده که چهار سال اجرا شده اما اینکه  جمعی بنشینند بگویند از امروز تصمیم اینگونه است، درست نیست. در این نوع نگاه به قانون فقط فرد رای آورده متضرر نمی‌شود بلکه کسانی که به او رای دادند هم متضرر می‌شوند.,

موسوی‌لاری با بیان اینکه اگر قانون می‌خواهد تغییر کند باید مسیر خود را طی کند، گفت: در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. وقتی مردم مشارکت می‌کنند شفافیت اصلی است که همه باید به آن توجه کنند. کارهایی که مدیران می خواهند انجام دهند، مشخص است. وقتی همه به رای مردم تکیه دارند، شفافیت کمک می‌کند مردم در صحنه باشند و تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که عامه مردم را تسکین دهد. نمی‌گویم همه مسائل اعم از محرمانه باید گفته شود اما شفافیت در مسائل باعث اعتماد مردم می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی گفته می‌شود دادگاه مطبوعات و دادگاه متهمان سیاسی باید علنی و با حضور هیات منصفه باشد اما این را نمی‌بینیم یعنی شفافیت وجود ندارد.

, موسوی‌لاری با بیان اینکه اگر قانون می‌خواهد تغییر کند باید مسیر خود را طی کند، گفت: در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. وقتی مردم مشارکت می‌کنند شفافیت اصلی است که همه باید به آن توجه کنند. کارهایی که مدیران می خواهند انجام دهند، مشخص است. وقتی همه به رای مردم تکیه دارند، شفافیت کمک می‌کند مردم در صحنه باشند و تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که عامه مردم را تسکین دهد. نمی‌گویم همه مسائل اعم از محرمانه باید گفته شود اما شفافیت در مسائل باعث اعتماد مردم می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی گفته می‌شود دادگاه مطبوعات و دادگاه متهمان سیاسی باید علنی و با حضور هیات منصفه باشد اما این را نمی‌بینیم یعنی شفافیت وجود ندارد.
,
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه