اخبار داغ

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تنها نیم‌درصد پژوهش‌ها در کشور کاربردی است

تنها نیم‌درصد پژوهش‌ها در کشور کاربردی است
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بررسی ها نشان می دهد که کمتر از نیم درصد از پژوهش ها انجام شده در کشور کاربردی هستند؛ چراکه بسیاری از پژوهش ها تقاضا محور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان با اشاره به وضعیت حوزه پژوهش در کشور گفت: باوجود اینکه آمار پژوهش های انجام شده در کشور بالا است ولی متاسفانه به دلیل کاربردی نبودن بسیاری از این پژوهش‌ها بهره‌برداری از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار , پیام دلیجان,  با اشاره به وضعیت حوزه پژوهش در کشور گفت: باوجود اینکه آمار پژوهش های انجام شده در کشور بالا است ولی متاسفانه به دلیل کاربردی نبودن بسیاری از این پژوهش‌ها بهره‌برداری از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.,

وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که کمتر از نیم‌درصد از پژوهش ها انجام شده در کشور کاربردی هستند؛ چراکه بسیاری از پژوهش ها تقاضا محور نیست.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای پژوهشی کشور ساماندهی لازم را ندارند، بیان کرد: برای رفع مشکل بایستی حوزه پژوهش در دانشگاه ها فعال‌تر از قبل شود.

,

وی ادامه داد: برای سامان بخشیدن به حوزه پژوهش در کشور بایستی سیاست‌های تشویقی و تنبه‌ای اعمال شود تا شاهد هدفمند شدن پژوهش‌ها بر اساس نیاز‌های باشیم.

,

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودجه پژوهش کشور را بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: چنانچه این بودجه در همین محل صرف شود و پژوهش‌ها هدفمند شوند شاهد تحول در بخش های مختلف کشور خواهیم بود.

,

سلیمی اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم که دانشگاه ها با حساب سازی بودجه های پژوهشی را در بخش های هزینه ای و جاری هزینه می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه