اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ظرفیت‌های بالقوه استان مرکزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی/حافظان و قاریان قرآنی در جامعه نقش‌آفرین باشند

ظرفیت‌های بالقوه استان مرکزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی/حافظان و قاریان قرآنی در جامعه نقش‌آفرین باشند
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حافظان و قاریان قرآنی باید نقش‌آفرین باشند و تجارب آنها به برنامه تبدیل تا در اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام قربانپور، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در چهارمین همایش حافظان قرآن کریم استان مرکزی که به میزبانی تفرش برگزار شد، گفت: در سراسر استان مرکزی، فعالان قرآنی متعددی در رشته‌های قرآنی فعالیت دارند ولی استان مرکزی باید بیشتر در زمینه‌های قرآنی فعالیت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

قربانپور اظهار کرد: خانواده‌ها و استعدادهای قرآنی شناسایی شوند تا فضای استان مرکزی مملو از نور قرآن شود.

,

وی افزود: در زمینه قرآنی، عمل به مفاهیم یکی از امورات مهم است و هرچه انگیزش‌های قرآنی در سطح خانواده‌ها و جامعه تقویت شوند به همان میزان، آسیب‌های اجتماعی کاهش‌ می‌یابد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به لزوم فعالیت تربیتی قرآنی بیان کرد: هر اندازه تربیت‌های قرآنی افزایش یابد، جامعه به فضای عمل به مفاهیم آن نزدیکتر می‌شود.

,

قربانپور ادامه داد: محتواهای قرآنی می‌توانند تبدیل به فرمول‌هایی شوند تا در زندگی روزمره بیشتر به آنها توجه شود.

,

وی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در زمینه قرآن داراست که باید زمینه‌های لازم برای افزایش این ظرفیت با برخورداری از حمایت‌های لازم افزایش یابد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر به محتواهای قرآنی از مدارس تا دانشگاه توجه شود یقینا تحولات بیشتری در عملکردها شاهد خواهیم بود و زمینه‌های انس با مفاهیم قرآنی بیشتر فراهم می‌شود.

,

قربانپور خاطر نشان کرد: حافظان و قاریان قرآنی باید نقش‌آفرین باشند و تجارب آنها به برنامه تبدیل تا در اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده شود.

,

 توجه به قرآن، مشکلات و معضلات هر جامعه‌ای را برطرف می‌کند

, توجه به قرآن، مشکلات و معضلات هر جامعه‌ای را برطرف می‌کند, توجه به قرآن، مشکلات و معضلات هر جامعه‌ای را برطرف می‌کند,

حجت الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه تفرش در این مراسم گفت: غفلت یکی از دلایل سقوط تمدن‌ها است که توجه به قرآن و مفاهیم آن در غفلت‌زدایی موثر است.

,

, ,

خدامی اظهار کرد: یادگیری قرآن برای همه افراد با هر لهجه، گویش و زبانی آسان است. یکی از معجزات این کتاب آسمانی، یکسان‌سازی گویش بین افراد مختلف است.

,

امام جمعه تفرش ادامه داد: توجه به معارف قرآنی افراد را متحد می‌کند و اتکا بر معارف همین کتاب آسمانی است که سبب ایجاد انقلاب اسلامی و نهضت‌های اسلامی می‌شود.

,

خدامی یادآور شد: قرآن دارای ظاهر زیبا و باطن ژرف است و مدت انقضایی برای معارف عجیب و شگرف آن وجود ندارد.

,

وی با بیان این مطلب که توجه به قرآن، مشکلات و معضلات هر جامعه‌ای را برطرف می‌کند، گفت: توجه به قرآن سبب ایجاد پاکی در فرد و جامعه می‌شود و جامعه از فقر فرهنگی نجات می‌دهد.

,

امام جمعه تفرش با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآنی در کشور، اظهار کرد: باید به سبک زندگی قرآنی در جامعه توجه بیشتری شود و همه ظرفیت‌های قرآنی تلاش کنند تا مبانی قرآن در جامعه ترویج شود.

,

خدامی با تاکید بر تبیین مفاهیم قرآنی در کلاس‌های درس و دانشگاه افزود: هر استاد و معلمی می‌تواند ابتدای هر کلاس خود را به بیان مفاهیم قرآنی اختصاص دهد و سپس به تشریح درس بپردازد.

,

وی ادامه داد: می‌توان از آیات و بریده‌های آیات قرآن، برای تنظیم جهان‌بینی افراد استفاده کرد؛ چراکه جهان‌بینی قرآنی سبب اصلاح عملکردهای افراد می‌شود.

,

امام جمعه تفرش با اشاره به اقدامات انجام شده در تفرش به منظور ترویج مفاهیم و انس بیشتر با قرآن، خاطر نشان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری همایش‌های قرآنی، اجرای کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه‌های قرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی با موضوع سبک زندگی اسلامی و قرآنی برای خانواده بخشی از این اقدامات است.

,

این همایش با حضور بیش از ۱۲۰ حافظ قرآن کریم استان مرکزی در دارالقرآن تفرش برگزار شد.

,

همچنین نمایشگاه خطاطی با موضوع قرآن و تهذیب قرآن در حاشیه این همایش برپا شده بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه