اخبار داغ

شهیدیدالله سلیمانی برات شهادتش را ازدوست شهیدش گرفت

شهیدیدالله سلیمانی برات شهادتش را ازدوست شهیدش گرفت
حاج عبدالله سلیمانی برادر شهید یدالله گفت: در آخرین باری که برادرشهیدم می خواست به جبهه برود بر سرمزار شهید احمد سلیمانی رفت و از او خواست شفاعتش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از صبح رابر؛ دفاع مقدس مردم ایران اسلامی اگر چه هشت سال طول کشید اما خاطرات بر جا مانده از آن دوران ایثار و جانفشانی به اندازه بیش از یک قرن سخن‌های ناگفته در دل شیر مردان و شیر زنان نقطه به نقطه کشور عزیزمان ایران بر جای مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر؛,

هر چند شهدا رفتند و روح‌شان آسمانی شد اما نقل خاطراتی از منش و کردار آنها که در سینه خیلی از مادران و پدران شهید ثبت و ضبط گشته است مثنوی هفتاد من کاغدی می‌طلبد تا بدانیم آنها برای شهادت لایق بودند.

,

یکی از این شهیدان لایق، شهید یدالله سلیمانی است. مادر شهید گل جان و پدرش سعداله  است برادر شهید در گفتگویی با خبرنگار "صبح رابر " به خاطراتی ازبرادر شهیدش پرداخت و از شفاعت شهید توسط شهید احمد سلیمانی دوست و  همرزمش در راه اسلام سخن گفت.

,

, , ,

حاج عبدالله سلیمانیجانباز جنگ تحمیلی از برادرشهیدش یدالله می گوید: شهید یدالله  در سال ۱۳۳۵در منزل عشایری به دنیا آمد و با زندگی عشایری بزرگ شدند تا سن هفت سالگی به اتفاق  برادرشهیدم در مدرسه قنات ملک درس می خواندیم و مشکلات زندگی سبب شد شهید تا سال سوم ابتدایی در مدرسه  قنات ملک درس بخواند  و دیگر نتوانست ادامه تحصیل دهد.

,

وی با بیان اینکه شهید سومین  فرزند خانواده بود گفت: شهید سیار مهربان بود و برای کمک کار خانواده شود مجبور به کارشد که مدتی در یک رستورانی در کرمان مشغول شد ماهیانه ۱۰تومان حقوق می گرفت هم کمک هزینه  تحصیلی من را می پرداخت و کمک  کار خانواده بود.

,

حاج عبدالله سلیمانی افزود:  شهید مقید به نماز اول  وقت بود  آن زمان تاجعلی سلیمانی و باران فرجی هم آنجا کار می کردند و بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء یادم هست هنوز تازه زنگ انقلاب زده شده بود و تظاهرات مخفیانه انجام می شود شهید یدالله به همراه شهید احمد و شهید تاجعلی و شهید باران فرجی با اینکه نیروها ی کلانتری آنها را دنبال می کردند یک مغازه مشروب خوری را با ۱۰هزار بطری مشروب به آتش کشیدند در تظاهرات کهنوج ، بندرعباس و کرمان که سینما مهتاب را به آتش کشیدند شرکت داشت.

,

وی در ادامه عنوان کرد: منزل  عشایری  پدری از منطقه کهنوج به  منطقه  قشلاق قنات ملک آمد شهیدهمیشه گوش به زنگ دستورات حضرت امام  بودند در رابر اینجا اول بچه های کمیته نیروهای امام در شهر شروع به کار کرد و شهید به عنوان نیروی کار در سپاه مشغول شد و  نیز شبانه هم تحصیل می کرد.

,

برادر شهید گفت: شهید وارد میدان جنگ  شد مدت هشت سال جنگ  طول کشید وی تا سال  ۶۵ در جبهه های جنگ ؛۲۰ عملیات  شرکت و۲بار زخمی شدند  یکبار از ناحیه  کمر  که مدتی در خانه بستری بود هنوز زخمش التیام  نیافته بود دوباره اعزام به  جبهه شدند.

,

وی افزود: شهید در سال ۵۸ ازدواج و دارای سه فرزند دو پسر به نام محمد و احمد و یک دختربه نام سمیه  می باشد؛ زمانی که برای  آخرین بار  مجروح شده بود آخرین فرزندش  تازه به دنیا آمده بود به یاد دوست شهیدش اسم فرزندش را احمد نهاد .

,

سلیمانی  گفت: یادم هست در آخرین بار که  برادر شهیدم به  جبهه می خواست برود سر قبر شهید احمد رفت و گفت: شما لیاقت شهادت داشتید ما را هم شفاعت  کنید درست دو ماه بعد در تاریخ ۲۰ دیماه  ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵  در کانال  ماهی مدت  ۴۸ ساعت در محاصره  نیروهای  عراقی  بودند؛ مقاومت کردند و  به فیض  شهادت نائل شدند.

,

شایان ذکر است؛ آرامگاه  ابدی شهید یدالله سلیمانی درآستان مقدس شهدای روستای قنات ملک است که برای همیشه زیارتگاه ارادتمندان فرهنگ ایثار وشهادت باشد روحش شاد و راحش پر رهرو باد.

,

, , ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه