اخبار داغ

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی:

فقر فرهنگی عامل اصلی وقوع جرائم در خراسان رضوی است

فقر فرهنگی عامل اصلی وقوع جرائم در خراسان رضوی است
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه فقر فرهنگی و بی اخلاقی عامل اصلی وقوع جرائم در خراسان رضوی است گفت: در خراسان رضوی شش جرم دارای اولویت هستند که شامل توهین، ایراد ضرب، سرقت، تهدید، تخریب و درگیری فراد پس از تصادفات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان نیوز، سید امیر مرتضوی معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم ضمن توجه به اهمیت مسئله جرم اظهار کرد: امروز پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت و برای کشور و وحدت و همدلی یک نقطه بارز برای مقابله با جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان نیوز, .,

 

,

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی امروز به‌منزله حوادث طبیعی ست همانند حادثه‌ای که برای  هم‌وطنانمان در غرب کشور به وقوع پیوسته و یک‌لحظه زلزله همه‌جا را ویران کرد. همان‌طور که رهبری می‌فرمایند ما باید نسبت به تمام فرزندان این سرزمین و این مرزوبوم باید حساسیت داشته باشیم و همه را از آن خود بدانیم.

, .,

 

,

مرتضوی ضمن توجه به تکالیف قوه قضاییه عنوان کرد: تنها یکی از وظایف قوه قضاییه رسیدگی به جرائم و کشف حقیقت است که در کنار این، قوه قضاییه دارای چهار وظیفه دیگر است  که مهم‌ترین آن بحث پیشگیری از وقوع جرائم است و همه‌کس در این حوزه دارای تکلیفی هستند.

, .,

 

,

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه فقر فرهنگی و بی اخلاقی عامل اصلی وقوع جرائم در خراسان رضوی است اذعان کرد: در استان خراسان رضوی شش جرم دارای اولویت هستند که شامل توهین، ایراد ضرب، سرقت، تهدید، تخریب و در پایان تصادفات. حال اگر توجه کنیم جز سرقت که شامل جرائم مالی است کدام‌یک از دیگر موارد ریشه در مسائل فرهنگی و اخلاقی ما ندارد و این نتیجه را به ما می‌دهد که  اعتقادات و ارزش‌های ما در جامعه کم‌رنگ است.

, .,

وی ضمن توجه به افزایش سرقت‌ها تصریح کرد: زمانی که در پرونده‌های سرقت بررسی کردیم، دیدم که 35 درصد دلیل سرقت ها خود مردم هستند زیرا با رعایت نکردن، زمان، مکان، مسائل حفاظتی و ایمنی باعث سرقت اموالشان می‌شوند.

, .,

 

,

مرتضوی ضمن توجه مسئله مهم پیشگیری جرم  گفت: اگر بخواهیم پیشگیری کنیم باید به سه ضلع مهم توجه کنیم که ابتدا دانش آموزان و مدارس، دوم دانشگاه‌ها و در پایان حوزه‌های علمیه که این سه ضلع بسیار تأثیرگذار است.

, .,

 

,

گفتنی است در پایان این جلسه، سرباز به‌عنوان مدیر اجرایی ستاد مردمی پیشگیری از جرم شهرستان بجستان سامانه سجام انتخاب شد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه