اخبار داغ

نماینده شاهرود و میامی:

حذف کنکور از رشته های غیرپزشکی در دستور کار است/ سهم 30 درصدی دانشگاه آزاد در تربیت دانشجویان علوم پزشکی

حذف کنکور از رشته های غیرپزشکی در دستور کار است/ سهم 30 درصدی دانشگاه آزاد در تربیت دانشجویان علوم پزشکی
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف کنکور از رشته های غیر پزشکی کمیت دانشگاه ها به حداقل خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش بخش جدید CCU بیمارستان خاتم الانبیإء (ص) شاهرود با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال 62 گفت: دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 72 تاسیس شد و از همان سال تا کنون مشغول به فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار, CCU ,


وی با اشاره به مشکلات فراوانی که بر سر راه تبدیل دانشکده پرستاری این شهرستان به دانشکده پزشکی و پیراپزشکی وجود داشت اظهار کرد: همزمان با توسعه دانشکده پرستاری شهرستان شاهرود پیگیری های لازم برای دریافت مجوز دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت تا با توسعه و تقویت دانشگاه ها توسعه علمی شهرستان شاهرود محقق شود.

,
,


عضو خانه ملت افزود: حضور اساتید و پزشکان در حوزه های علمی و پزشکی و دانشجویانی که در رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه های این شهرستان مشغول به تحصیل هستند موجب شکوفایی علمی شهر و تحول در فضای فرهنگی شاهرود شد.

,
,


حسینی شاهرودی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: تا پیش از این دانشجویان برای برگزاری آزمون به تهران و مشهد مراجعه می کردند اما با افتتاح مرکز آموزش های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شاهد برگزاری آزمون در بزرگترین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی در استان های سمنان و گلستان هستیم.

,
,


حذف کنکور از رشته های غیر پزشکی در دستور کار است

,
, حذف کنکور از رشته های غیر پزشکی در دستور کار است,


وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه وضعیت دانشگاه ها به سمت حذف کنکور می رود اعلام کرد: با حذف کنکور از رشته های غیر پزشکی کمیت دانشگاه ها نیز به حداقل خواهد رسید، دانشگاه های دولتی محدود و بسیاری از دانشگاه های غیرانتفاعی نیز بسته خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید در مسیر استقلال گام برداشته و به ویژه در حوزه علوم پزشکی خودکفا بماند.

,
,


نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای خودکفایی در حوزه پزشکی خدمات بهتر و بیشتر به مردم و ارتقای تجهیزات کافی نیست بلکه مدیریت مطلوب در تمام سطوح از مدیران، پزشکان، پرستاران و کارکنان و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مردمی که مراجعه می کنند خودکفایی را رقم خواهد زد.

,
,


30 درصد از دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند

,
, 30 درصد از دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند,


قاسم بگلو مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این آیین با اشاره به فعالیت 97 واحد دانشگاهی این مجموعه در رشته های مختلف علوم پزشکی گفت: 70 هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم پزشکی، یک هزار و 900 عضو هیات علمی در 352 رشته محل واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

,
,


وی با بیان اینکه 30 درصد از دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: ثمره این، تربیت نیروی انسانی است که در حوزه بهداشت و درمان کشور مشغول به کار هستند و بار سنگینی از مسئولیت های حوزه علم پزشکی را در کشور بر عهده دارند.

,
,


ارتقای کیفی حوزه علوم پزشکی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد است

,
, ارتقای کیفی حوزه علوم پزشکی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد است,


مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ارتقای کیفی حوزه علوم پزشکی از برنامه های اصلی این مجموعه است افزود: نسبت به گذشته قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است و در حال حاضر نیز شاهد توفیقات خوبی در ارتقای کیفی این حوزه هستیم.

,
,


بگلو گسترش تحصیلات تکمیلی، ورود به دستیاری در رشته های پزشکی و در کنار آن مباحثی از جمله ارتقای کیفیت خدمات پزشکی را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای کیفی خدمات حوزه علوم پزشکی عنوان کرد.

,
,


وی با اشاره به افتتاح مرکز مهارت های بالینی و بخش جدید سی. سی. یو دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: افتتاح این دو مرکز نیز در راستای الزامات وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی و خدمات درمانی ارائه شده به مردم است.

,
,


مرکز آموزش های بالینی دانشگاه آزاد شاهرود با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان احداث شد

,
, مرکز آموزش های بالینی دانشگاه آزاد شاهرود با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان احداث شد,


سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز در بخش دیگری از این آیین با تاکید بر اینکه به دنبال استاندارد سازی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان هستیم گفت: از نظر فضای آموزشی حداقل 20 سانت فضای آموزشی باید در اختیار یک دانشجوی پزشکی باشد و با توجه به تعداد دانشجویان این استاندارد سازی در بیمارستان خاتم و دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

,
,


وی اظهار کرد: در سنوات قبل فضای کوچکتری به مرکز آموزش های بالینی دانشکده پزشکی این دانشگاه اختصاص داده شده و با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان تجهیز شده بود اما این فضا کفایت دانشکده پرستاری و براساس استانداردهای مشخص شده نسبت به اختصاص ده درصد از فضای دانشکده که هفت هزار و 200 متر است یک نیم طبقه خاص مرکز آموزش های بالینی در نظر گرفته شد و با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان احداث و برای تجهیز آن 600 میلیون تومان تجهیزات خریداری شد.

,
,


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب و کیفی بیمارستان خاتم این دانشگاه به مردم افزود: در همین راستای افزایش تخت های بیمارستانی در مرحله اول از 96 تخت به یکصد و 20 تخت و در مرحله دوم از یکصد و 20 تخت به یکصد و 44 تخت انجام شد.

,
,


بدیعی با بیان اینکه در مرحله اول حداقل ده تخت سی. سی. یو به بیمارستان خاتم اضافه شد بیان کرد: تا خرداد ماه سال آینده نیز فضایی برای بخش مراقبت های ویژه و 16 تخت پست سی. سی. یو آماده بهره برداری خواهد شد و پیش بینی می شود 300 شب در طول سال صد در صد تخت های این بخش ها اشغال خواهد شد.

,
,


وی اذعان کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت های بیمارستان خاتم 64 درصد است و با راه اندازی بخش های جدید از اواخر خرداد ماه سال آینده ضریب اشغال تخت های این بیمارستان به 75 درصد خواهد رسید که در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی یک رکورد محسوب می شود.

,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه