اخبار داغ

امام جمعه تایباد تاکید کرد:

ضرورت ریشه کنی معضل تکدی گری در تایباد

ضرورت ریشه کنی معضل تکدی گری در تایباد
امام جمعه تایباد گفت: مسئولین باید برای جلوگیری و ریشه کنی آسیب تکدی گری تدابیر عملی داشته باشند و مردم هم امربه معروف و نهی از منکر را برای مقابله با این آسیب سرلوحه کار خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تایباد باحضور ائمه جمعه تشیع و تسنن، فرماندار و  اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان و در محل دفتر امام جمعه برگزار شد درخصوص اهمیت منظم برگزارشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی و لزوم اجرایی شدن مصوبات تذکر داد و در مورد موضوع جلسه(مبارزه با تکدی گری)بیان کرد: در جامعه اسلامی نباید آسیب های اجتماعی  ریشه دواند. بروز مساله تکدیگری در اجتماع امروز ما به دو هدف شکل گرفته است..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

ریاست شورای فرهنگ عمومی  شهرستان تایباد افزود: یک هدف ایجاد منبع درآمد از مسیر منفی تکدیگری از سوی اقشار کم درآمد که مشکلات اقتصادی خانوادگی دارند و  مجبورا به این معضل منفی روی بیاورند، اما هدف دیگر  هم  روی آوردن به تکدیگری بخاطر کسب درآمد احت از این طریق است که ما باید اینها را شناسایی کنیم و جامعه را از گزند این آسیب ها حفظ نماییم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: ادارات ذیربط باید در جلوگیری و ریشه کنی این آسیب تدابیری عملی داشته باشند و همه ما اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر را در سرلوحه  اعمال خود قرار دهیم تا جامعه ای بی معضل داشته باشیم.

,


مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ضمن سپاس از برگزاری این جلسات گفت: جامعه ما جامعه ای اسلامی است پس نباید بر سر در مغازه ها و فروشگاه ها اسامی بیگانه باشد.
وی همچنین عنوان کرد: نباید تکدیگری در شهرستان شیوع پیدا نماید. باید در جهت مقابله با این روند همه مشارکت نمایند و اقدامات لازم را انجام دهند.

,
,
,

 

,

در ادامه جلسه حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد در خصوص روند پیگیری مصوبات و اجرای صحیح و موثر مسائل فرهنگی این شورا بر لزوم حضور یکایک اعضا در جلسات ماهانه شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: تا زمانیکه یکایک اعضای شورا در اجرای به موقع مصوبات مشارکت نداشته باشند و اعتماد مردم را به اهداف این شورا جلب نکنیم این جلسات نمی تواند خروجی داشته باشند.

,

 

,

وی افزود: در جلسات باید همه اعضا حضور داشته باشند و غیبت هر یک از اعضا در جلسات می تواند در روند اجرایی شدن مصوبات این جلسات تاثیر داشته باشد.

,

 

,

اگر ریشه ای هر آسیب را بشناسیم، می توانیم در برطرف نمودن آسیب موفق باشیم

, اگر ریشه ای هر آسیب را بشناسیم، می توانیم در برطرف نمودن آسیب موفق باشیم,

فرماندار تایباد گفت: آسیب های اجتماعی همچون تکدی گری که موضوع مورد بحث این جلسه است را باید ریشه ای حل نمود. هر آسیب را اگر ریشه ای دلیلش را بشناسیم و پیگیر باشیم می توانیم در برطرف نمودن آسیب موفق باشیم. اساس فرهنگ عمومی باید درست پی ریزی شود تا بازخورد هایی که می خواهیم اعمال شود.

,

 

,

همچنین در ابتدای جلسه محسن چهاریاری، معاونت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد(جانشین دبیر شورای فرهنگ عمومی) ضمن خیر مقدم به اعضای شورای فرهنگ عمومی در خصوص اهمیت شورای فرهنگ عمومی و روند شکل گیری آن گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۲شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای و به فرمان حضرت امام خمینی (ره)طرح تشکیل شورای فرهنگ عمومی  کشور را مطرح نمودند که با هدف رسیدگی به وضعیت فرهنگ عمومی کشور  و مردم،  سال ۱۳۶۴تشکیل و در سال ۱۳۶۵رسما آغاز بکار نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه