اخبار داغ

در گردهمایی استانداران ادوار مختلف هرمزگان عنوان شد؛

بودجه دریافتی هرمزگان تناسبی با درآمدها ندارد/ نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت/بردن آب به مرکز کشور درست نیست

بودجه دریافتی هرمزگان تناسبی با درآمدها ندارد/ نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت/بردن آب به مرکز کشور درست نیست
دومین گردهمایی استانداران ادوار مختلف هرمزگان با محور اقتصاد دریامحور با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و استانداران ادوار مختلف هرمزگان در سالن جلسات استانداری بندرعباس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ صبح امروز دومین گردهمایی استانداران ادوار مختلف هرمزگان با محور اقتصاد دریامحور با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و استانداران ادوار مختلف هرمزگان در سالن جلسات استانداری بندرعباس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در دومین گردهمایی استانداران ادوار مختلف هرمزگان، اظهار کرد: آن چه امروز هرمزگان دارد ثمره تلاش های استانداران ادوار مختلف هرمزگان است و امیدوارم به اتفاق مدیران استانی گام هایی در راستای کارهایی که شما آغاز کرده اید، برداریم.

,

استاندار هرمزگان با بیان اینکه استفاده تجارب استانداران محدود به این جلسه نخواهد بود و این ارتباط ادامه دار است، افزود: شما سرمایه و پشتوانه فکری ما برای راهبری هرمزگان هستید و ارتباط عاطفی و علاقه استانداران با هرمزگان همچنان باقی مانده است.

,

هرمزگان نقشی استراتژیک در کشور دارد

, هرمزگان نقشی استراتژیک در کشور دارد, هرمزگان نقشی استراتژیک در کشور دارد,

همتی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به خوبی به مردم ایران معرفی نشده است، گفت: هرمزگان نقشی استراتژیک در کشور دارد و استان هرمزگان به تنهایی سه برابر سواحل ما در شمال کشور است.

,

وی در ادامه بیان کرد: هرمزگان نقشی اساسی در بودجه کشور دارد و درآمد کشور بسیار به هرمزگان وابسته است اما بودجه دریافتی ما تناسبی با درآمدها ندارد و بخشی از اشتغال صنایع بزرگ، از نیروی کار استان هرمزگان استفاده نشده و این مسائل ریشه های فراوانی دارد.

,

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید از ظرفیت منطقه مکران، مناطق آزاد و نفوذ استانداران اسبق استان برای آبادانی هرمزگان استفاده کنیم و دریا امنیت خوبی به یمن تلاش های نیروی امنیتی دارد و نباید از ظرفیت های عظیم این بخش غافل شد.

,

همتی خاطر نشان کرد: هرمزگان با مساله قاچاق دست و پنجه نرم می کند و باید قوانین مربوط به صیادان نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه بخشی از زیر ساخت های ما متاثر از حضور گسترده حمل و نقل جاده ای است، تصریح کرد: فرودگاه جاسک و فرودگاه بندرعباس زیرساخت مناسبی است که می تواند در استان تحول ایجاد کند.

,

, ,

 از ظرفیت ساحل جنوب نتوانسته ایم استفاده کنیم

,  از ظرفیت ساحل جنوب نتوانسته ایم استفاده کنیم ,  از ظرفیت ساحل جنوب نتوانسته ایم استفاده کنیم,

استاندار هرمزگان بیان کرد: از ظرفیت ساحل جنوب استفاده نشده و فشار گردشگری بر سواحل جنوب کشور است همچنین توسعه‌ زیرساخت های ریلی و آزادراه ها در دستور کار ما قرار دارد .

,

همتی گفت: جاده ساحلی از خوزستان تا سیستان کشیده خواهد شد که از هرمزگان نیز می گذرد و این گام خوبی در راستای رونق گردشگری است.

,

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه پارسیان می تواند استان هرمزگان را متحول کند و البته بنادر فعلی ما نیز در کشور جایگاه ویژه ای دارند، اظهار کرد: نیروگاه برق سیریک به زودی شروع به کار خواهد کرد و توسعه استان را تسهیل می کند.

,

استاندار هرمزگان افزود: صنایع فولادی استان ظرفیت بزرگی است و ما در کارگروه فولاد به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در هرمزگان هستیم تا هرمزگان در زمینه فولاد و آلومینیوم به قطب کشور تبدیل شود.

,

باید به دنبال نوسازی و احیای باغات باشیم

, باید به دنبال نوسازی و احیای باغات باشیم, باید به دنبال نوسازی و احیای باغات باشیم,

همتی گفت: اکنون در بخش کشاورزی استان هرمزگان رونق خوبی دارد اما در باغات خرما، لیمو ترش، نارنگی و ... خسارات زیادی وارد شده که باید به دنبال نوسازی و احیای باغات باشیم.

,

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه ها از زمان جادری استاندار سابق هرمزگان آغاز شده و من نیز این راه را ادامه خواهم داد تا استفاده بهینه از آب صورت بگیرد و همچنین سدهای آب شیرین استان برای شرب استفاده شده و همین سبب فرونشست مناطقی مانند دشت میناب شده و حساسیت های اجتماعی نیز به وجود آورده که باید به سمت شیرین کردن آب دریاها برویم.

,

استاندار هرمزگان به صنعت شتر در هرمزگان اشاره کرد و گفت: صنعتی شدن شتر می‌تواند رونق اقتصادی در هرمزگان ایجاد کند و گردش مالی خوبی داشته باشد و کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از بازارهای فروش بز هرمزگان است و باید به آن به صورت یک ظرفیت بالا قوه نگاه کرد.

,

همتی بیان کرد: تولید کنونی میگوی ما می تواند به ۲۰۰ هزار تن در سال برسد اما نباید پرورش آبزیان را به میگو و ماهی منحصر کنیم و همچنین در فاضلاب و پساب کار قابل توجهی در ادوار مختلف نشده و آب فاضلاب بندرعباس مستقیم وارد دریا می شود و مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است.

,

جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم ایستاد

, جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم ایستاد, جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم ایستاد,

وی با بیان اینکه خورها به جای تبدیل شدن به یک فرصت گردشگری تبدیل به مکان تعفن شده است، افزود: فضای سبز بندرعباس بسیار مشکل دارد و سواحل نیز مسائل خود را دارد و از این به بعد جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم ایستاد.

,

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده بدخیم دارد و باید اقداماتی برای بهبود این مناطق داشته باشیم، گفت: بخش گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری است و برای رسیدن به توسعه ی ۱۴ جزیره باید ظرفیت های بالقوه را شکوفا کرد.

,

 نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت

,  نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت,  نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت,

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس مجمع استانداران نیز در این گردهمایی، افزود: هر کدام از ظرفیت های استان هرمزگان میتواند کشور را متحول کند تا جایی که میسر باشد نگاه ویژه ای به هرمزگان خواهیم داشت.

,

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: سفره های زیرزمینی ما مشکل دارد و تا ۲۰ سال آینده مردم کشور ناچار به حرکت به سمت ساحل خواهند بود.

,

نجار با بیان اینکه استانداران ساحلی باید شیرین سازی آب را مد نظر داشته باشند، اظهار کرد: نباید تنها چشم به زیرساخت های دولتی داشت و مردم و بخش خصوصی از لحاظ فکری و مالی می توانند کارها را حل و فصل کنند.

,

سواحل مکران ظرفیت بزرگی است

, سواحل مکران ظرفیت بزرگی است, سواحل مکران ظرفیت بزرگی است,

اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور و استاندار اسبق هرمزگان نیز در این گردهمایی، گفت: باید مشخص شود چرا دو درصد جمعیت ما تنها در سواحل ساکن اند اما در اروپا ۷۰ درصد جمعیت در سواحل زندگی می کنند و برخی نگاه های سیاسی در این امر دخیل بوده اند و صحیح و ناصحیح بودن آن باید مشخص شود.

,

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به اینکه سواحل مکران ظرفیت بزرگی است، بیان کرد: از ده سال پیش رهبری دستور استقرار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران را دادند تا این معضل به مرور برطرف شود.

,

ترکان تصریح کرد: سد میناب و سد گجین اگر وجود نداشتند بارندگی ها تنها تخریب به دنبال داشت و آب آن هدر می رفت و امروز باید از این ظرفیت برای توسعه‌ مکران استفاده کنیم.

,

, ,

بردن آب به مرکز کشور درست نیست/ هرمزگان باید 7 بندر همچون بندر شهید رجایی داشته باشد

, بردن آب به مرکز کشور درست نیست/ هرمزگان باید 7 بندر همچون بندر شهید رجایی داشته باشد, بردن آب به مرکز کشور درست نیست/ هرمزگان باید 7 بندر همچون بندر شهید رجایی داشته باشد,

وی با بیان اینکه در هرمزگان از خورها درست استفاده نشد و امروز تبدیل به گنداب شده اند، افزود: بردن آب به مرکز کشور درست نیست و همین سیاست فولاد و تمدن اصفهان را نابود کرد و بردن آب به استان های دیگر حیات آن استان ها را تهدید خواهد کرد.

,

مشاور عالی رئیس جمهور گفت: برای آبادانی سواحل جنوبی باید بنادر نسل سوم که صنایع را در کنار خود دارند را توسعه دهیم و با یک بندر شهید رجایی نمی شود پیشرفت کرد باید در جاسک و لنگه نیز این زیرساخت ها ایجاد کرد.

,

ترکان اضافه کرد: قدمت بندر لنگه از بوشهر هم بیشتر است اما لنگه در حال اضمحلال است و با تغییر سیستم کشتی رانی این تمدن در حال حذف است و باید اتفاق قابل توجهی صورت بگیرد تا هرمزگان توسعه یافته به وجود آید.

,

وی با اشاره به اینکه هرمزگان باید 7 بندر همچون بندر شهید رجایی داشته باشد،خاطر نشان کرد: دکتر همتی باید آینده هرمزگان را ابتدا روی صفحه کاغذ پیاده، تبدیل به آرمان مردم هرمزگان و بعد برای رسیدن به این آرزها در آینده تلاش کند.

,

جاسم جادری، استاندار سابق هرمزگان نیز در این گردهمایی، با اشاره به اینکه استاندار یک شیر بی یال و دم و اشکم است،افزود: اختیارات و نقش استانداران در حاکمیت ان طور که انتظار می رود گسترده نیست.

,

من دوباره به دنبال استاندار شدن هستم/استانداران مظلوم هستند

, من دوباره به دنبال استاندار شدن هستم/استانداران مظلوم هستند, من دوباره به دنبال استاندار شدن هستم/استانداران مظلوم هستند,

استاندار سابق هرمزگان با بیان اینکه من دوباره به دنبال استاندار شدن هستم اما واقعا چقدر در مسائل مهمی که باید پاسخگوی مردم باشیم، نقش داریم، تصریح کرد: استانداران مظلوم هستند چرا که توقعات از آن ها بالاست و اختیارات کم است.

,

استانداران و نمایندگان مجلس کیسه بکس شده اند

, استانداران و نمایندگان مجلس کیسه بکس شده اند, استانداران و نمایندگان مجلس کیسه بکس شده اند,

جادری بیان کرد: استانداران و نمایندگان مجلس کیسه بکس شده اند و نقش استانداران در مناطق آزاد و مناطق ویژه چیست ؟ و در این چهار سال در هرمزگان بنده هیچ دخالتی در سیاست های این مناطق نداشتم و برای افزایش اختیارات استانداران برای برنامه ریزی و پاسخگویی به مردم باید کاری شود.

,

وی در ادامه گفت: دو سد هرمزگان روان آب دارد و به دلیل تکمیل نشدن آن آب به دریا می رود اما این مناطق در اولویت تزریق بودجه قرار نمی گیرند.

,

استاندار سابق هرمزگان افزود: نفت فلات قاره در استان هرمزگان است اما هیچ عوارضی به استان پرداخت نمی کند و چرا نفت فلات قاره دردسرهایش برای هرمزگان و عوارضش برای بوشهر است.

,

نبود سیلو در هرمزگان

, نبود سیلو در هرمزگان, نبود سیلو در هرمزگان,

جادری خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با این که دروازه اقتصادی کشور است تا قبل از ورود بنده سیلو نداشت و باید از این به بعد هم فکری به حال آن کرد و همچنین صنایع انرژی بر پارسیان به دلیل نرسیدن بودجه دارد خاک می خورد و باید ردیف بودجه ای آن جدا شود تا غرب استان متحول شود.

,

نوع درآمد با میزان بودجه اختصاصی همخوانی ندارد

, نوع درآمد با میزان بودجه اختصاصی همخوانی ندارد, نوع درآمد با میزان بودجه اختصاصی همخوانی ندارد,

عزیزی، استاندار اسبق هرمزگان نیز در این گردهمایی،گفت:  استان هرمزگان ظرفیت های ارزشمندی دارد  و اشراف آقای همتی هم در این مدت اشراف خوبی است اما باید دید این ظرفیت ها چه میزان به توسعه استان انجامیده است.

,

استاندار اسبق هرمزگان بیان کرد: اولین مشکل در هرمزگان نوع نگاه کشور به استان است و نوع درآمد با میزان بودجه اختصاصی همخوانی ندارد و کار ما در هرمزگان کاری ملی اما بودجه ها در حد یک استان محروم است.

,

عزیزی بیان کرد: نیروی انسانی بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد و اگر آقای همتی بتوانند نوع نگاه را تغییر دهند یک اتفاق بزرگ است 

,

وی تصریح کرد: کدام استاندار جرات می کند در قشم و کیش ورود کند؟ و اگر جاسک و سیریک هم منطقه آزاد شود دیگر ساختار استانداری و فرمانداری ساختاری زاید است و باید حذف شود

,

نیروگاه گنو و نیروگاه ابوموسی با ظرفیت اصلی به بهره‌برداری نرسید

, نیروگاه گنو و نیروگاه ابوموسی با ظرفیت اصلی به بهره‌برداری نرسید, نیروگاه گنو و نیروگاه ابوموسی با ظرفیت اصلی به بهره‌برداری نرسید,

استاندار اسبق هرمزگان به پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: پروژه های محرک استان در زمان ما شروع شده بود که می توانست جهش بزرگی در استان ایجاد کند اما پروژه ای مانند پل قشم متوقف شد و پالایشگاه خلیج فارس کند پیش رفت و پروژه نخل ناخدا با اصرار خود مردم هرمز و بندرعباس آغاز شد اما امروز این پروژه متوقف است.

,

عزیزی ادامه داد: نیروگاه گنو و نیروگاه ابوموسی با ظرفیت اصلی به بهره‌برداری نرسید و همچنین خور شیلات و ‌گورسوزان در زمان ما نزدیک به بهره برداری بود اما این هم متوقف شد و قرار نیست آقای همتی معجزه کند اما برخی از پروژه ها با تغییر استانداران متوقف و رها می شوند.

,

, ,

هرمزگان می تواند قطب ورزش های آبی و گردشگری کشور باشد

, هرمزگان می تواند قطب ورزش های آبی و گردشگری کشور باشد, هرمزگان می تواند قطب ورزش های آبی و گردشگری کشور باشد,

صاحب محمدی، استاندار اسبق هرمزگان در این گردهمایی، اظهار کرد: هرمزگان می تواند پایتخت اقتصاد کشور و قطب ورزش های آبی و گردشگری کشور باشد.

,

استاندار اسبق هرمزگان بیان کرد: از وجود بنادر متعدد خصوصی و دولتی با پنجاه درصد ظرفیت کشور باید نهایت استفاده را برد و  هرمزگان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و اثار محرومیت در آن مشهود است.

,

صاحب محمدی افزود: سرمایه ای متناسب با ظرفیت های استان جذب نشده است و زیر ساخت ها نیز متناسب با فرصت های موجود در هرمزگان نیست.

,

وی با بیان اینکه باید تربیت نیروی انسانی با توجه به نیازهای هرمزگان صورت بگیرد، گفت: نرخ بیکاری در استان هرمزگان از متوسط نرخ بیکاری کشور کمتر است اما از بومیان استان استفاده نمی شود که سبب نارضایتی شده است.

,

هر گونه توسعه ای بدون توجه به مسائل فرهنگی به سرانجام نمی رسد

, هر گونه توسعه ای بدون توجه به مسائل فرهنگی به سرانجام نمی رسد, هر گونه توسعه ای بدون توجه به مسائل فرهنگی به سرانجام نمی رسد,

استاندار اسبق هرمزگان با اشاره به اینکه پتانسل لازم برای ورود زنان هرمزگانی به بازار کار چندان وجود ندارد و باید در این مساله نیز دقت شود، تاکید کرد: امکان استقرار منطقه ویژه در بندرلنگه وجود دارد و همچنین حلقه اتصال بندرعباس به جاسک شهرستان میناب است که باید فکری به حال آن نیز شود.

,

صاحب محمدی با بیان اینکه هر گونه توسعه ای بدون توجه به مسائل فرهنگی به سرانجام نمی رسد و باید مسائل آموزشی و اجتماعی را مد نظر قرار دهیم، خاطر نشان کرد:صنابع استان نیازمند کارهای مهارتی هستند و باید دانش آموزان را به سمت مراکز فنی و حرفه ای سوق دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه