اخبار داغ

واردات شتر بلای جان صنعت شترداری کشور

واردات شتر بلای جان صنعت شترداری کشور
مدیر عامل نخستین مجتمع شتر شیری ایران در طبس، بیان کرد: اگر مبلغ دلاری که برای واردات شتر هزینه می‌کنند را در بخش تسهیلات به شترداران بدهند مطمئن باشند ما ظرف کمتر از دو سال خودمان بهترین صادرات شتر دنیا را خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس‌نیوز، کشورهای ایتالیا، انگلستان و آلمان وارد کننده شتر به کشور ما هستند در صورتی که اقلیمی سرد دارند و محل زندگی شتر نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  طبس‌نیوز, ، کشورهای ایتالیا، انگلستان و آلمان وارد کننده شتر به کشور ما هستند در صورتی که اقلیمی سرد دارند و محل زندگی شتر نیستند.,

گرچه گمرک جمهوری اسلامی ایران طی واکنشی اعلام کرده همه شترهای وارداتی در سال جاری تنها از محل تولیدات کشورهای پاکستان و افغانستان صورت گرفته و قید عنوان اسامی سایر کشورها به ویژه چند کشور اروپایی در آمار تجارت خارجی کشور مربوط به کشور محل انجام معامله است و کشور محل تولید کالا محسوب نمی‌شود.

, محل انجام معامله,

اما آنچه مشخص است واردات شتر است و نکته مهمتر اینکه ایران یکی از بهترین اقلیم های پرورش شتر در جهان است و خود می‌تواند برترین صادرکننده شتر و انواع محصولات مرتبط با آن از جمله گوشت، شیر، لبنیات و پشم باشد.

,

در این رابطه یکی از اعضای سیاست‌گذاری شورای شتر در کشور و مدیر عامل اولین مجتمع شتر شیری ایران در طبس به خبرنگار طبس‌نیوز گفت: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شتر در کشور و در دنیا بوده است، در سال ۱۳۲۰ پشم شتر صادر می‌کردیم.

,

رسول عراقی افزود: ایران قطب بزرگ شتر داری در دنیا بوده و اکنون متاسفانه شنیده می‌شود که با نام‌های کشورهای ایتالیا و غیره شتر وارد می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه اگر شتر وارداتی گوشتی باشد برای ما فاجعه است گفت: اصلاً در ایتالیا و آلمان شتر وجود ندارد و ما داریم به آنها شتر می‌دهیم و از طرفی به قطر و امارات شتر صادر می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: بهترین شترهای دنیا را در ایران داریم و متاسفانه دولت واردات شتر را انجام داده است و یک ارز خیلی کلان از کشور به نام شتر خارج شده و این ضرر بسیار بزرگی است که به جامعه شتر و صنعت شترداری کشور وارد می‌شود.

,

مدیر عامل نخستین مجتمع شتر شیری ایران بیان کرد: اگر همین مبلغ دلاری که برای واردات شتر هزینه می‌کنند را در بخش تسهیلات به شترداران بدهند مطمئن باشند ما ظرف کمتر از دو سال خودمان بهترین صادرات شتر دنیا را خواهیم داشت.

, ظرف کمتر از دو سال خودمان بهترین صادرات شتر دنیا را خواهیم داشت.,

عراقی تاکید کرد: در حال حاضر پولی در اختیار شترداران قرار نمی‌گیرد و این یک فاجعه است و از زمان دولت جدید هیچ تسهیلاتی برای بخش شترداری اعلام و ابلاغ نشده است.

,

وی خشکسالی های پی در پی و تصادفات جاده ای شترها و عدم حمایت قاطع از بخشهای شترداری کشور را از دیگر مهمترین مشکلات شترداران عنوان کرد.

,

عضو شورای سیاست‌گذاری شتر بیان کرد: متاسفانه برنامه مدونی برای تولید شتر در کشور نداریم و مهمترین موضوعی که شتردار در حال حاضر نیاز دارد حمایت مالی است.

,

عراقی تصریح کرد: ما نمی‌گوییم کسی چیز مجانی به ما بدهد بلکه تسهیلات بدهند و اگر تسهیلاتی به نام شترداری در اختیار گذاشته شود مطمئن باشند که اکثر مشکلات حل خواهد شد.

,

وی ادامه داد: با ارائه تسهیلات، ما ۱۰۰ درصد می‌توانیم تولید کننده اعظم دنیا باشیم، امارات یک دهم کشور ما است اما صادرات شیر و لبنیات به اروپا دارد یا جوان عربستانی سال گذشته چند میلیون دلار صادرات شیر شتر به اروپا داشته است.

,

عراقی گفت: اگر به خوبی به این ماجرا نگاه کنیم می‌بینیم که این ها بهترین شترهای دونده ما را با نام شترهای گوشتی به امارات بردند و در آنجا جایزه های میلیون دلاری می گیرند و میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند و متاسفانه ما هیچ اقدامی در این چند وقت نکردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه