اخبار داغ

6 کشوری که فرودگاهی در آنها وجود ندارد

6 کشوری که فرودگاهی در آنها وجود ندارد
6 کشور در دنیا وجود دارد که فرودگاه ندارند و برای سفر به آن‌ها باید راه‌‎هایی غیر از راه هوایی را انتخاب کرد یا به فرودگاه‌های نزدیک به این کشورها پرواز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی به کشوری دیگر سفر می‏‌کنید، اولین کاری که احتمالا انجام داده‎اید تهیه بلیت هواپیما بوده است. اما جالب است بدانید برای سفر به برخی کشورها نمی‎توانید از مسیر هوایی سفر کنید. در واقع در دنیا کشورهایی وجود دارند که فرودگاه ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

واتیکان کشوری است که فرودگاه ندارد. البته دسترسی به این کشور از پایتخت ایتالیا به راحتی ممکن است.

,

یکی دیگر از کشورهایی که فرودگاه ندارد سن‎مارینو است. اطراف این کشور را هم سرزمین‌های متعلق به ایتالیا فرا گرفته است.  این کشور که پنجمین کشور کوچک دنیاست کمتر از ۳۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۹ مایل با فرودگاه بین‎المللی فدریکو فلینی در ریمینی ایتالیا فاصله دارد.

,

یکی دیگر از کشورهایی که فرودگاه ندارد موناکو است. دومین کشور کوچک با ۳۸۵۰۰ نفر جمعیت دنیا بعد از واتیکان هم بدون فرودگاه است و برای سفر به آن باید از فرودگاه بین ‏المللی نیس کوت دازور فرانسه استفاده کرد، فرودگاهی که با ماشین ۲۵ دقیقه تا موناکو فاصله دارد.

,

جالب است بدانید سومین و چهارمین کشور کوچک دنیا، نائورو  توالوو دارای فرودگاه هستند. اما پنجمین و ششمین کشور کوچک دنیا بدون فرودگاهند. یکی از این کشورها لیختنشتاین است که برای سفر به آن باید از فرودگاه بین‌المللی سنت گالن آلتنراین سوییس استفاده کرد که ۲۴ مایل با این کشور فاصله دارد.

,

کشور دیگری هم که امکان سفر به آن با هواپیما وجود ندارد آندورا است. برای سفر به این کشور باید از اسپانیا یا فرانسه استفاده کرد. این کشور که برای رفتن از یک طرف به طرف دیگر آن باید ۲۵ مایل رانندگی کنید، در ارتفاعات و کوه‎های پیرنه قرار دارد که ساخت فرودگاه را در آن دشوار کرده است. نزدیک‏ترین فرودگاه به این کشور فرودگاه کاستا براوا خیرونا اسپانیا است.

,

ششمین کشور که فاقد فرودگاه است هم فلسطین اشغالی است. نزدیک‏ترین فرودگاه به این کشور فرودگاه بن گوریون واقع در رژیم صهیونیستی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه