اخبار داغ

فتاح:

بزرگترین آفت انقلاب دنیازدگی مدیران است /انتقاد رئیس کمیته امداد از طولانی شدن پروژه ها

بزرگترین آفت انقلاب دنیازدگی مدیران است /انتقاد رئیس کمیته امداد از طولانی شدن پروژه ها
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:‌ با استقامت و ماندن در عرصه جهاد پیروزی قطعی است اما با راحت‌طلبی و دنیازدگی نمی‌توان انقلابی‌گری و روحیه جهادی را حفظ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید پرویز فتاح امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره مدیریت و فرهنگ جهادی در مشهد گفت: در دو جای قرآن آمده است مردی از شهر دور آمد که سعی فراوان می‌کرد و با سعی خود پیامبری را نجات داد. یعنی واژه سعی و تلاش و استقامت در فرهنگ جهادی بسیار مؤثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

وی گفت: متأسفانه عده‌ای از انقلابیون یک سال قبل از پیروزی انقلاب خسته شدند و به رژیم گذشته روی آوردند اما انقلاب بعد از یک سال پیروز شد. همچنین در جریان دفاع مقدس عده‌ای از سال‌های چهارم و پنجم جنگ اعلام کردند که استقامت‌شان تمام شده اما در نهایت آنهایی که استقامت کردند دیدند که چه بلایی سر صدام آمد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین در نبرد با تکفیری‌ها استقامت را شرط پیروزی دانست و گفت: با توجه به اینکه آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت، کافی است در این زمینه استقامت داشته باشیم و مانند سایر پیش‌بینی رهبری این امر هم محقق خواهد شد.

فتاح یکی از ویژگی‌های مدیران جهادی را شرح صدر و داشتن حوصله دانست و بیان داشت: بعضی‌ها عجول هستند و با کمترین مشکلات داد و فریاد می‌زنند و از کوره در می‌روند اما با استقامت و دوام آوردن پیروزی قطعی است.

وی افزود: جهادگری با راحت‌طلبی نمی‌شود و انقلابی‌گری با دنیازدگی جور در نمی‌آید و بزرگترین آفت انقلاب دنیازدگی مدیران است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به مدیریت جهادی گفت: انقلابی بودن توأم با عقلانیت است.

فتاح ادامه داد: در کار خیر به فرمایش قرآن باید عجله کنیم و در کارها سرعت داشته باشیم اما برخی از ما کارها وپروژه‌ها را در زمان خود انجام نمی‌دهیم و یکی از آفت‌ها طولانی شدن پروژه‌ها است که این امر با روحیه جهادی تعارض دارد.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب تصریح کرد: ما همواره از گذرگاه‌ها و شبیه‌خون‌ها باید با امیدوار بودن و پشت‌سر علمدار حرکت کردن عبور کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین با اشاره به دیدار ابتدای سال جاری خود با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: این سید بزرگوار که افتخار جهان اسلام است به من گفت وقتی سخنرانی می‌کنم خیابان‌های تل‌آویو خلوت می‌شود زیرا می‌گویند کار این سید درست است و او اهل صدق است و دروغ نمی‌گوید. یعنی دشمن خونی نصرالله به صداقت او اعتراف می‌کند.

فتاح با بیان روایتی که نجات در صدق و راستگویی است، ادامه داد:‌ اگر هم عده‌ای با دولت مخالف هستند اما حق نداریم در مورد دولت دروغ بگوییم و اگر کار خوبی انجام شده نباید سیاست‌زدگی و دروغ‌گویی انجام شود بلکه باید بگوییم این کار درست است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین با اشاره به اینکه آرم کمیته امداد با آیه‌ای از قرآن مزین شده است، افزود: در این آیه امیر مؤمنان غذای ساده خود را به مسکین و یتیم و اسیر داده است. اما چطور این کار ساده ارتفاع گرفته و ملکوتی شده است. به خاطر اینکه با وجود روزه بودن امیرالمؤمنین و فرزندانش اما به خاطر خدا غذای خود را به نیازمندان بخشیدند.

فتاح استقامت را یکی دیگر از ویژگی‌های انقلابی‌گری و روحیه جهادی دانست و گفت: در قرآن حضرت موسی به استقامت در مقابل فرعون دعوت شده ایم و باید جهادگران هم در کار جهادی خود استقامت داشته باشند.

وی با اشاره به خاطر‌ه ای از دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند جهادگران اگر قله‌ای را فتح کرده‌اند باید در همان قله بمانند و نه اینکه به پایین حرکت کرده و بگویند یک زمانی در قله‌ بوده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در گزارش کاری که خدمت رهبری ارائه کردم از من سؤال کردند آیا هنوز به خانه مددجویان سر می‌زنید و تأکید کردند سر زدن به مددجویان حتماً ادامه داشته باشد.

فتاح در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان زلزله کرمانشاه در روستای کوئیک به چادر کسی سر زده بود که سه فرزند خود را در زلزله از دست داده بود و زن و پسر و عروس و نوه‌اش در بیمارستان بستری بودند و خانه‌ او ۱۰۰درصد تخریب شده بود.

وی افزود: آن فرد از هموطنان اهل تسنن بود که من هم روز قبل به او سر زده بودم اما هیچ تقاضایی نداشت و فقط می‌گفت وام‌هایی که دولت گفته پرداخت می‌کند توان پرداختن اقساط آن را نداریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه