اخبار داغ

محمدحسن آصفری:

درآمد دولت از طرح هدفمندی در حال افزایش است/ دولت بر چه اساس میخواهد یارانه مردم را قطع کند؟

درآمد دولت از طرح هدفمندی در حال افزایش است/ دولت بر چه اساس میخواهد یارانه مردم را قطع کند؟
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بجای قطع یارانه‌ها، جلو سفرهای بی فایده مسئولین به کشورهای خارجی را بگیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار انقلاب نیوز، ضمن انتقاد از تصمیم دولت برای کاهش بودجه هدفمندی یارانه ها عنوان کرد: دولت موظف است 50% درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی را در اختیار مردم قرار دهد، و این مربوط به همه اقشار است مگر اینکه قیمت حامل ها برای یک قشر خاص افزایش نیافته باشد.

وی افزود: دولت همچنین میبایست 30% از درآمدهای حاصله را در اختیار صنعت و 20% را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد، اما قوه مجریه در سالهای گذشته این مبالغ را در اختیار بخش های مذکور قرار نداده و همین باعث شده نتواند به تعهدات خود در زمینه اشتغالزایی و حمایت از تولیدکننده عمل نماید.

ایشان با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: طبق قانون دولت باید متناسب با افزایش قیمت حامل های انرژی، یارانه مردم را افزایش دهد اما متاسفانه ما شاهد آنیم که قیمت حامل های انرژی دائما افزایش مییابد ولی یارانه مردم نه تنها افزایش پیدا نمیکند بلکه عده‌ی زیادی از گرفتن یارانه منع میشوند.

آصفری خاطرنشان کرد: یارانه نقدی حق قانونی مردم است، و وقتی دولت تعرفه آب، برق، گاز و سوخت را بالا میبرد طبیعتا باید یارانه مردم هم به صورت پلکانی افزایش یابد.

وی ضمن اشاره به برخی از مشکلات معیشتی مردم در سالهای اخیر عنوان کرد: مجلس نباید اجازه دهد تا دولت یارانه مردم را قطع کند؛ باید مشخص شود درآمدهایی که از محل افزایش قیمت حامل های انرژی عاید دولت میشود در کجا هزینه شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ادعا کند درآمدهای حاصل از قطع یارانه مردم را صرف ایجاد اشتغال کرده است، این ادعا به هیچ وجه پذیرفته نیست چراکه آمارها از بدتر شدن وضعیت اشتغال در سالهای اخیر خبر میدهد و از این  گذشته برای پرداخت یارانه نقدی ردیف جداگانه ای در قانون تعریف شده است.

وی ضمن انتقاد به برخی از سیاستهای غلط دولت اظهار داشت: دولت اگر مشکل نقدینگی دارد چرا به راحتی از کنار موضوع حقوق های نجومی عبور کرد؟ گزارش مفتضحانه دیوان محاسبات نشان داد که هیچ اراده جدی در بین دولتمردان ما برای برخورد با حقوقهای نجومی وجود نداشت

آصفری عنوان کرد: مطمئن باشید افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی گرانی افسارگسیخته ای را در جامعه بدنبال خواهد داشت، وقتی دولت نتوانسته تعهدات اولیه خود در زمینه طرح هدفمندی یارانه ها را اجرایی کند، برچه اساس میخواهد قیمت ها را افزایش دهد؟

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 12% سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت و میعانات گازی اشاره نمود و بیان کرد: دولت باید ابتدا مشخص کند مبلغی که سال گذشته در اختیار صندوق توسعه قرار گرفته در چه زمینه هایی هزینه شده که میخواهند در بودجه 97 این مبلغ را به یکباره افزایش دهد

ایشان با انتقاد از برخی ریخت پاش های دولتی اظهار داشت: گاها در کشور همایش هایی برگزار میشود که 4 میلیارد تومان هزینه بر درست بیت المال میگذارد، وزارتخانه ها مبالغ زیادی را صرف سفرهای مسئولین دولتی به کشورهای خارجی میکنند که هیچ سودی برای کشور ندارد

عضو سابق کارگروه نظارت بر سفرهای خارجی ادامه داد: ماهانه صدها نفر از مسئولین دولتی به اسم "ماموریت کاری" به کشورهای خارجی سفر میکنند که هزینه بلیط هواپیما، هتل و حق ماموریت آنها به دلار پرداخته میشود

ایشان در پایان افزود: اگر دولت نسبت به شعارهای خود صادق است و میخواهد کمکی به مردم بکند بجای اینکه یارانه مردم را قطع کند جلو سفرهای بی فایده مسئولین به کشورهای خارجی را بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه