اخبار داغ

واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردات عجیب و غریب به کشور:

واردات دوغ و بوق ممنوع نیست/ می توان با تعرفه بی نهایت جلوی واردات این کالاها را گرفت/اگر درب مرزها بسته نشود، به قاچاقچیان محترم کمک می شود!

واردات دوغ و بوق ممنوع نیست/ می توان با تعرفه بی نهایت جلوی واردات این کالاها را گرفت/اگر درب مرزها بسته نشود، به قاچاقچیان محترم کمک می شود!
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق ماده 22 واردات دوغ و بوق ممنوع نیست، گفت: با این وجود می توان با تعرفه بی نهایت جلوی واردات این ها را گرفت و شرط عملی آن هم جلوگیری از قاچاق این گونه کالاها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ هر روز که می گذرد بر آمار کالاهای واراداتی عجیب و غریبی که حتی به فکر کسی نمی رود افزوده می شود، از جمله واردات آب پنیر که می توانید گزارش آن را با عنوان "واردات بیش از2هزار تن "آب پنیر" به ارزش 6244882 دلار به کشور!/خنده هایی که بر لب تولید کنندگان داخلی خشک می شود+جدول"  به طور کامل بخوانید و یا گزارش دیگری مبنی بر ورود کره از کشورهایی که باورکردنی نیست "واردات 24 هزار تن کره به کشور به ارزش بیش از 118 میلیون دلار، تنها در7ماه! /وارداتی که بر طبل ورشکستی تولیدکنندگان و معضل بیکاری می کوبند+جدول"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور, واردات بیش از2هزار تن "آب پنیر" به ارزش 6244882 دلار به کشور!/خنده هایی که بر لب تولید کنندگان داخلی خشک می شود+جدول, واردات 24 هزار تن کره به کشور به ارزش بیش از 118 میلیون دلار، تنها در7ماه! /وارداتی که بر طبل ورشکستی تولیدکنندگان و معضل بیکاری می کوبند+جدول,

بماند که در گزارش های دیگری هم از واردات 33 تن بوق و گاهی هم سنگ پا و شتر خبر به میان آمده است.

,

بر همین اساس درباره چند و چون این گونه واردات که بخشی از با وجود آن که کالای مشابه داخلی آن در کشور تولید می شود، اما در حال وارد شدن است و زمینه ساز تعطیلی کارخانه ها و شرکت ها می شود و یا کالاهایی که ضرورتی ندارد با وزیر صنعت، معدن و تجارت به گفت و و نشستیم.

,

نظام تعرفه ها، راه کنترل وارادات بی رویه است

, نظام تعرفه ها، راه کنترل وارادات بی رویه است,

«محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: نظام تعرفه ها، راه کنترل وارادات بی رویه است، در حال حاضر تا وقتی ماده 22 رفع موانع تولید هست که در واقع ممنوعیت ورود انواع کالاها را به دولت اجازه نداده، راه حل ما ایجاد محدودیت های تعرفه ای است.

,

وی اظهار کرد: در همین سال اخیر ما درباره حدود 800 قلم از کالاهای مختلف محدودیت ها و ممنوعیت های تعرفه ای به هیئت وزیران تقدیم کردیم که بیشتر از تولید داخلی حمایت کنیم.

,

به دنبال حمایت های واقعی تری از تولیدات داخلی هستیم

, به دنبال حمایت های واقعی تری از تولیدات داخلی هستیم,

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اما واردات کالا از سایر مرزها اعم از اینکه قاچاق باشد و به صورت غیر رسمی یا اینکه از طریق قانونی، بازارچه های و تعاونی های مرزی تلاش شده تا ساماندهی شوند، که مصوبه ای هیئت وزیران داشته باشد تا محدودیت هایی در آن به وجود بیاید که در این زمینه هم قدم های مؤثری تری برداشتیم تا بشود از تولید حمایت های واقعی تری داشته باشیم.

,

واردات دوغ  و بوق ممنوع نیست

, واردات دوغ  و بوق ممنوع نیست,

شریعتمداری تصریح کرد: درباره واردات از طریق روال تعرفه به جز کالاهای ممنوعه همچون مشروبات الکی و یا سایر مظاهر غیر طبیعی و ورود آن ها به داخل که آن ها را قانون در مجموع محدود کرده همان بحث ماده 22، بقیه کالاها اعم از آب دوغ باشند یا چیزاهای دیگری که گفته می شود، ورودشان ممنوع نیست.

,

می توان با تعرفه بینهادت جلوی واردات این گونه کالاها ـ دوغ و بوق ـ را گرفت/اگر درب مرزها بسته نشود، به قاچاقچیان محترم کمک می شود!

,

وی عنوان کرد: اما با تعرفه بینهایت می شود در عمل کاری انجام داد که این دست کالاها به کشور وارد نشوند، شرط عملی این است که باید جلوی قاچاق این گونه کالاها هم گرفته شود، وگرنه اگر برای ورود این دست کالاها ممنوعیت تعرفه ای گذاشته و جلوی ورود کالا به صورت قانونی گرفته شود، اما از آن طرف درب مرزها را نتوان بست، اینجا تنها به قاچاقیچان محترم کمک شده است!

,

رفع معظل بیکاری و حمایت از تولید ملی در گرو نگاه دقیق مسئولان به واردات است

, رفع معظل بیکاری و حمایت از تولید ملی در گرو نگاه دقیق مسئولان به واردات است,

به گزارش رودآور، گرچه جلوگیری از قاچاق کالا هم به نوعی مرتبط با دولت است و آنان پاسخگو، اما باید دید پشت پرده این واردات بی رویه و هرزچندگاهی عجیب و غریب چیست که همچنان با وجود نظام تعرفه ای که گفته می شود مصوبات آن تصویب شده، ادامه دارد.

,

امید آن که متولیان امر برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و حمایت از تولیدی ملی و در نهایت زمینه چینی برای رفع معظل بیکاری و اشتغال جوانان، نیم نگاهی به کنترل و نظارت بر واردات بی رویه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه