اخبار داغ

کام تلخ مردم از جاده ملی پاتاوه به دهدشت/پیچ های تند و بدون حفاظ از مردم کهگیلویه وبویراحمد جان می گیرد

کام تلخ مردم از جاده ملی پاتاوه به دهدشت/پیچ های تند و بدون حفاظ از مردم کهگیلویه وبویراحمد جان می گیرد
نبود حفاظ ایمنی بر روی پل ها و وجود پیچ های تند در جاده ملی پاتاوه به دهدشت، موجب بروز حوادث دلخراشی شده است که کام مردم منطقه را تلخ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛  جاده ملی پاتاوه – دهدشت در استان کهگیلویه وبویراحمد،  که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد و از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر, .,

 

,

طبق گفته مسوولین، با بهره برداری از این محوره ارتباطی، ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰روستای محروم در ۲شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

, .,

 

,

, ,

 

,

این پروژه ملی دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.

, .,

 

,

طی دوسال اخیر، بعد از افتتاح بخشی از جاده پاتاوه به دهدشت،  سوانح جاده ای بسیاری در حد فاصل روستای گردوَه شهرستان دنا بخصوص روی پل این روستا اتفاق افتاده است، که می توان گفت مهمترین علت این حوادث، وجود دو قوس متضاد بروی یک پیچ بوده که از لحاظ فنی غیرقانونی است، دیگر دلیل حادثه خیز بودن این پل،می توان به  نداشتن حفاظ ایمنی اطراف پل که از مقدمات ایمنی اولیه است اشاره کرد.

, .,

 

,

, ,

 

,

طبق اظهارات اهالی روستای گردوَه، خسارت های مالی و جانی فراوانی به خاطر عدم نصب حفاظ ایمنی روی این پل به بار آمده است، بطوریکه  سال گذشته پس از وقوع  تصادف وحشتناک روی همین پل، خودروی موردنظر به پایین سقوط کرده و پس اتش گرفتن موجب مرگ دلخراش راننده شده است.

,

 

,

, ,

جای بسی تفکر است که پروژه ای که مدت زمان کوتاهی نیست که  افتتاح شده اما  هر هفته و یا هر روز خبری بر روی رسانه های استان مبنی بر سقوط یا تصادف بر روی این پل و پیچ ها و قوس هایی که در  این جاده وجود دارد اتفاق می افتد.

,

 

,

, ,

اکنون باید پرسید آیا مسوولین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از وجود همچنین پل خطرناک که حوادث دلخراشی را به بار آورده بی اطلاع هستند یا اینکه خود را به بی اطلاعی می زنند؟

,

 

,

, ,

 

,

باوجود اینکه مدت زیادی از افتتاح این جاده ارتباطی که در جهت رفاه حال مردم ایجاد شده است نمی گذرد، ولی عدم رعایت نکات ایمنی بر روی پل روستای گردوَه شهرستان دنا که در این پروژه، باعث شده که سالیانه جوانان بیشماری را به کام مرگ بکشاند و خانواده های زیادی داغدارکند.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه