اخبار داغ

در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی مطرح شد؛

کسب رتبه پزشکی توسط دانش آموزان کپری در سراوان/ثبت جهانی کلپورگان یک شاهکار ملی است/ ریزش 50 درصدی دانشجو در حوزه آموزش عالی در کشور

کسب رتبه پزشکی توسط دانش آموزان کپری در سراوان/ثبت جهانی کلپورگان یک شاهکار ملی است/ ریزش 50 درصدی دانشجو در حوزه آموزش عالی در کشور
نماینده مردم مهرستان، سیب و سوران و سراوان در مجلس گفت: برخی از دانش آموزان در مدرسه های کپری که همیشه در حال لغزش است پزشکی قبول می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شستون؛ جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های مهرستان، سیب و سوران و سراوان در مجلس شورای اسلامی، احمد رضا طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان، محمد رضا ریگی سرپرست مجتمع آموزش عالی و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.

در این جلسه محمد باسط درازهی نماینده مردم مهرستان، سیب و سوران و سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت جهانی روستای کلپورگان یکی از شاهکارهای ملی محسوب می شود و بین چند هزار روستا در جهان در سال 2017 این افتخار نصیب ایران شده است، گفت: زمانی که ثبت جهانی در جهان رخ می دهد قطع به یقین مدیران آن ارگان تلاش های زیادی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شهرستان سراوان سهمیه پزشکی خاص گرفته است، افزود: برخی از دانش آموزان این شهرستان در مدرسه های کپری که همیشه در حال لغزش است، پزشکی قبول می شوند.

نماینده مردم مهرستان، سیب و سوران و سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت در مناطق مطلق نیست و به صورت نسبی ارزیابی می شود و عوامل برونی و درونی امنیت را تشکیل می دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان هزار و 150 کیلومتر با کشورهای نابسامان افغانستان و پاکستان هم مرز است، شهرستان سراوان رکوردار امن ترین شهر در این استان می باشد.

وی در ادامه یادآور شد: شورای آموزش و پرورش با عنوان تعیین سند راهبردی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است و در آینده اتفاق خواهد افتاد و این در حالی است که برای اولین بار در سال 96 در مهرستان کنکور برگزار شده است.

درازهی با بیان اینکه آموزش کشور به گونه ای است که ما بیش از 50 درصد ریزش دانشجو در حوزه آموزش عالی داریم و بیش از 60 درصد دانشگاه های متوسط کشور زیان دیده اند و رشته های خود را جمع آوری کرده اند، توضیح داد: با این شرایط هزار و 200 کد رشته در دانشگاه ها جمع آوری شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: کشور ایران نفت می فروشد و دانشگاه مدیریت می کند و اگر این رویکرد را ادامه دهد کار به جایی نخواهد برد و اگر دانشگاه ها مکانی برای خلق ثروت نباشند ظلم بزرگی به مردم و ماهیت دانشگاه ها می شود.

احمد رضا طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی مطرح کرد :در دنیای امروز داشتن مدرک دانشگاهی تضمینی برای پیدا کردن شغل مناسب نیست، بلکه پیش‌شرطی است که به شخص اعتماد به ‌نفس می‌دهد خود را در جامعه مطرح کند؛ اما آنچه مهم‌تر از مدرک می‌باشد، دانش و تخصص است.
 
وی ادامه داد: دانشجو می‌بایست به دنبال کسب دانش و تخصص باشد. دانشجو باید بتواند جامعه و دولت را به تخصص خود وابسته کند و محیط حضور دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، جامعه و بازار کار می‌باشد که با محیط دانشگاهی متفاوت است.
 
طاهری ضمن تبریک هفته پژوهش، از دانشجویان سرتاسر شهرستان دعوت کرد تا در کنفرانس‌ها، جلسات علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها مشارکت فعال داشته باشند و از فضای دانشگاه آزاد اسلامی سراوان که مجهزترین کتابخانه شهرستان و فضای مناسب علمی را دارا می باشد، استفاده کنند.
 
وی توضیح داد: ایده‌های مختلف باعث رشد فکری انسان می‌شود و رشد فکری موجب توسعه می‌گردد و این فرایند را می‌توان از دانشجو و دانشگاه شروع کرد و فلسفه وجودی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سراوان فراهم کردن بسترهای فیزیکی و عینی موردنیاز برای پرورش و شکوفایی خلاقیت پژوهشگران و نوآوران از طریق ایجاد فضاهای مطلوب می باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: تخفیفات دانشجویی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد نیز طبق جدیدترین بخشنامه‌ها و مقررات دانشگاه اعمال خواهد شد. در بعضی از رشته‌ها تا پنجاه درصد تخفیف اعمال شده که خبر مسرت بخشی برای دانشجویان می‌باشد.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه