اخبار داغ

در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد زابل مطرح شد؛

نقش ارزنده خانواده در تربیت شهدا/ یادمان شهدا محور فعالیت‌های فرهنگی تشکل های مختلف دانشجویی شود

نقش ارزنده خانواده در تربیت شهدا/ یادمان شهدا محور فعالیت‌های فرهنگی تشکل های مختلف دانشجویی شود
امام جمعه شهرستان زابل گفت: خانواده نقش ارزنده ای در تربیت و پرورش سلوک معنوی در شهدا داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در مراسم یادواره دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل که با حضور امیر غلام حسین دربندی به عنوان روایتگر رشادت ها و جان فشانی های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فرماندار ویژه شهرستان زابل و مسئولین و دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار شد، عنوان کرد: شهدا حتی بعد از شهادت خود نیز در فکر هدایت و ایجاد بصیرت در جامعه بودند.

وی افزود: طبق فرمایش امام علی(ع) خداوند شهدا را در قیامت با چنان جلال و نورانیتی وارد محشر می کند، که اگر انبیاء، سواره از مقابل آنان عبور کنند به احترام آنها پیاده می شوند.

حجت الاسلام کیخا ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا هستیم بنابراین باید قدردان آنان باشیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود و جوانان و نوجوانان به جای الگو گرفتن از غربیان از شهدا الگو گیرند.

حجت الاسلام کیخا تاکید کرد: با توجه به وجود یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی، محور فعالیت های فرهنگی تشکل های مختلف دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی باید در این مکان باشد.

یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیان داشت: فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس امام خمینی به عنوان ولی فقیه و مرجع بزرگ شیعیان جهان با اقتدار بر عهده داشت که تا آن زمان و بعد از جنگ های صدر اسلام بی سابقه بود.

امیر غلامحسین دربندی ابراز داشت: رزمندگان اسلام آن گونه اخلاق اسلامی را مدنظر داشتند تا یکی از اخلاقی ترین جنگ های تاریخ از سوی ایران رقم خورد.

وی با بیان اینکه امام خمینی در مورد رفتار با اسرا و نشان دادن رفعت اسلامی به آنها به رزمندگان اسلام تاکید داشتند، اضافه کرد: نیروهای رزمنده ایرانی امروز نیز با تکیه به نیروی ایمان و معنویت شجاع ترین نیروهای نظامی دنیا هستند که در این راستا گریه های تکاوران دریایی آمریکا بعد از اسارت را با صلابت شهید حججی در هنگام اسارت می توان مقایسه کرد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه