اخبار داغ

سیلبرتی‌ها هیس!

عوارض خروج از کشور دغدغه عامه مردم نیست

عوارض خروج از کشور دغدغه عامه مردم نیست
در حالی برخی از سیلبرتی‌ها بحث عوارض خروج از کشور را در بوق و کرنا کردند که گرانی بنزین، نان و مشکلات معیشتی مردم ممکن است در این هیاهو به چشم نیاید و همه تصمیمات دولت و مجلس تحت تاثیر این هیاهو قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بحث مسائل مربوط به بودجه این روزها نقل بسیاری از محافل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

هر کسی از نگاه و نظر خویش به مسائل مطرح شده در بودجه نگاه می‌کند.

اظهارات کارشناسی در فضای مجازی، اظهار نظرهای رسمی در سطح رسانه‌ای کشور، نقد بودجه در غالب مصاحبه، نقد برخی از بندهای بودجه توسط سیلبرتی‌ها و بحث گران شدن حامل‌های انرژی به ویژه بنزین در سطح کل جامعه و در نهایت هم حذف شدن یارانه 30 میلیون نفر از دغدغه‌های جدی جامعه در ارتباط با مباحث بودجه‌ای کشور است.

آنچه که این روزها بازتاب بیشتری دارد، بحث عوارض خروج از کشور به ویژه از جانب سیلبرتی‌ها است که توسط رسانه‌ها زرد بازتاب بیشتری داشت.

همان آنهایی که در ایام انتخابات کاخ آمال و آرزوهای خودشان را حمایت از روحانی می‌دیدند و احساس می‌کردند، امروز تندترین نقدها را نسبت به دولت دارند و به خاطر 400 تا 500 هزار تومان، دولت را فروختند.

اقدام سیلبرتی‌ها که تعدادشان در کشور هم زیاد نیست، نشان دادند که پشتوانه خوبی نمی‌توانند برای دولت‌ها باشند، بهترین پشتوانه برای این نظام و دولت مردمی هستند که حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانند و به پای نظام می‌مانند.

هجوم و فشار همه جانبه سیلبرتی‌ها به دولت در بحث عوارض خروج از کشور به این دلیل است که آنها در برخی از اظهارات دولت متوجه شدند که اگر این موضوع در سطح وسیع مورد انتقاد قرار گیرد ممکن است دولت نرمش نشان دهد، به همین دلیل آستین همت بالا زده و تلاش دارند، با برجسته کردن بحث عوارض خروج از کشور ذهن و افکار جامعه را از دیگر کاستی‌های جامعه منحرف کنند.

آنها طرح عبور از ملت را در ایام انتخابات کلید زدند و وقتی که اندکی منافع آنها در خطر افتاد، طرح عبور از روحانی را هم در برنامه کاری خویش قرار داده‌اند و به قول خودشان دست از حمایت دولت کشیدند و به قول امروزی‌های از گروه روحانی لفت دادند.

نکته تاسف‌بار در اعتراضات سیلبرتی‎ها این است که فقط و فقط بحث عوارض خروج از کشور پررنگ شده و کمتر اشاره‌ای به مباحث کلان اقتصادی کشور شده و اصلا به اقشار کم درآمد کشور توجه ندارند.

همان‌هایی که در ایام انتخابات مردم را رعیت می‌خواندند و از دولت جانب‌داری می‌کردند، امروز تلاش دارند که تخم لق بی‌اعتمادی به نظام در جامعه را به صورت جدی ترویج دهند.

مهم‌ترین دغدغه این روزها در جامعه مبحث بیکاری، معیشت جامعه، گران شدن سوخت، گران شدن نان، عدم توجه به اقشار کم درآمد جامعه، نبود زیرساخت‌های مناسب در اقصی نقاط کشور، گران شدن هزینه‌های دانشجویی و خوابگاهی و سایر مشکلات در سطح جامعه است.

مجری برنامه نود به جای پررنگ کردن بحث عوارض خروج از کشور به مباحث جدی تر مردم بپردازد، هر چند نگارنده معتقد است که این مباحث هم نباید در برنامه ورزشی بسیار پررنگ شود، چون کسی که اقدام به قراردادهای سنگین ورزشی مباردت می‌ورزد، حواسش به عوارض خروج از کشور هست، چه جای اینکه برخی از این ورزشی‌ها هزینه حضورشان در قلیان‌سراهای خارج از کشور از جیب مردم و بیت المال پرداخته شد و مردم هم در فضای مجازی فقط به آنها خندیدند.

جامعه نیاز به آرامش دارد، این آرامش تنها با رفع دغدغه اقتصادی مردم حاصل می‌شود، آنچه که امروز مردم انتظار دارند و مجلس باید به آن توجه کند، رفع تنگناهای اقتصادی است.

جامعه نیاز دارد که مسائل اقتصادی و دغدغه افراد فقیر جامعه پررنگ‌تر دیده شود، اگر سیلبرتی‌ها واقعا نسبت به مردم دغدغه دارند، بهتر است با مشورت از افراد خبره به دولت و مجلسی‌ها راهکاری بدهند که همه عامه مردم نفع ببرند، وگرنه آه مردم دامن آنها را می‌گیرد و مصداق این ضرب‌المثلی که «نفرین بر دهانی که بی‌موقع باز شود» می‌شوند.

اگر آنها نفوذی بین سیاسیون به واسطه چهره شدن خودشان دارند، درد مردم کف جامعه را ببینند و مشکلات اقتصادی مردم را برجسته و به دولت راهکار ارائه دهند.

صفحه مجازی هم جزو عالم است و عالم محضر خداست، در صفحه مجازی چیزی ننونسیم که بعدا دامن‌گیر ما باشد، اگر قرار است افراد و چهره‌های سرشناس در صفحات مجازی مطالبی را انتشار دهند که خلاف مصالح عامه مردم است، در حق این مردم لطف کردند و اگر قرار است مطلبی منتشر شود سنجیده و مطابق با رای و نظر عامه مردم باشد و دغدغه کلی مردم در آن مطرح شود.

برخی از رسانه‌های زرد به خاطر دریافت چند کلیک بیشتر صحبت‌ها و اظهار نظرهای سیلبرتی‌ها را پررنگ‌تر از سایر دغدغه مردم منعکس می‌کنند و همین موضوع باعث کمتر دیده شدن مشکلات اصلی جامعه می‌شود.

نکته آخر در بحث مسائل بودجه‌ای، رفع تنگناهای اقتصادی مردم باید بسیار پررنگ‌تر از دیگر مسائل حتی تصفیه حساب‌های شخصی دیده شود، اگر دولت مسیر را اشتباه می‌رود، باید نقد عالمانه انجام شود، در حال حاضر فصل تسویه حساب‌های سیاسی گذشته است، چالش‌ها باید مطرح شود و دولت هم در تدوین و تنظیم بودجه مردم را ببیند و نمایندگان مجلس به عنوان حامیان مردم در نقد و نظر بودجه همه مردم را ببینند و به افراد متوسط به پایین جامعه توجه بیشتری و تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه