اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/ سهم خواهی و عدم وحدت بزرگترین معضل چهارمحال وبختیاری

جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/ سهم خواهی و عدم وحدت بزرگترین معضل چهارمحال وبختیاری
ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری ضمن بیان این که امروز جهان اسلام از غریبی و غربت قدس شریف رنج می برد، گفتند: آب، اشتغال و راه های استان سه معضل و مساله اساسی در استان بوده که تنهابا وحدت می توانیم استان را آباد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: وحدت در استان ما یکی از ضرورت های اساسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

نکونام توجه به وحدت درونی استانی را یکی از الزامات در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مسائلی چون آب، اشتغال و رفع معضل بیکاری، راه های استان که مدام حادثه آفرین بوده، محرومیت زدایی همه اینها مثال هایی است که نیاز به وحدت همه جانبه داشته و باید هم و غم همه برای آبادانی استان قرار بگیرد.

وی سهم خواهی را یک معضل اساسی در انتصابات در پست های مختلف را یک ضعف بزرگ عنوان و گفت: خیلی ها قصد تحمیل داشته و هیچ منفعتی برای استان در نظر ندارند بایستی در برابر اینها ایستاد مشورت امری مطلوب بوده اماباید مراقب بود تا کسی چیزی را تحمیل نکند و مدیرانی لایق را منتصب کنیم.

امام جمعه شهرکرد نبود ثبات در مدیریت ها را یکی از ضعف های استان دانست و گفت: لزومی ندارد همه مدیران عوض شوند آنهایی که عملکرد خوب داشته و به نفع استان کار می کند؛ می توانند بمانند.
,
,
,
,
,
,
 
,
نکونام به شب یلدا و آغاز فصل زمستان اشاره و گفت: صله رحم هرچه تقویت شود خوب است اماباید مراقب ریخت و پاش در این مناسبت هابود؛ به شدت باید اقتصادی زندگی کنیم و از ریخت و پاش ها باید جلوگیری کنیم.

وی به یاد فقرا در این مناسبت ها را امری پسندیده عنوان کردو گفت: باید به فکر همدیگر بود این کمک به همدیگر برکت را به زندگی می آورد.

نکونام لهو و لعب در این مجالس را عامل غضب و قهر خدادانست و افزود:  مجالس هاباید مجالس نورباشد و با گفت وگوهای خوب و پر محتوامحیطی شاد بپاکنیم تا مورد غضب پروردگار قرار نگیریم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی و اسلام همیشه از خشونت بیزار بوده و همیشه تاوان این مسئله را داده است، جمهوری اسلامی شهید مفتح، شهید مطهری، شهید رجایی، شهدای هسته‌ای و سایر شهدای ترور را فدا کرده و همیشه از خشونت بیزار بوده و این بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی است.

نکونام با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌خواهد این موضوع را بفهمد که جمهوری اسلامی بیزار از خشونت و افراطی‌گری است، تشریح کرد: نظام سلطه امروز در اوج خشونت و ظلم قرار دارد؛ تروریست می‌پروراند و در فلسطین آشوب به پا می‌کند و شعارهای زیبا چون حقوق بشر و آزادی و ... سر می‌دهند.

وی ضمن نابخردانه دانستن سخنان ترامپ در خصوص مسایل فلسطین اشغالی گفت: امروز مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد مسیر را شناخته و با قدرت ایستاده و امیدوارند به آینده قدس شریف؛ امروز انتفاضه شکل گرفته است و مردم به خوبی در دفاع از قدس ایستاده و جایگاه این مکان را به عنوان یک مسئله مهم جهان اسلام شناخته‌اند؛ امروز همه می‌دانیم که مسئله مستکبران قدس نیست و آن‌ها گام به گام پیش خواهند آمد و نگرانی آنان از جهان اسلام است.

 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
خطیب نماز جمعه بروجن:
جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/گرانی سزاوار مردم نیست
,
خطیب نماز جمعه بروجن:
, خطیب نماز جمعه بروجن:, خطیب نماز جمعه بروجن:,
جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/گرانی سزاوار مردم نیست
, جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/گرانی سزاوار مردم نیست, جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد/گرانی سزاوار مردم نیست,
 
,
 
,
خطیب نماز جمعه بروجن ضمن بیان این که امروز جهان اسلام از غریبی و غربت قدس شریف رنج می برد، گفت: زمزمه گرانی برخی از اقلام اساسی که هر از چند گاهی از سوی دولتمرادن شنیده می شود در شان مردم انقلابی ایران نیست.
,
خطیب نماز جمعه بروجن ضمن بیان این که امروز جهان اسلام از غریبی و غربت قدس شریف رنج می برد، گفت: زمزمه گرانی برخی از اقلام اساسی که هر از چند گاهی از سوی دولتمرادن شنیده می شود در شان مردم انقلابی ایران نیست.
,
 
,
 
,
 
,

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه جدید شهر بروجن در نخستین خطبه های خود ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: امروز مسئله ای که جهان اسلام از آن رنج می برد غریبی و غربت قبله اول مسلمانان قدس شریف است.

وی با بیان این که امروز متاسفانه جامعه اسلامی و مسلمانان گرفتار رژیم منحوس و فاسد صهیونیست شده اند، گفت: رژیم فاسد اسرائیل قدس را به عنوان پایتخت خود اعلام کرده است.

جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد

هراتی مطلق اضافه کرد: امام راحل (ره) می فرمایند اگر تمام مسلمانان جهان جمع شوند هر کدام کاسه ای آب بریزند رژیم صهیونیستی را آب خواهد برد.

حجت الاسلام هراتی مطلق با مطرح کردن این سوال که مسلمانان دنیا کجا هستند؟ سردمداران کشورهای اسلام کجا نشسته اند؟ گفت: کسانی که باید یاری کننده مردم فلسطین باشند امروز تسلیحات بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن خالی می کنند.

خطیب نماز جمعه بروجن افزود: تسلیحاتی که باید بر سر رژیم صهیونیستی بریزد تا قدس آزاد شود متاسفانه توسط خائنین حرمین شریفین بر سر مردم مظلوم یمن می ریزد.

حجت الاسلام هراتی مطلق گفت: سردمداران و یاری کنندگان کفر بدانند امام امت (ره) فرمودند: اسرائیل غده سرطانی است؛ این غده سرطانی باید از بین برود؛ مقام معظم رهبری فرمودند تا ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی محو خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنان که جوانان ما در دفاع از حرم اهل بیت داعش را شکست دادند و شاخ استکبار را شکستند روزی فرا خواهد رسید رژیم منحوس صهیونیستی محو و نماز دشمن شکن جمعه در قدس شریف برگزار خواهد شد.

گرانی سزاوار مردم نیست

خطیب نماز جمعه بروجن ادامه داد: همه ما از برکت خون شهدا، مجاهدت ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به این مرحله رسیدیم و باید خدمتگذار مردم باشیم.

حجت الاسلام هراتی مطلق تاکید کرد: زمزمه گرانی برخی از اقلام اساسی که هر از چند گاهی از سوی دولتمرادن شنیده می شود در شان مردم انقلابی ایران نیست.

وی با اشاره به این که مردم ایران رنج جنگ تحمیلی را صبورانه تحمل کردند و دشمن را شکست دادند، گفت: امروز همان مردم در صحنه هستند؛ در زلزله کرمانشاه هر چه دارند تقدیم زلزله زدگان می کنند.

خطیب نماز جمعه بروجن گفت: دولتمردان و کسانی که در صدر حاکمیت و قدرت نشسته اند سزاوار نیست زمزمه های گرانی نان، بنزین و اقلام دیگر را بشنوند؛ در این شرایط باید به مردم کمک کنید.

حجت الاسلام هراتی مطلق با اشاره به برخی از آثار مخرب فضای مجازی، گفت: دشمن تا دندان مسلح شده و علیه دین و این مرز و بوم فعالیت می کند.

,
,
,
,
, جهان اسلام از غربت قدس رنج می برد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گرانی سزاوار مردم نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهر فارسان
هر جا که رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی حضور خواهد داشت
,
امام جمعه شهر فارسان
, امام جمعه شهر فارسان, امام جمعه شهر فارسان,
هر جا که رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی حضور خواهد داشت
, هر جا که رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی حضور خواهد داشت, هر جا که رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی حضور خواهد داشت,
 
,
 
,
 
,

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و شما را در این خطبه نیز به رعایت تقوا و پاسداشت این گوهر گرانبهای الهی دعوت می کنم،رعایت تقوا سبب از بین رفتن سرخوردگی و نگرانی های روحی و اجتماعی و سبب حل مشکلات اقتصادی می شود.

وی افزود:قرآن می فرماید: (وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَه مَخرَجاً * وَ یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب)این آیه از امید بخش ترین آیات قرآنی است، که پرده های یاس و ناامیدی را پاره می کنه و به اهل تقوا وعده نجات و حل مشکلات را می دهد.

بعد از مدت ها موضوع فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار می گیرد

وی تصریح کرد: ترامپ در ایام انتخابات یکی از وعده های خود را انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و یا اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و حالا بعد از یک سال به دنبال اجرای شعار انتخاباتی خود است که این اشتباه راهبردی ترامپ می‌تواند وقایع و روند مبارکی را برای مسلمین رقم بزند.چرا که بعد از مدت ها موضوع فلسطین و قدس شریف در رأس مسائل جهان اسلام قرار گرفت و یک وحدت و همگرایی در جهان اسلام حول مسئله فلسطین به وجود آمد.
 
تصمیم احمقانه ترامپ سبب نابودی آنها به حول و قوه الهی خواهد شد

وی اظهار داشت:این قضیه خیانت برخی کشورها را نشان داد که اینها پیدا و پنهان با اسرائیل ارتباط دارند و موجب آشکار شدن حمایت و طرفداری محض آمریکا از وزیر رژیم صهیونیستی شد و بار دیگر ثابت کرد هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی بی نتیجه است و این تصمیم احمقانه و اشتباه بزرگ ترامپ نه اینکه موجب تقویت رژیم صهیونیستی شود  بلکه سبب ضعف بیشتر آنها و نزدیک تر شدن به زوال و نابودی آنها بهبود به حول و قوه الهی خواهد شد

برای ایران اسلامی هرگز مکان و جغرافیا مفهومی ندارد

 امام جمعه شهر فارسان گفت:همانطور که سردار سلیمانی شجاعانه پیامی به گردان های شهید عزالدین قساموجهاداسلامی دادند که آماده پشتیبانی همه جانبه هستیم و این یعنی لبیکی به حدیث شریف نبوی که فرمود «مَن سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لَلمسلمین فَلَم یُجِبهُ فلَیسَ بمسلم » و این اعتقاد را می‌رساند که هر جا که مظلومی باشد و یا رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی و انقلابی به عنوان یک تکلیف و وظیفه انسانی و دینی حضور خواهد داشت.

 وی افزود: برای ایران اسلامی هرگز مکان و جغرافیا مفهومی ندارد چنان که برایش هیچ فرقی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی روباه پیر و پدر مکروحیلت شیطانی و فتنه های مرموز علیه امت اسلام یعنی انگلیس نمی باشدکه تمام این ها سر و ته یک کرباسند و به قول قدیمی های بصیر و آگاه سگ زرد برادر شغال است.
 
روباه پیر با سیاستی مرموز به دنبال آزاد گذاشتن دست آمریکا برای بدعهد است

وی بیا داشت: انگلیس در پوشش اتحادیه اروپا همواره تابع سیاست‌های آمریکا است و همیشه با هماهنگی و تقسیم منافع قدم جلو می گذارد که نمونه آن را در جریان برجام شاهد هستیم و برای کسی مخفی نیست که روباه پیر هم اکنون با سیاستی مرموز به دنبال آزاد گذاشتن دست آمریکا برای بدعهدی بیشتر است.
 
وی تصریح کرد: الان انگلیس خبیث در تقسیم کار با آمریکا در پی صدمه بیشتر به منافع ملت ایران است مطابق همه اسناد و قرائن موجود آمریکا در پی نقض کامل برجام است  و در چنین شرایطی روباه پیر هم اکنون با سیاستی مرموز به دنبال آزاد گذاشتن دست آمریکا برای بدعهدی بیشتر است در حالی که در عمل آنها هم  از آمریکا تبعیت می‌کنند و حاضر به اجرای تعهدات خود نیستند.

وی اظهار داشت: این حمایت های لفظی این هدف صورت می‌گیرد که ایران را با الفاظ و وعده های خود فریب دهند تا در برابر نقض کامل برجام از سوی آمریکا اقدامی جدی و درخور برای حفظ منافع ملت خود انجام ندهد.

مسئولان اجرایی کشور باید بدانند که انگلیسی ها تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند

حجت الاسلام ملک پور گفت:جمهوری اسلامی ایران باید در برابر این فریب بزرگ و اقدام استعمار پیر آگاهی و هوشیاری نشان دهد مسئولان اجرایی کشور باید بدانند که انگلیسی ها همانطور که تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند و حتی به سفارت ایران در انگلیس امکان داشتن یک حساب بانکی بی دردسر آن ندادند. ما این را می‌دانیم در ادامه هم به وعده های خود عمل نمی کنند و حمایت های لفظی آنها از برجام دروغی بیش نیست و نباید فریب خورد

وی گفت: انگلستان در برجام  و1+5 طرف مذاکره ایران بوده تعهداتی به ایران داده به تبعیت از آمریکا به تعهدات خود عمل نمی کند و الان وزیرخارجه انگلیس در شرایطی به ایران می‌آید که رسانه‌های غربی فشار فراوانی برای آزادی دو جاسوس دستگیر شده انگلیسی در ایران دارند جاسوسانی که وطن خویش را فروخته و با دریافت تابعیت انگلیس حاضر به جاسوسی برای استعمار پیر شده‌اند و دقت به این سفر یعنی دقت به نیات شوم و اهداف خاص انگلیس یعنی به همچین دشمنی نباید خوشبین بود و در ضمن اینکه به دشمن خوشبین نیستیم مسئولان کشور باید به دنبال فشار بر دشمن برای پایبندی به تعهداتش و تامین منافع اقتصادی و سیاسی کشور باشند.
 
یکی از خلأ های اساسی لایحه بودجه ۹۷ فراموشی و نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه فارسان در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ بیان داشت:برادران و خواهران همه ما می‌دانیم که دولت به لحاظ شرایطی که برایش پیش آمده کسری بودجه دارد بدهی های هنگفتی به شهرداری ها بیمه ها و تامین اجتماعی دارد چاره‌ای ندارد جز اینکه قیمت بنزین گازوئیل و عوارض را افزایش بدهد هیچ کس به طور جدی مخالف افزایش حساب شده برخی کالاها و خدمات دولتی نیست اما توصیه ما به دولت این است این فشار باید تقسیم شود  نه همه فشار به روی مردم باشد هزینه‌های جاری دولت رکورددار است .

وی تصریح کرد: حقوق های نجومی پاداش‌های میلیونی به اعضای هیئت مدیره،سمینارهای ده ها میلیارد تومانی بی ارزش و کم خاصیت سفرهای پرهزینه خارجی  اینها باید کم شود. افزایش هزینه‌های جاری و کاهش هزینه‌های عمرانی یعنی داشتن ریخت و پاش و ادامه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی یکی از خلأ های اساسی لایحه بودجه ۹۷ فراموشی و نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است. 

لایحه بودجه ۹7رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد
 
وی اظهار داشت: یارانه قرار بود به سمت نیازمندان و نیازهای واقعی تولید هدفمند شود اما الان ثروتمندانی داریم که یارانه می گیرند و فقیرانی داریم که از دریافت یارانه محروم اند خوب دولت می‌خواهد برای سال آتی یارانه‌ها را در سازمانهای حمایتی متمرکز کند در حالی که خیلی از نیازمندان یارانه که صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند متناسب باشان خود حاضر به تحت پوشش قرار گرفتن در ازمانهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و غیره نیستند و فشار زیادی با حذف یارانه تحمل می‌شوند و حذف ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از دریافتیارانه مشکلاتی را به وجود می آورد.لایحه بودجه ۹7رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: از نمایندگان محترم مجلس این انتظار است که کارشناسی شده بحث را پیش ببرند و تدبیری کنند که بتواند جوابگوی مردم محل انتخابیه خود باشند. ان شاءالله

, :,
,
,
,
, بعد از مدت ها موضوع فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار می گیرد, بعد از مدت ها موضوع فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار می گیرد,
,
,
,
, تصمیم احمقانه ترامپ سبب نابودی آنها به حول و قوه الهی خواهد شد, تصمیم احمقانه ترامپ سبب نابودی آنها به حول و قوه الهی خواهد شد,
,
,
,
, برای ایران اسلامی هرگز مکان و جغرافیا مفهومی ندارد,
,
,
,
,
,
, روباه پیر با سیاستی مرموز به دنبال آزاد گذاشتن دست آمریکا برای بدعهد است, روباه پیر با سیاستی مرموز به دنبال آزاد گذاشتن دست آمریکا برای بدعهد است,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان اجرایی کشور باید بدانند که انگلیسی ها تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند, مسئولان اجرایی کشور باید بدانند که انگلیسی ها تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند,
,
,
,
,
,
, یکی از خلأ های اساسی لایحه بودجه ۹۷ فراموشی و نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است, یکی از خلأ های اساسی لایحه بودجه ۹۷ فراموشی و نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است,
,
,
,
,
,
, لایحه بودجه ۹7رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد, لایحه بودجه ۹7رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهر اردل :
دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند
,
امام جمعه شهر اردل :
, امام جمعه شهر اردل :, امام جمعه شهر اردل :,
دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند
, دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند, دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند,
 
,
 
,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی با اشاره به یکی از فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: "فسابقوا الی منازلکم التی امرتم ان تعمروها والتی رغبتم فیهاوذعیتم الیها" خداشمارارحمت کندبه سوی منازلی که ماموریدآنهاراآبادکنیدوبه آنهادعوت شده ایدبشتابید اظهار کرد:در این روایت حضرت علی(ع) این دنیا را منزل انسان معرفی نمی کند و دنیای آخرت را منزل حقیقی و ابدی انسان می داند .

حجت الاسلام بهرامی افزود: عبرتی که می توان ار این روایت گرفت سرمایه گذاری انسان برای قیامت است یعنی اینکه انسان در این دنیا هرچه انجام می دهد برای رضای خدا باشد و این ممکن نیست جز اینکه انسان باتقوا باشد.

دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در ۲۷ آذر و نامگذاری آن به عنوان روز تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه گفت:با توجه به این که وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز توسعه اسلامی است دشمنان به دنبال برهم زدن وحدت این دو قطب علمی است لذا هر دونهاد در خدمت به ملت ،کشور،درحفظ برادری ،درتلاش برای مصالح ملت ونظام باید کنارهم باشند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به روز حمل و نقل گفت: از رانندگانی که بار و انسان را جابجا می‌کنند باید تشکر کرد و این عزیزان در جمهوری اسلامی بیمه شدند، باید قدر این عزیزان را بدانیم و ان‌شالله هیچگاه شاهد تصادفات و تخلفات رانندگی نباشیم.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ که این روزها تقدیم مجلس شد گفت:این بودجه درشرایطی تقدیم مجلس شد که کشور دچاربیکاری ومشکلات مختلف معیشتی واقتصادی می باشد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حذف یارانه ها بیش از۲۰میلیون نفر ،بالارفتن قیمت حامل های انرژی و گران شدن بنزین گفت:دولت برای این تصمیمات نیاز است بازنگری کند چرا که با این شرایط زندگی برای مردم دشوار تر می شود و باعث نارضایتی مردم می شود.

امام جمعه شهر اردل گفت: دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است لذا دولتمردان موظفند برای رفع مشکلات معیشتی مردم و اشتغال تلاش کنند ونگذارند دشمنان با این ترفندهای شومشان به اهدافشان برسند.

خطیب جمعه اردل با اشاره به کاهش بودجه های فرهنگی کشور گفت: امروز دشمن بیشترین اعتبارات خود را برای مقابله با فرهنگ اسلامی هزینه می کند اما دولتمردان ما بودجه فرهنگی را کاهش می دهند که این تصمیمات به ضرر انقلاب تمام می شود.

,
,
,
,
, دشمن به دنبال نارضایتی عمومی ملت از انقلاب است/ افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی را برای مردم دشوار تر می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه:
شکست های پی در پی باعث ضعف و ناتوانی جبهه استکبار و سرافرازی جریان مقاومت شده است
,
امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه:
, امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه:, امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه:,
شکست های پی در پی باعث ضعف و ناتوانی جبهه استکبار و سرافرازی جریان مقاومت شده است
, شکست های پی در پی باعث ضعف و ناتوانی جبهه استکبار و سرافرازی جریان مقاومت شده است, شکست های پی در پی باعث ضعف و ناتوانی جبهه استکبار و سرافرازی جریان مقاومت شده است,
 
,
 
,
 
,
 
,

حجت الاسلام سعید حسین پور امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه 24 آذر شهر چلگرد گفت: صله رحم از آن دسته واجباتی است که در آن مصالح زیادی نهفته است و به گونه‌ای است که هر کسی خود باید به آن بپردازد و این گونه نیست که با انجام دادن آن توسط یک نفر، از دیگران از بین رود.

 وی افزود: دید و بازدید باعث تحکیم پیوند خویشاوندی می‌شود و بسیاری از مشکلات خود به خود، به واسطه همین صله رحم حل می‌شود البته اگر در مجلس دید و بازدید یاد خدا باشد ثواب خود را دارد.

خطیب نماز جمعه کوهرنگ بیان داشت: باید از سنگر نماز جمعه برای بیان مطالبات و مسائل مردم استفاده شود چرا که سنگر نماز جمعه همواره سنگری برای تعالی اسلام و شکست دشمنان بوده که انتظار می‌رود برای نیل به این دف مهم اعضای ستاد نماز خلخال اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: در راستای برگزاری هر چه پرشورتر نماز عبادی سیاسی جمعه برای تعمیق ارزش‌های دینی، اعتقادی و سیاسی اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان تلاش همه‌جانبه‌ای باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه بدنبال اقدام و تصمیم خصمانه دولت امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی، موضع گیری ها و واکنش های خوبی در سطح جهان و همچنین کشورهای مسلمان صورت گرفت، بیان داشت: این واکنش ها در سازمان ملل و توسط همپیمانان امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که باعث شد دوباره مساله فلسطین در صدر اخبار جهان قرار بگیرد و تحرکات و اقدامات خوبی در جهت مقابله با توطئه های استکبار و صهیونیست در منطقه انجام شود که یکی از آنها بوجود آمدن انتفاضه جدید بود.

خطیب نماز جمعه کوهرنگ افزود: یقینا ا اقدام امریکایی ها هماهنگی و موافقت کشورهای مرتجع عرب و خائن مثل اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی انجام شد که نشانه سردرگمی و شکست های پی در پی در منطقه است و باعث ضعف و ناتوانی بیشتر جبهه استکبار و صهیونیسم و سرافرازی بیشتر جریان مقاومت شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه موقت شهرستان بن مطرح کرد:
اشتباهات آمریکایی ها زیاد وپرضرر برای خودشان است
,
امام جمعه موقت شهرستان بن مطرح کرد:
, امام جمعه موقت شهرستان بن مطرح کرد:, امام جمعه موقت شهرستان بن مطرح کرد:,
اشتباهات آمریکایی ها زیاد وپرضرر برای خودشان است
, اشتباهات آمریکایی ها زیاد وپرضرر برای خودشان است, اشتباهات آمریکایی ها زیاد وپرضرر برای خودشان است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه رازی پور امام جمعه موقت شهرستان بن در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوایی الهی گفت:در بعضی از آیات ،روایات و احادیث خصوصیات برای انسان مومن نقل شده‌است که انسان به واسطه این خصوصیات می‌تواند وارد بهشت شود.

,


وی افزود: انسان باید وجود خود را ببینید و ببینید که آیا این خصوصیات را دارد یا خیر اگر دارد که همیشه شکر گذار خداوند باشد و اگر وجود ندارد از خداوند بخواهد که این خصوصیات را به او بدهد.

خطیب نماز جمعه افزود: در حدیث نوارنی کم کردن آرزو ها، مرگ را در جلو چشمان خود دیدن و همیشه آماده رفتن بودن، حیا از خداوند در هر لحظه و در هر صورت،شکم و توجه خاص به لقمه ای که پیدا میکنید و میخورد،سر و آنچه در سر هست را از مصادیق و خصوصیات مومنانی است که میخواهند به بهشت وارد شوند.

وی ضمن گرامی گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم گفت :حضرت فاطمه معصومه با ورود خود باعث خیر و برکت به این شهر و کشور شداند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم مومن و ولایت مدار شهرستان بن جهت حضور در اجلاسیه نماز شهرستان بن گفت: خداوند همه اعمال ما را با نماز می سنجد و هدف از اقامه نماز این است که ما به سعادت برسیم و به دنبال جایگاه حقیقی خود باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه ضمن اشاره به روز پژوهش گفت:در احادیث مختلفی از نبی مکرم اسلام آماده است که اگر علم میخواهی خودت را وقف آن کن و تا علم نیز در وقف تو باشد.

وی بیان داشت پژوهش در نظام های آموزشی دنیا از جایگاه خوب و مهمی برخوردار است و مایه بقای آنهاست ما باید فرزندان خود را تشویق به تحقیق و پژوهش کنیم چون خیر در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف گفت:  آمریکا تا کنون به هر جا و هر چیزی دست درازی کرده است در آن شکست خورد است و مهم اینکه آن نقطه و آن مکان قوی تر شده است.

وی بیان داشت:این اشتباه آقای ترامپ چندین نکته مبارک داشته از جمله اینکه قرارگرفتن مسئله فلسطین و قدس در راس امور دنیا و جهان اسلام دوم اینکه ایجاد وحدت و همگرایی در جهان اسلام  سوم اینکه خیانت بار محسوب شدن رابطه با اسرائیل و رابطه های سران کشور های عربی با رژم صهیونیستی و عدم اثبات بی توجه بودن هر گونه مذاکرات با رژیم صهیونیستی میباشد.

حجت‌الاسلام رازی پور ضمن اشاره به برگزاری جلسه شواری عالی فضای مجازی در هفته آینده افزود :مقام معظم رهبری سالهاست که دغدغه های خود را از آسیب های فضای مجازی را مطرح کرده اند و فرمودند که مسائل فرهنگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تشکیل حوزه علمیه در شهرستان بن و فعالیت خوب این حوزه گفت:اکنون نزدیک یک سال است که این حوزه تشکیل شد و حال این وظیفه ماست که دست به دست هم دهیم و با کمک هم دیگر به این حوزه رونق بیشتری بدهیم.

حجت‌الاسلام رازی پور افزود:در این شهرستان مساجد خوب و بزرگی وجود دارد ولی در بعضی از این مساجد اصلاً نماز جماعت برگزار نمی‌شود و باید تلاش کرد تا این مشکل مساجد هم حل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه لردگان/
روزهایی سخت در انتظار مردم با لایحه بودجه 97/ بودجه اقتصادمقاومتی در این لایحه کمر نگ شده است
,
امام جمعه لردگان/
, امام جمعه لردگان/, امام جمعه لردگان/,
روزهایی سخت در انتظار مردم با لایحه بودجه 97/ بودجه اقتصادمقاومتی در این لایحه کمر نگ شده است
, روزهایی سخت در انتظار مردم با لایحه بودجه 97/ بودجه اقتصادمقاومتی در این لایحه کمر نگ شده است, روزهایی سخت در انتظار مردم با لایحه بودجه 97/ بودجه اقتصادمقاومتی در این لایحه کمر نگ شده است,
 
,
حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوا الهی گفت: پیامبراسلام(ص) فرمودند: تقوای کامل آن است، آنچه را نمیدانی یاد بگیری و به آنچه میدانی عمل کنی.
,


وی اشاره داشت: مشکل جامعه ما ندانستن نیست، عیب جامعه ما عمل نکردن به دانستن هاست، می دانیم که خمس ندادن اشکال در مال است، می دانیم رشوه گرفتن حرام است، می دانیم با انتخاب اسم بد روی فرزندانمان در عاقبت بخیری فرزندان تأثیر دارد اما بازهم  عمل نمی کنیم.

وی گفت: تقوا را پیشه کنید چرا که مایه زینت اهل بیت (ع) است .
 
حجت الاسلام تاج زاد در خطبه دوم با اشاره به سخنان خبیث رییس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم منقوص صهیونیسم گفت: این سخنان سخیف ترامپ باعث شد که بین جهان اسلام یک وحدت و انسجامی به وجود آید و با این سخن ها ملت ها حول محور فلسطین یک وحدت پیدا کردند علیه آمریکا و علیه رژیم صهیونیسم .

وی گفت: این تصمیم ترامپ یک اقدام انفعالی ناشی از عجز و ناتوانی  رییس جمهور آمریکا بود.
 
تاج زاد با اشاره به پیام سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان فرمودند: که جمهوری اسلامی آماده است همه جور پشتیبانی کند و هرکجا رد پایی از مظلوم باشد جمهوری اسلامی وارد می شود و در مقابل  ظلم می ایستد .

 
امام جمعه لردگان در بخش دیگر سخنان خود به بودجه سال 97 اشاره داشت و گفت: رکود و بیکاری با این بودجه رفع نمی شود که نیاز است مجلس چاره ای باندیشد .

 
وی اشاره داشت: دولت در افزایش هزینه های جاری رکوردار است و حاضر است مردم متحول سختی شوند ولی دولت هیچ فشار به خود دولت نیاید.

 
خطیب جمعه لردگان گفت: چرا حقوق های نجومی هیچ تغییری در آن نشد؟ برای پاداش میلیونی به اعضای هیئت مدیرها هست، بودجه برای سمینارهای میلیارد تومانی که هیچ ارزش و خروجی ندارد وجود دارد اما برای عمرانی و آبادانی و اقتصاد مقاومتی بودجه ای ناچیز دیده می شود .
 
وی گفت: بودجه اقتصاد مقاومتی در این لایحه به فراموشی گرفته شد مگر اقتصاد مقاومتی چه اشکال دارد؟ اقتصاد مقاومتی استفاده از حداکثری توانمندی ها، توجه به کشاورزی، خودکفایی و توجه واقعی به اقتصاد دانش بنیان این حرف اقتصاد مقاومتی است که در لایحه بودجه 97 دیده نشد .
 
وی درخصوص قطع 20 الی 30 میلیون نفر یارانه ها گفت: یک سری ثروتمند یارانه می گیرند و یک سری فقیر محروم یارانه هستند  و دولت قصد دارد در سال آینده یارانه را به افرادی دهد که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند در حالی که خیلی از نیازمندان و خیلی از یارانه بگیران تحت هیچ گونه نهاد حمایتی نیستند.
 
وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: کار به جایی رسید که وزارت خانه بهداشت 126 قلم از جمله حذف بیمه داروهای پر مصرف مثلاً سرما خوردگی  را از بیمه خارج کرد.
 
تاج زادگفت: دولت عوارض خروج از کشور را زیاد کرده از 75 هزار تومان به 220 هزار تومان رساند و این عوارض لطمه به سفرهای زیارتی و معنوی می زند و قابل پذیرش نیست .
 
امام جمعه لردگان در پایان به سفر استاندار محترم استان به شهرستان لردگان گفت: از استاندار محترم استدعا داریم به مناطق محروم و شهرستان لردگان که با جمعیتی بالغ بر بالای 200 هزار نفر و 48 درصد جمعیت روستایی در این شهرستان وجود دارد  توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
امام جمعه سامان گفت:
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
,
امام جمعه سامان گفت:
,
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
,
Share/Save/Bookmark
, Share/Save/Bookmark, Share/Save/Bookmark,
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
, جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹,
امام جمعه سامان با بیان اینکه عربستان این قدر با صهیونیست رفیق شده است که صهیونیست اعلام کرده است اهداف ما با یکدیگر مشترک است، بیان داشت: قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد.
,
امام جمعه سامان با بیان اینکه عربستان این قدر با صهیونیست رفیق شده است که صهیونیست اعلام کرده است اهداف ما با یکدیگر مشترک است، بیان داشت: قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد.
,
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
,
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
,
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
, قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد,

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، امام جمعه ی شهرستان سامان حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی در ابتدای خطبه ی اول بعد از سفارش همه ی مومنین به رعایت تقوای الهی ، اظهار داشت: تقوا فقط با گفتن و شعار دادن به دست نمی آید و لازم است انسان با نفس خود مبارزه و اوصاف متقین را در خود پیاده کند ، همان اوصافی که در خطبه ی همام نهج البلاغه موجود است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی افزود: متقین کسانی هستند که قرآن در خانه ی آن ها مهجور نیست،قرآن بیگانه با آن ها نیست.سوالی که پیش می آید این است که چراباید قرآن را به صورت ترتیل بخوانیم؟ ترتیل خواندن قرآن یعنی روشن ادا کردن قرآن ، آهسته خواندن ، نه اینکه حتما با یک صوت قاری قرآن خوانده شود.ترتیل یعنی زیبا خواندن قرآن.ترتیل چهار بار در قرآن بکار رفته است.

وی افزود: همه ی ما اکثرا میتوانیم قرآن را به صورت ترتیل بخوانیم. باید در هنگام قرائت قرآن به ترجمه ی آن هم دقت داشته باشیم. سوال دیگری که به وجود می آید مقدار قرائت قرآن است که خود قرآن پاسخ داده است هر آن چه برای شما میسر است قرآن بخوانید.یک آیه،یک صفحه،...

عقیلی با بیان اینکه اگر قرآن قرائت نشود ، روز قیامت قرآن از ما شکایت خواهد کرد.چه روزهایی که می گذرد و حتی نیم صفحه هم از آن خوانده نشود، بیان داشت: قرآن برای هدایت مردم از ظلمات به سمت و سوی نور است. قرآن راه نجات است. بعضی از ما هدف اصلی نزول قرآن را کنار گذاشته ایم و برای مصارفی از آن استفاده میکنیم که حتی شخص بی توجه به قرآن هم برای آن از قرآن استفاده می کند.

عقیلی با اشاره بر اینکه مسجد هم اگر نمازخوان نداشته باشد در روز قیامت از ما شکایت خواهد کرد، اذعان داشت:مخصوصا اگر همسایگان مسجد علت خلوت بودن مسجد به حساب آیند،در حدیث آمده است که از هر طرف مسجد تا چهل خانه همسایه ی مسجد به حساب می آیند.

امام جمعه سامان حجت الاسلام عقیلی درابتدای خطبه دوم به مساله ی نماینده ی مردم آمریکا و دفاع عربستان اشاره و تصریح کرد: آقای بن سلمان آیا ما نمیدانی که آن ها تو را به عنوان انسان قبول ندارند؟ صهیونیست ها کتابی دارند به نام تلمود.تلمود تفسیر کتاب تحریف شده ی تورات است. در این کتاب آمده است که مسلمان از تمامی جانداران پست تر است و یهود از همه ی موجودات بالاتر است. آیا شما تا کنون این کتاب را نخواندی؟

عقیلی با تاکید بر اینکه عربستان این قدر با صهیونیست رفیق شده است که صهیونیست اعلام کرده است اهداف ما با یکدیگر مشترک است، عنوان کرد: پادشاه عربستان با جنایات خود در دنیای اسلام کمک بزرگی به صهیونیست کرده است.

وی گفت: یک سر سوزن اگر انسان عقل و شعور داشته باشد چنین کاری نمیکند، تا جایی که از حرف های آن زن بیشعور دفاع بکنید، انگار نه انگار که دارند بد ترین حرف ها رو به مسلمانان می زنند و آن ها بی تفاوت رفتار می کنند.

ایشان در ادامه به نهج ابلاغه ی امام علی علیه السلام اشاره و افزود : به امام علی علیه السلام عرضه داشتند که خلخالی در پای یک زن اهل کتاب فرو رفته و آن را خارج کرده اند ، امام فرمودند اگر مسلمانی از شنیدن چنین خبری بمیرد من او را سرزنش نمی کنم. بلکه سزاوار است که از شنیدن این خبر بمیرد.

وی با بیان اینکه چه جنایت هایی که بر زنان مسلمان وارد کرده اند و مسلمانان سکوت محض اختیار کرده اند، بیان داشت: انشا الله قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد.

, جهانبین نیوز, سامان ما، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
امام جمعه سامان گفت:
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
 
,
امام جمعه سامان گفت:
, امام جمعه سامان گفت:, امام جمعه سامان گفت:,
قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد
, قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد, قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد,
 
,
امام جمعه ی شهرستان سامان حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی در ابتدای خطبه ی اول بعد از سفارش همه ی مومنین به رعایت تقوای الهی ، اظهار داشت: تقوا فقط با گفتن و شعار دادن به دست نمی آید و لازم است انسان با نفس خود مبارزه و اوصاف متقین را در خود پیاده کند ، همان اوصافی که در خطبه ی همام نهج البلاغه موجود است.
,


حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی افزود: متقین کسانی هستند که قرآن در خانه ی آن ها مهجور نیست،قرآن بیگانه با آن ها نیست.سوالی که پیش می آید این است که چراباید قرآن را به صورت ترتیل بخوانیم؟ ترتیل خواندن قرآن یعنی روشن ادا کردن قرآن ، آهسته خواندن ، نه اینکه حتما با یک صوت قاری قرآن خوانده شود.ترتیل یعنی زیبا خواندن قرآن.ترتیل چهار بار در قرآن بکار رفته است.

وی افزود: همه ی ما اکثرا میتوانیم قرآن را به صورت ترتیل بخوانیم. باید در هنگام قرائت قرآن به ترجمه ی آن هم دقت داشته باشیم. سوال دیگری که به وجود می آید مقدار قرائت قرآن است که خود قرآن پاسخ داده است هر آن چه برای شما میسر است قرآن بخوانید.یک آیه،یک صفحه،...

عقیلی با بیان اینکه اگر قرآن قرائت نشود ، روز قیامت قرآن از ما شکایت خواهد کرد.چه روزهایی که می گذرد و حتی نیم صفحه هم از آن خوانده نشود، بیان داشت: قرآن برای هدایت مردم از ظلمات به سمت و سوی نور است. قرآن راه نجات است. بعضی از ما هدف اصلی نزول قرآن را کنار گذاشته ایم و برای مصارفی از آن استفاده میکنیم که حتی شخص بی توجه به قرآن هم برای آن از قرآن استفاده می کند.

عقیلی با اشاره بر اینکه مسجد هم اگر نمازخوان نداشته باشد در روز قیامت از ما شکایت خواهد کرد، اذعان داشت:مخصوصا اگر همسایگان مسجد علت خلوت بودن مسجد به حساب آیند،در حدیث آمده است که از هر طرف مسجد تا چهل خانه همسایه ی مسجد به حساب می آیند.

امام جمعه سامان حجت الاسلام عقیلی درابتدای خطبه دوم به مساله ی نماینده ی مردم آمریکا و دفاع عربستان اشاره و تصریح کرد: آقای بن سلمان آیا ما نمیدانی که آن ها تو را به عنوان انسان قبول ندارند؟ صهیونیست ها کتابی دارند به نام تلمود.تلمود تفسیر کتاب تحریف شده ی تورات است. در این کتاب آمده است که مسلمان از تمامی جانداران پست تر است و یهود از همه ی موجودات بالاتر است. آیا شما تا کنون این کتاب را نخواندی؟

عقیلی با تاکید بر اینکه عربستان این قدر با صهیونیست رفیق شده است که صهیونیست اعلام کرده است اهداف ما با یکدیگر مشترک است، عنوان کرد: پادشاه عربستان با جنایات خود در دنیای اسلام کمک بزرگی به صهیونیست کرده است.

وی گفت: یک سر سوزن اگر انسان عقل و شعور داشته باشد چنین کاری نمیکند، تا جایی که از حرف های آن زن بیشعور دفاع بکنید، انگار نه انگار که دارند بد ترین حرف ها رو به مسلمانان می زنند و آن ها بی تفاوت رفتار می کنند.

ایشان در ادامه به نهج ابلاغه ی امام علی علیه السلام اشاره و افزود : به امام علی علیه السلام عرضه داشتند که خلخالی در پای یک زن اهل کتاب فرو رفته و آن را خارج کرده اند ، امام فرمودند اگر مسلمانی از شنیدن چنین خبری بمیرد من او را سرزنش نمی کنم. بلکه سزاوار است که از شنیدن این خبر بمیرد.

وی با بیان اینکه چه جنایت هایی که بر زنان مسلمان وارد کرده اند و مسلمانان سکوت محض اختیار کرده اند، بیان داشت: انشا الله قدرت جمهوری اسلامی ایران به تفاوتی شیوخ عربستان پاسخی قاطع خواهد داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه